Vervelend

Een vriendin, nou zeg maar gerust mijn beste vriendin of te wel ‘bff’, doet nu moeilijk om dat ik met een meisje omga. Dat meisje is ook een vriendin van mij en voor het gemak noem ik haar Sanne. Mijn bff noem ik Marie.

Marie en Sanne hadden ooit, twee of drie jaar geleden ruzie en ze mogen elkaar nog steeds niet. Nou ja, het is meer Marie die de hele tijd iedereen tegen Sanne loopt op te stoken
Vandaag was ik bij Sanne en we hadden het heel gezellig; we gingen een super grappig lijstje maken met 60 dingen die we morgen op school moeten doen en zo (niet met vakken, maar bijvoorbeeld, zeg tegen een meisje dat je niet mag dat ze leuke laarzen heeft).

Toen kwam ik thuis en begon ik een gesprek met Marie:

Ik: Heeee, hoe was het bij de ortho?
Zij: ? boeit jou dat wat dan je hebt nu toch een andere bff
Ik: Nee? Ik ging 1 keer met haar om is dat gelijk een ramp ofzo…
Zij: nou als jij liever met haar wilt omgaan want jij vind haar toch zo stoer enzo?

(…)

Zij: nou ja okee maar je moet kiezen haar of ik en ik hou heel veel van je (…)
Ik: Ik ga niet kiezen, ik vond het eerst ook nooit leuk dat je met hun omging, maar dat bleef je doen dus nu maak ik er ook geen probleem van. En jij bent mijn beste vriendin en zij is gewoon een hele erge meligheidsvriendin.
Zij: Ik ga doei.

Wat moet ik doen of zeggen? Ik vind dat ik zelf nu duidelijk ben geweest, maar hoe moet ik haar zeggen dat ik niet ga kiezen? Ook al is zij mijn beste vriendin; ik ben het zat - het komt omdat zij Sanne niet mag en bij andere meisjes doet ze nooit moeilijk. En ik hoef dat moeilijke gedoe van d’r niet meer als ik met iemand wil omgaan.

Up.

o wat een vervelende situatie zeg :S Ik had dat ook zo’n beetje ik ging steeds meer om met een meisje dat niet zo goed in mijn groepje lag, en mijn vriendinnen vonden dat ook niet leuk maar ik bleef gewoon met beide omgaan. Toen hebben ze haar langzamerhand gewoon erbij geaccepteerd.

Heeft marie veel andere vriendinnen? want het kan ook zo zijn als dat niet zo is dat ze gewoon erg bang is jouw kwijt te raken en dat je naast sanne gaat zitten in de les enzo en opdrachten en werkstuken en alles nu opeens met sanne gaat doen en dat marie dan overblijft.

double

Wat een stom kind. Ik zou gewoon zeggen dat je niet niet meer met haar om wilt gaan omdat je kiest, maar omdat zij het probleem is. Alleen dan wat anders formuleren, haha

Ze heeft vooral buiten school vriendinnen en ik heb ooit ook gezegd dat ik vond dat ze wel veel dingen met hun deed en niet met mij.
Toen heeft ze ook niks veranderd en heb ik het geaccepteerd. En we werken nooit samen want ik kan niet met haar samen werken.

Pff, in dat soort situaties heb ik altijd de neiging om te kiezen voor de persoon die me niet tot kiezen dwingt x’)

Waarom zou zij voor jou moeten bepalen met wie jij omgaat
ff serieus?

dudu

als je van haar geen andere vriendinnen mag hebben is ze het ook niet waard om jou als vriendin te hebben.

Ik zal dr sowieso niet je best friends forever noemen als ze je zo behandelt.

Beetje erg claimerig.