Vervelend

Vanochtend stond ik naast mijn zus voor de spiegel. Ze irriteert zich ontzettend aan een kleine pukkel boven d’r lip. (Hij is niet echt zichtbaar…)
Zelf heb ik last van wel meer pukkels die ook beter zichtbaar zijn…
Dan zegt ik: Je ziet hem nauwelijks, waarom doe je zo overdreven. Ze antwoordt: Je ziet hem, en dat is zo lelijk!!
Dan denk ik: bij mij zie je ze veel beter, en ze zijn dus ook veel lelijker. Ik ga me er niet beter bij voelen…

Deze situatie komt veel vaker voor dan je zou denken, en misschien doe je het zelf ook (onbewust):

• tegenwoordig zijn veel mensen dun, en veel van die mensen zeggen dan: ik moet echt afvallen, als ik zo zit zie je een vetrol, kijk mijn flubberbenen:0!!! etc…
    Voor mensen die gewoon iets zwaarder zijn, of iets breder of iets molliger zijn, is dit natuurlijk niet leuk: Die mensen die zitten te zeuren over hun “vet” zijn hartstikke dun, wat ben jij dan, als zij zich “vet” vinden?? Natuurlijk zijn de iets zwaardere/molligere/bredere mensen helemaal niet “vet”. Ze zijn alleen minder dun als die mensen die zeuren…
  • bij de mensen die met de bus naar school gaan, zit hun haar helemaal niet verwaaid, of is het nat. En dan soms zeggen die mensen: aah, mijn haar zit vandaag niet…
    Maar de mensen die naar school toe fietsen, krijgen met het weer te maken: stormen, regenbuien en hagel/sneeuw. Het is dan onmogelijk om je haar goed in figuur te houden.
    Dan is het best irritant dat de mensen dan zeggen dat hun haar niet zit, als jij door de wind/regen/hagel bent gefietst…

Het is OOK irritant als:
-de mensen met de altijd leuke outfits zeggen: zullen we stad in zaterdag, ik moet echt!!!

• de mensen met de goede cijfers zeggen: deze toets heb ik echt verpest! (ze hebben een 9)

Soms zeggen mensen dit, maar ze zijn er niet bewust van dat de mensen (die iets anders zijn/hebben of doen) dat ze die kwetsen. (ongemakkelijk laten voelen)
Maar “gekwetste” mensen hoeven zich er HELEMAAL NIETS van aan te trekken, iedereen is toch goed zoals hij/zij is, en ja iedereen heeft wel iets wat hij/zij minder vindt…
Maar het is moeilijk om je daar niets van aan te trekken (zie mijn voorbeeld), maar het best is om dat niet te doen… je moet het proberen!!!

Ik denk dat jij teveel op andere mensen let en je teveel irriteert aan andere mensen. Laat ze lekker zeuren en trek je er niets van aan. Hun hebben een probleem. Jij niet.

Ja, dat is idd echt vervelend. Ik heb alleen dunne vriendinnen (ik ben zelf ook niet dik, maar wel dikker dan zij. Maar het is niet moeilijk om dikker te zijn dan zij) en het is echt vervelend als die zeuren over hun buik/vetjes. Dan voel ik me echt een monster of zo haha.
En mensen die zeggen dat ze niet leren en vervolgens tienen halen zijn gewoon vervelend.

Dat kan, maar ik hoor wel van veel vriendinnen dat zij er net zo over denken.

Ja ik weet het is echt irritant maar trek je er niks van aan, zij zijn alleen maar chaggie! En er zijn ook wel mensen die dit niet doen!

wow, je hebt echt gelijk zelf ben ik niet dik, maar als mensen zeggen SHIT IK HEB HET WEEEER VERPEST en ze hebben een 9! ben ik echt heel erg verdrietig met mijn kleine 6 :S

xx

Ik weet precies wat je bedoeld, ookal doe ik die laatste ook (onbewust), en dan krijg ik ook reacties als: ‘ja ik heb een 7 en ben superblij, dus wees tevreden met je 9’, ze hebben ook gelijk. Maar, ja weet ik veel 't gaat vanzelf. Ik probeer het wel te minderen trouwens!

Tja. Je hebt altijd gradaties in dik zijn en in puisten hebben en in leuke kleren hebben weet ik veel.
Je kan niet zeggen dat de meiden die zeuren geen rekening houden met anderen want dat is gewoon onmogelijk. Er is altijd wel iemand dikker. Eigenlijk zit jij nu te zeuren over dat andere mensen niet mogen zeuren terwijl er vast mensen zijn met nog meer puisten dan jou en die ook nog dikker zijn.

Best is jezelf gewoon te accepteren en niet te zeuren. Uiteindelijk zijn het de positieve mensen die veel meer gewaardeerd worden dan de mensen die om elk klein dingetje zitten te zeuren.

Hoop dat je er wat aan hebt :wink:

Ik heb ook heel vaak dat ik dan een 3,5 heb ofzo, en iemand anders dan een 8,5. En dan is het: “Shit, shit. KUT. Ik zat nog te twijfelen bij vraag 3B, als ik nou dat andere antwoord had gedaan, had ik nu een 9 en blablabla…”
Maar dat met niet dik zijnde mensen die zeggen dat ze nodig moeten afvallen, of janken over een puistje die je niet eens ziet, etc. Daar moet je niet op ingaan. Dan willen ze gewoon 300x het omgekeerde ervan horen.

Voila. Dus het is niet omdat jouw buurvrouw niet heel haar leven last heeft van eczeem, dat zij blij moet zijn met het feit dat ze een allergische reactie heeft gedaan…

Mensen zien toch echt enkel hun eigen standpunt.

-

Misschien moet jij dan maar blij zijn met je figuur als anderen zoveel dikker zijn?

Als het om jou gaat dan mag je klagen, maar als het om anderen gaat…
Sorry hoor, dat vind ik nu echt zo egocentrisch

ik vind niet dat mensen het voor zich moeten houden. moet jouw zus haar puist gaan accepteren omdat jij er meer hebt? tuurlijk niet. dan moet jij jouw puisten ook maar gewoon gaan accepteren, er zijn tenslotte altijd mensen met meer puisten.

Ik ben het wel met je eens.