Vervelen op school!

Hallo,

Ik zit in 5 gymnasium. Ik ben niet extreem slim en haal niet allemaal negens en tienen, maar heb wel erg mooie cijfers. Toch heb ik een beetje een probleem, ik verveel me namelijk heeeel erg op school, omdat alles te langzaam gaat. Ik weet al dat ik graag rechtsgeleerdheid wil studeren en kijk hier erg naar uit. Maar omdat ik me erg verveel heb ik totaal geen motivatie om me in te zetten en alles. Ook zijn de mensen uit mijn jaar kinderachtig en saai, waardoor het niet veel beter wordt.
Iemand tips om het weer interessant te maken of om mezelf te motiveren?

Alice

Misschien kun je je extra verdiepen in de leerstof? Of aan je leraar vragen wat je nog meer kunt doen?

Ga eens praten met je mentor, misschien kun je bij sommige vakken vervroegd examen doen?

Alles wat al gezegd is. Je kunt ook Cambridge Engels erbij doen. Als je school dit niet aanbiedt dan kun je dit ook zelf volgen. Bij de meeste middelbare scholen heb je tegenwoordig toch veel zelfstudie-uren? Dan kun je dat mooi doen.

Je kunt ook proberen om 9ens en 10en te halen. Veel high-end advocatenkantoren kijken naar je middebare schoolcijfers in plaats van je universitaire cijfers omdat de vakken op de middelbare school voor iedereen het zelfde zijn. Per rechtenopleiding verschillen sommige vakken nogal.

Ik studeer trouwens rechten dus als je nog meer wil weten dan hoor ik het wel. :slightly_smiling_face:

Probeer in een programma te komen voor extra gemotiveerde leerlingen. Of in de leerlingenraad. Gewoon iets waardoor je jezelf extra uitdaagt en meer leert.

Mijn zusje heeft eens les gehad van een jongen die hetzelfde als jou had, maar die had ook allemaal 9ens en 10en. Misschien mag jij dat ook wel doen? Of probeer wat naschoolse activiteiten erbij te doen? Zoals toneel, boekenclub etc.