verveelt internetten

Hallo meiden! DIt is het eerste verhaal dat ik schrijf alle reacties en opbouwende krietiek is welkom!

28 oktober de dag dat ik voor het eerst iets van je vernam. Verveelt zat ik wat op een webcam chat te chatten. David komt uw room binnen. David zet de webcam aan. “Dat is wel een leuke jongen! “Dacht ik in mezelf. Een uur met hem aan de praat. Nog meer uren volgde. Davis 24 jaar breda. Oke 24 jaar is nog wel te doen,19 en 24 dat verschil is nog te overzien! Maar die afstand’ pff!’ Nou ja wat is er mis met een beetje chatten? Je bent immers toch niks verplicht met die persoon. ‘’ Zou ik je msn mogen?”Vroeg David. Uhm zou ik dat wel doen? Dacht ik in mezelf. Ja waarom ook niet. Ik zei tegen David: “ja is goed David”.
“als je er maar geen gekke dingen mee uithaalt want dan ben je zo verwijderd”grapte ik.
Van de chat werd het msn.
“Sorry David ik moet maar eens even gaan eten” zei ik tegen hem.
” Komt dit leuke meisje nog wel weer terug ben nog niet uitgepraat” Zei David.
“ja natuurlijk” was mijn antwoord.
Snel ben ik gaan eten en kwam weer terug.
“hoi Jetje! Jij bent snel terug kon je me niet langer missen” was David zijn opmerking.
“we waren zo gezellig aan het kletsen het kan nog wel even toch?” Zei ik hem
“Ik ga ondertussen wel film kijken als je het niet erg vind?” Vroeg ik hem.
“nee natuurlijk niet zou je wel online willen blijven en je webcam aan willen doen Jet?” Vroeg David.
“nou voor uit” Zei ik hem.
De film Flashdance niet een beetje suf? Dacht ik in mezelf.
Nee zal wel niet ik ben een meisje!

De hele avond aan 1 stuk door zitten praten. De audio er zelfs bij aan.
“Mag ik eens je kamer zien?” vroeg david ineens.
” Ja natuurlijk mag je mijn kamer zien!” Draai de laptop een beetje zodat hij het kon zien. “Goh, je kamer lijkt wel net zo gezellig als dat jij bent” zei David. Oops verkeerde opmerking! Bloos! Van 11 uur werd het ineens 3 uur. Sorry dave ben moe ga maar eens slapen.
“ Zou ik je telefoon nummer mogen? Ik ben benieuwd naar je stem. “ Vroeg David… Zo wat moet ik nu toch eens doen? Hij is wel leuk, maar woont zo verweg, meisje je kent hem nog maar 1 dag!
“Voor uit doe maar wat maakt het mij ook uit, ik ben ook wel benieuwd naar jou stem! “antwoordde ik hem terug.
5 minuten later belde hij mij. Ik nam verlegen op en David was erg opgewerkt. David vertelde mij dat hij het leuk vond om mij even te horen en dat ik een lieve stem had. Uiteindelijk zij hij:
“ ik vind het nog leuker dat ik je nog even weltrusten kan wensen! Ik ben blij dat ik je heb ontmoet! Je bent een leuk meisje.” Vertelde hij mij.
Ik lachte wat verlegen en kreeg kriebeltjes in mijn buik. “dankjewel! Erg lief van je dat je mij weltrusten wilt wensen! Jij ook weltrusten en slaap lekker! Droom maar niet over mij!” grapte ik.
Natuurlijk zei hij dat hij wel over mij droomde dat kon niet anders! Kan niet anders? Hij is leuk oké dat moet ik toegeven maar na 1 dag? Wat moet je dan verwachten? Ik ging maar lekker slapen en zat nog even te denken. Ik ben erg benieuwd wat er nog gaat komen! Na een week aan een stuk door over van alles en nog wat hebben gepraat begon ik hem echt leuk te vinden. Nou ja hem? Wie ik dacht dat die was.

Verder schrijven of hoe te verbeteren?

ik vind het een beetje saai. en let op de spelling! dat leest dan meteen ook al fijner.

Je moet echt aan je taal en interpunctie werken. Veel klopt niet en er zitten slordige fouten in (op één moment staat er zelfs hij zij ipv zei, terwijl je het voorheen wel goed schreef).
Je titel is ook fout: Verveeld internetten is het namelijk (verveelt is: hij verveelt, zij verveelt, je verveelt = stam+t tegenwoordige tijd)

Je laat teveel gebeuren in dit stukje waardoor het saai wordt. We weten nu al dat David niet zo’n leuke jongen is en dat het meisje naïef is. Bouw spanning op, meer emotie (niet zoals; uhm, …) maar echt omschrijvend.

Dank julliewel oor de tips! Zou er aan proberen te werken als ik ooit weer iets probeer te schrijven, misschien is t verhaal ook wel iets tevele uit real live? Kom er beetje achter dat mijn dyslectie hier in een te grote rol speelt. Sorry mensen ga wel weer lekker jullie verhalen lezen:) Misschien neem ik ooit echt de gok weer neem zou dit dan zeker meenemen!

Let er ook op dat na een ’ de zin verdergaat zonder hoofdletter. Als het er niet meer bij hoort (Bijvoorbeeld: ‘Ik ga maar eens.’ Zuchtend stond hij op.) dan wel een hoofdletter

off- OMG ik scheef i.p.v. hoofdletter hoofdpletter, hihi.