Vervangen door mijn beste vriendin

Hoi meiden!

Ik heb gezocht of ik een topic kon vinden over soortgelijke issues, maar kon zo snel niets vinden. Vandaar dat ik een nieuwe topic gestart ben.

Er zit me al een tijdje iets dwars en ik weet gewoon niet wat ik het beste kan doen, daarom heb ik jullie advies nodig!!

Ik heb ongeveer drie jaar geleden (sinds ik ging studeren) een meisje (T) op mijn studie ontmoet met wie het direct super goed klikte. Drie jaar lang zijn we onafscheidelijk geweest. Een andere vriendin (P) van me wilde haar op een gegeven moment ook graag leren kennen en daardoor heb haar weleens meegenomen als we uitgingen in Amsterdam (waar we studeren).

Wat er nu gebeurt is: die twee meiden zijn nu onafscheidelijk en ik ben eigenlijk een soort van vervangen. T doet nu al die leuke dingen die ze met mij deed met P.

Wat moet ik nou doen? Want ik kan ook niet iemand forceren om met mij om te gaan. Als zij meer plezier hebben met elkaar dan… tja wie ben ik om er wat van te zeggen?
Aan de andere kant denk ik: ik wil ook geen vriendschap van 3 jaar weggooien…
Ik heb al een paar keer gevraagd wanneer T weer eens iets wil gaan doen, maar ze lijkt wel altijd bij P te zijn en stuurt me dan van die stomme antwoorden waar ik niks mee kan waarna ze me foto’s stuurt dat ze bij P is.

Ah dat is echt een rot situatie. Misschien gewoon een keer gaan praten met hun allebei en je verhaal vertellen? Of met T alleen?

ja ik denk ook dat dat als ik iets veranderen wil dat dat de enige optie is maar ik ben zo bang dat ik dan iemand forceer om met mij om te gaan ofzo… en ze doet nu ook eigenlijk best bot de hele tijd. Ik weet niet of ik zo’n vriendin nog wel wil

Ik heb op school ook zoiets voor. Ik was onafscheidelijk met een klasgenote tot ik iemand anders leerde kennen. Vandaag merk ik dat de persoon die ik eerst kende (op een geforceerde manier) naar die nieuwe meid toe wilt. Maar aangezien zij beide klasgenoten zijn, raakt het me niet zozeer. Ik begrijp je wel.

Misschien met z’n drie iets gaan doen? Op die manier kan je ook van T genieten.
Ik zou het er ook over hebben met T en haar oprecht zeggen dat je haar mist.