Hoi allemaal,
Ik heb al een tijdje een behoorlijk groot probleem met mijn ouders. Ik sta er slecht voor op school, ik doe erg mijn best maar het lukt gewoon niet goed. Ik wil heel erg graag over mede omdat ik een ontzettende leuke klas heb maar mijn ouders motiveren mij totaal niet. Ze zeggen altijd dat ik niet goed genoeg mijn best doe, dat ik lui ben en dat ik volgend jaar blijf zitten of een niveau lager moet gaan doen. Mijn moeder bemoeit zich echt óveral mee. Wie ik allemaal volg op social media, dat mijn kamer altijd een rotzooi is, dat ik mijn huiswerk niet maak enz. enz.
Ik kan mij thuis totaal niet concentreren en ik heb bijna geen motivatie om mijn schoolwerk te gaan doen. Ik kan hier natuurlijk met iemand van school over praten maar ik zie het niet zo zitten dat mijn coordinatoor, mentor enz. hiervan weet. Altijd als ik met mijn ouders er over wil beginnen begin ik te janken en loopt het altijd uit op discussies, ruzies en schelden. Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet beginnen. Ik wil echt heel graag over maar het begin van de zomervakantie duurt niet heeel lang meer. Wat kan ik doen?