Vertrouwensleerling

Hee,

Ik heb eerst gezocht naar een vergelijkbaar topic, maar dat was er nog niet dus open ik hierbij mijn eerste topic.

Op mijn school kan je je opgeven als vertrouwensleerling/ mini mentor en dit heb ik gedaan. Morgen moet ik kennis maken met de klas waar ik dus vertrouwensleerling over ben ( 1e of 2e klas ). Ik was benieuwd of dit ook op andere scholen is en of iemand dit heeft gedaan en wat je ervaring ermee was.

X

Ik ben een aantal keer leerlingmentor geweest, maar dat betekende niet veel bij ons op school. Ik hielp met de introductie, en heb de paar maanden daarna elke week tijdens het daltonuur op vrijdag (huiswerkuur) dingen uitgelegd en leerlingen geholpen. Je moet gewoon heel open naar die kinderen toe doen, bijvoorbeeld ook je emailadres geven enzo! Laat zien dat je er voor ze bent.

Ja, op mijn vorige school had je inderdaad leerlingmentoren. Toen ik in de eerste zat had ik ook leerlingmentor. Wat zij voornamelijk deden was een keer in de week een gesprekje met het leerlingmentor-groepje voeren. Niet veel bijzonders. Verder organiseerde zij nog wat uitjes, die wel erg leuk waren overigens.

Dankjewel voor jullie reacties! Het was dus niet heel veel wat je moest doen lees ik hier. Nou ja , ik zie wel hoe het gaat lopen.

Bij mij op school heet het peermentor (we worden ‘peren’ genoemd haha) en ik heb me aangemeld vorig jaar.

Ik ben toen met een vriend uitgekozen voor een gymnasiumbrugklas en we hebben gisteren en vandaag de introductiedagen begeleid :slightly_smiling_face:

Verder moeten wij met alle andere peermentoren de brugklasfeesten organiseren en af en toe gaan we mee met uitjes en op brugklaskamp, dus ik vind het wel leuk!

Jaa ik word ook minimentor dit jaar :slightly_smiling_face: als het goed is moet ik er bij zijn bij de introductiedagen, talentweken (wanneer de kleine schatjes leuke activiteiten gaan doen) en bij Sinterklaas e.d.