vervelend meisje?

hallo meiden,

ik weet even niet meer wat ik moet. het is best een lang verhaal, maar ik zal het zo kort mogelijk proberen op te schrijven.
Mijn zus had een vriendin, W. Eerst was ik ook bevriend met haar, maar zij zocht altijd een reden om ruzie te maken met mij. Dus ik ben ermee gekapt. W gaat ook met een goeie vriendin van mij om.
Ik vind het allemaal wel best. W niet. Al maandenlang zet zij, samen met haar vriend en nog een meisje, allemaal nare reacties op hyves en facebook. Geen probleem mee, zou dit 1 keer gebeuren.
Nee, steeds maar weer. Ik negeer het allemaal maar. Maar nu, heeft ze echt een punt bereikt dat ik haar wel iets aan zou kunnen doen. En ik blijf het maar negeren.
Nou is dit extra lastig voor mij, omdat ik overspannen ben en mijn hele basisschooltijd gepest ben. Dus ik vat alles 100 keer zo zwaar op ofzo. Ik weet echt even niet meer wat ik moet. kunnen jullie mij helpen?

Hoe ver gaan die nare reacties?

^ ja wil ik ook wel weten

Ze zet bijvoorbeeld overal onder hoe lelijk ik wel niet ben, wat ik allemaal wel niet fout doe, en soms ook hele stiekeme nare reacties, welke extreem naar zijn, maar vriendelijk lijken.

Wat naar zeg van dat meisje. Weet je zeker dat je niet iets hebt gedaan waardoor ze zich zo gedraagt? Wat voor reacties en nare dingen doet ze dan ook? Vraag het haar eens, waarom. Zeg duidelijk dat je het niet leuk vindt dat ze zich zo gedraagt en misschien dat ze dan eindelijk eens ophoudt? En anders rapporteer je haar profiel op hyves, met de mededeling dat ze je pest en stalkt?

Betrek je zus hierbij. Want W is/was een vriendin van je zus toch? En vertel het die goede vriendin van jou, met wie W ook om gaat. Dan staan je zus en je vriendin sowieso aan jouw kant en weten ze wat er aan de hand is. Dan sta je tenminste niet alleen.

Je moet er echt iets van zeggen! anders denkt zij namelijk jaa; ze is bang ik kan gewoon verder gaan! en als ze niet stopt vertel het je ouders?

Vertel het aan je zus en ouders en vraag het meisje waarom ze zo doet. Bewaar de berichten voor als ze te ver (bedreiging met fysiek geweld ed) gaat en je aangifte kunt doen.

Ik had haar zodra ik haar tegenkwam sowieso een klap voor der bek gegeven :pensive:
Zeg tegen je zus en je vriendin dat zij eens met haar moeten praten.

Zeg dat ze moet optieven, mocht ze nog heel willen blijven. Wat een misselijkmakend wijf is het ook.

Ik heb er al wat van gezegd, vaker dan eens, maar het gaat gewoon door.
Die vriendin van mij kiest echt mijn kant niet, en mijn zus heeft ook last van dat meisje. op hyves hebben we er echt vaak wat van gezegd, maar er wordt niets aan gedaan. Hyves is vaak laks wat dat betreft. Elke keer als ik er wat van zeg, wordt het alleen maar erger, wil zij haar vrienden laten zien hoe stoer ze wel niet is. Ze kan er niet tegen dat ik vrij makkelijk ben in de omgang, en veel praat, dus dat ik vaak de aandacht had van de “vriendengroep”. terwijl zij dat daarvoor had, denk ik.

& danku voor jullie reacties!

aha dus ze is gewoon een jaloers kreng!

dat denk ik ja, maar wat doe je ertegen?
zij heeft overigens vrij vaak ruzie met mensen.

Je pikt trouwens wel heel veel van haar…

Dat is omdat ik niet graag ruzie maak met mensen, en altijd probeer erboven te staan. maar op een gegeven moment lukt dat echt niet meer.

je kan haar ook verwijderen van hyves en blokkeren toch?

heb ik al gedaan, maar nu zet ze dus extreem lullige reacties onder foto’s van mij die op de hyves van vriendinnen staan. Echt heel kinderachtig, en ik snap ook niet waar ze het vandaan haalt om zoiets te doen :S

Ja snap ik. maar dat hou je dan wel goed vol hoor! Ik zou allang zwaar uitgevallen zijn tegen dat wijf. Als niets meer helpt moet je dat misschien ook maar eens doen…

Dan heeft ze nog meer reden om door te gaan tegen mij. Ik heb ook wel eens gehad dat vrienden dus voor mij opkwamen, en dat ze hun vervolgens de grond in stampten. Zij, haar vriend en dat andere meisje zijn echt onmogelijke mensen.