Vervelend zusje van mijn vriend

Dag dames,
Ik zat al een tijdje met een soort van probleem. Het zusje van mijn vriend is een echt gemeen kreng en probeert me elke keer onderuit te halen met vervelende opmerkingen. Het vervelende van alles is dat mijn vriend het nooit door heeft ook al staat hij er gewoon naast. En als ik vraag of hij had gehoord wat ze zei, zegt hij altijd dat hij het niet hoorde. Ik weet dan niet echt wat ik moet doen. Ook op school praat ze over me en wijst ze naar me, en het groepje waar ze dan bij staat kijkt dan ook direct mijn kant op. Ik wordt daar heel onzeker van. En ik weet ook niet goed hoe ik dat moet aankaarten bij mijn vriend.
Als ik met haar praat gaat alles gewoon prima, maar later op een afstandje doet ze gewoon echt niet aardig.

Dus mijn vraag aan jullie is:
Hoe kan ik dit het beste vertellen aan mijn vriend?
En, hebben jullie zelf ooit in zo’n soort situatie gezeten en hoe gingen jullie daar mee om?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Ah, wat vervelend! Zijn zusje is waarschijnlijk jaloers op jouw omdat jij met haar ‘grote broer’ bent.
Probeer uit te leggen aan je vriend dat je onzeker wordt door zijn zusje en ook uitleggen wat ze allemaal doet. Misschien gaat het er dan op letten.

Succes! (:

Mhh als ik jou was zou ik eens met haar gaan praten.
Dat lijkt me beter dan het tegen je vriend te zeggen en dat hij haar dan aanspreekt , denk dat ze dan misschien toch door blijft gaan.

Het lijkt me wel echt een kutsituatie. Hoop dat je eruit komt!

Dankjewel! Ik zal proberen om het binnenkort te zeggen tegen hem.

Ik vindt het lastig om met haar daar over te hebben omdat ze het dan door speelt naar dat groepje. Dat is namelijk vaker gebeurt.
Het lastige is ook dat de ouders van mijn vriend het ook niet merken of dergelijke. Dus daarom vindt ik het ook lastig om dat te zeggen.

Wat zegt ze dan zoal? Ze is jonger? Stel je wat dominanter op, ze heeft toch niets over je te zeggen?

Oehj, dat is wel lastig! Vind het wel kinderachtig van haar, en ik zou er ook onzeker van worden!
Ik denk dat je er gewoon boven moet staan en haar negeren ?! Of idd wat hierboven wordt gezegd; stel je wat dominanter op
En er even goed met je vriend over praten, dat je er wel meezit!

Ik denk dat het gewoon jaloezie is.
Maar ik zou haar denk ik gewoon negeren.
Ik weet dat het moeilijk is, maar ik volgens mij is dat de beste oplossing, want dan is er voor haar niks meer aan. :slightly_smiling_face:

Aandacht tekort van dr broer ofzo? :’) Oke flauw, maar ik zou het gewoon zeggen tegen je vriend, dat zijn zusje weleens een vreemde opmerking heeft gemaakt wat je niet leuk vind. Hij kan er dan in elk geval op gaan letten.
En anders zelf met haar gaan praten. Vragen waarom ze nou zoiets zegt na een opmerking.

wat een kutsituatie zeg! sterkte! xx