Vertrouwensspel

Heey meiden,

Voor school moet ik een spel zoeken. Het gaat om vriendschap/liefde/vertrouwen. Ja, ik weet dat er heel wat te vinden is op internet maar het mag maar een 5min duren.
(Het mag ook gewoon een spel zijn in groep, dat leuk is om te doen, en dat niet echt een spel is om te bewegen…)
Iemand een idee? :slightly_smiling_face:

Hmm, het enige wat ik kan bedenken qua vertrouwensspel (moesten wij vroeger ook een keer doen :stuck_out_tongue:) is dat de een zijn ogen dicht moet doen en zich achterover moet laten vallen en dat een ander die persoon opvangt. Maar ik denk haast niet dat dat de bedoeling is? :slightly_smiling_face:

Iedereen schrijft zijn geheim op en de anderen moeten raden van wie het komt

heee, dat kwam ook meteen in me op, haha.
verder weet ik het eigenlijk ook niet zo goed, sorry…

Ik kwam terecht op deze site:
http://www.games4youthgroups.com/trust-games.html
Misschien zit er wel iets leuks bij (:
Sommige dingen duren 10 minuten of langer, maar heb ook wat spellen gezien die korter duren.

Maak een knoop van mensen, en dan moeten ze eruit komen zonder de handen lost te laten :slightly_smiling_face:

^Dat spel heb ik gedaan bij de introductieweek, was echt heel grappig om te doen ja (:

Ik ook :3 Toevallig op de HUA?

Ik dacht ook meteen aan dat met je ogen dicht achterover laten vallen, is wel goed voor je vertrouwen!

Ja dacht ik ook aan.
Maar ik vind het dan gênant voor de mensen die wat zwaarder zijn, en die dan niet kunnen worden opgevangen door minder sterke mensen enzo… ;s

Een iemand gaat in het midden staan, met mensen er omheen (met 2 is makkelijkst om te beginnen). De persoon in het midden staat helemaal aangespannen als een plank (met de handen op de schouders over de borst, als een kruis, wel fijn voor de meiden ;p). Diegene laat zich voorover vallen, word opgevangen door een persoon, en die drukt diegene weer weg (de middelste persoon valt dan dus achterover) naar de overkant. De persoon in het midden heeft zijn of haar voeten de hele tijd op dezelfde plek. Als je met 2 personen eromheen doet, gaat de middelste persoon alleen naar voor en achter, maar ga je er met meer mensen in een kringetje omheen staan, kan deze persoon ook opzij en schuin worden geduwd. In een kringetje kan je ook met z’n tweeen of drieen de persoon in het midden weer wegduwen, omdat het zwaar kan zijn. Het is de bedoeling dat de persoon in het midden uiteindelijk steeds zo diep mogelijk opgevangen wordt.
Het belangrijkste is dat de persoon in het midden echt op 1 plek blijft staan met zijn of haar voeten, dat diegene écht helemaal aangespannen is, en dat de personen die duwen degene voorzichtig opvangen, een beetje ‘meebuigen’ en weer soepel wegduwen.
Het is het makkelijkst om eerst te beginnen met een licht iemand, maar het kan ook met wat zwaardere mensen.
Wij hebben dit voor drama gedaan, en hebben zelfs met onze nogal stevige docent overgegooid (of hoe je het wil noemen haha)

Ik hoop dat de uitleg duidelijk genoeg is!

Klinkt leuk! En ja, je hebt het zeer duidelijk uitgelegd, bedankt hiervoor (:

Ik zou niet graag mijn geheimen delen met de hele klas :wink:

Ja snap iik heel goed

Nog tips?

Dat doen ze ook in Awkward. :’)
jasorryverslaafd

Ik dacht ook direct aan dat spel… verder zou ik het niet echt weten. upje dus

Daar had ik het ook vandaan ,
echt lullig wie die brief uit eindelijk heeft geschreven

Oeh, Awkward
jaookheelergverslaafd :grinning: