vervelend broertje. tips?

Hey,

Mijn vader is op zakenreis en ik ben dus een week alleen thuis met mijn broertje. Hij is 15, ik 16. Mijn broertje is zegmaar niet de sociaalste. Hij zit constant in de huiskamer te skypen en te gamen (waarbij hij heel hard praat want hij heeft een koptelefoon op). Als ik hem dan vraag of hij wat zachter kan praten en of hij dit misschien op zijn kamer kan gaan doen zegt hij dat ik maar op mijn kamer moet gaan zitten, want het is de huiskamer. Daar heeft hij opzich wel een punt, het probleem is alleen dat ik hem op mijn kamer nog steeds hoor, en dat áls ik in mijn kamer zit hij ongevraagd mijn kamer binnenkomt en vervelend gaat lopen doen.

Ik heb hem echt totaal niet in de hand, en dat zou ik ook niet willen. Ik zou gewoon willen dat ie wat respect tegen me toont.

Ook in het huishouden doet hij niks op het moment, terwijl hij dat wel beloofd had aan mijn vader. En wanneer ik hem vraag om iets te doen (bijv. de vaatwasser uitruimen) zegt ie dat ik zijn moeder niet ben.

Net was hij dus in mijn kamer en liep hij daarna weg terwijl zijn joggingbroek (hij was net onder de douche vandaan) nog op mijn bank lag. Ik vroeg hem of hij die mee zou nemen en hij antwoordde nee, waarop ik zijn broek naar de gang gooide. Alleen zat zijn iPhone hier nog in en die belande op de grond. Hij zei me dat het mijn schuld was en ging vervolgens wat van mijn spullen op de grond gooien.

Ik zit me nu zegmaar een beetje op te vreten van frustratie. Mijn moeder bellen (die best dichtbij woont) vind ik ook zo kinderachtig.

Heeft iemand tips?

x.

Ik lees even mee! Dit herken ik. }:

^^ ik was nog iets vergeten van net, dus heb hem even aangevuld :stuck_out_tongue:

Ik zou opnemen hoe hij doet en dat aan je vader laten zien.
En dan hopen dat hij straf krijgt en het de volgende keer niet meer doet.

Of ga jij naar je moeder toe de rest van de week zodat je vader een leuke verrassing heeft als hij thuiskomt en er is niks gedaan in het huis.

Ik snap niet waarom hij meer respect tegen jou moet tonen dan jij voor hem?
Maar verder probeer gewoon hem duidelijk te maken dat ie zn troep moet opruimen dat jij dat niet gaat doen. Anders bel je je ouders als hij dat nog niet doet.

^^ opnemen is opzich wel een goed idee. Maar ik denk dat ik dat zelf ook niet leuk zou vinden als hij dat bij mij doet.

En het probleem is, ik wil ook wel een beetje rust en een weekje alleen thuis vind ik best wel lekker eigenlijk. En ik wil me ook niet laten wegjagen door hem, dan voel ik me echt een loser.

@wernerdewalvis Hij hoeft opzich niet meer respect te tonen aan mij dan ik aan hem. Maar op dit moment toon ik wel respect aan hem, want ik snap dat hij wil skypen en beneden wil zitten enzo. Maar de meeste dingen die hij op dit moment doet gaan gewoon écht te ver…

Dit topic mag wat mij betreft wel weer gesloten worden, tenzij er nog nuttige tips komen…

Ohh, herkenbaar! Mijn broertje is een jaar jonger, maar gedraagt zich precies hetzelfde. Ik negeer het eigenlijk altijd als hij zo doet, en eigenlijk ruim ik altijd ook zijn spullen op, haha. Ik zorg gewoon dat alles netjes is als m’n ouders thuis komen, zodat ze daar tevreden over zijn, en dan vertel ik gewoon dat m’n broertje er niks aan gedaan heeft. Misschien een beetje gemeen om hem zo te verklikken ofzo, maarja. Gewoon aardig naar hem blijven, misschien snapt hij dat hij dan ook aardig moet doen ofzo. Succes (:

Ik zou gewoon boos op hem worden en zeggen dat het zijn eigen schuld is van die Iphone, dan moet hij jou maar helpen in huis, komop je bent niet de enige in huis! Als hij gewoon zijn eigen rommel opruimt had jij zijn iPhone niet kapot gegooid. Toch?

Als het je te veel word zou ik als ik jou was naar je moeder gaan en het hem maar lekker uit laten zoeken in huis. :’)

Ik denk eerlijk gezegd dat jullie elkaar gewoon met rust moeten laten de komende tijd. Doe gewoon je eigen ding en zit elkaar niet in de weg.

Naar mijn mening hadden jullie ouders je nog niet alleen thuis moeten laten, jullie zijn daar duidelijk nog niet klaar voor samen.

Ik zou de week uitzitten, dan maar hem even negeren en alleen het huishouden doen en zodra je vader thuis is vertellen dat je het op deze manier niet nog een eker hoeft

anders kun je toch ook overdag met je vriendinnen afspreken?

Ikzelf zou gewoon je moeder bellen. Als hij vervelend doet, moet hij ook de consequenties ervan ervaren. En dan snap ik niet waarom jij je de hele week jezelf zou moeten inhouden terwijl hij er op los mag puberen.