Vertrouwens angst

Hebben jullie ook dat je mensen niet meer durft te vertouwen ?
Ik heb sinds dit jaar een nieuwe vriendin maar ze zit in de klas bij een paar mensen waardoor ik dus niet meer durf te vertrouwen, dus weet ik niet echt of ik haar kan vertrouwen met dingen enzo. En als ik mensen uit mijn klas samen zie smoezen denk ik vaak dat het over mij gaat …
Het is eigenlijk met alles dat ik niemand durf te vertrouwen
Hebben jullie dat ook en hoe moet ik er mee omgaan ?

jep. uiteindelijk liggen al mijn geheimen weer buiten de deur.

Je moet dingen waarvan je echt niet wilt dat ze uitkomen gewoon niet vertellen aan ‘zomaar’ vriendinnen. Die moet je alleen vertellen aan vriendinnen die je goed kent waarvan je zeker weet dat ze niks doorzeggen.

Ik heb het zelf niet, want doe het bovenstaande.

Weet niet echt wat ik moet doen

Jup, heb ik ook.
Als ik echt iets kwijt wil zeg ik dat tegen mijn moeder, verder weet ik niet hoe je ermee om moet gaan. Sorry! :flushed:

Jep, ik vertrouw niemand in mijn echte omgeving alleen mensen op internet want die kennen me toch niet.

^ ik ben dan juist bang dat iemand me herkent ofzo;p

Up x

Ja ik heb dit ook. Zeker weten.

Bij mij heeft het wel een diepe achterliggende reden, die ik wel uit wil leggen, als je wil.

Er is niet echt een manier om er mee om te gaan, maar je moet er gewoon zelf dus ook geduld mee hebben. Er is een reden dat je mensen niet snel vertrouwt, en als die reden er niet is, dan pas je gewoon goed op, waar niks mis mee is.
Als mensen merken dat je ze niet meteen hoppa, vertrouwt, dan hebben ze twee keuzes:

1. Ze gaan er voor werken, en dit soort mensen heb je nodig. Dit zijn de mensen die er altijd voor je zullen zijn.
  2. Mensen vinden het niet waard.

die tweede groep, zijn ds mensen die er wel doorheen zouden komen als je ze wat eerder zou vertrouwen, waarna ze daar gewoon weer gebruik van maken, of je gewoon laten vallen.
Dus er is volgensmij niks om ontevreden over te zijn.

liefs

Herkenbaar. Ik vertrouw ook niemand. Maar dat komt door alles wat ik meegemaakt heb. Ik sluit me af voor alles en iedereen.

Wauw bedankt, en als je wilt kan je het wel vrtellen ik heb het ook volgens een reden