Vertrouwen

Ik heb nu bijna een jaar met mn vriend…
Ben vaak heel gelukkig als we samen zijn
maar soms heb ik het gevoel dat ik hem niet kan vertrouwen.
omdat we ook twee totaal verschillende types zijn.
hij is heel sociaal, heeft veel goede vrienden… kan het goed vinden met meisjes etc.
ik heb een sociale angst, ben vroeger erg gepest en vaak onzeker.

Soms als hij uitgaat dan lig ik gewoon in bed te huilen omdat ik bang ben dat hij vreemdgaat. ;$
natuurlijk moet ik er niet van uitgaan
maar dat gevoel komt gewoon automatisch bij me op…
en als ie dan bij me is, weet ik niet hoe ik over moet beginnen (ben enorm slecht in mn gevoelens uiten, waarschijnlijk zal ik ook in tranen uitbarsten pff -__-)

Het vertrouwen is eigenlijk ook minder geworden sinds hij ‘perongeluk’ een meisje op de mond kustte.
zelf dat kon hij me niet eens vertellen. totdat ik een keer perongeluk wat op msn meelas. toen bekende hij het pas.
ik vond het echt verschrikkelijk om er zo achter te komen.
hij zei altijd: ik kan nooit vreemdgaan en als er iets gebeurd, zou ik het heus niet voor je houden blabla.
Dat is dus wel gebeurd…

iig is het niet raar dat ik mijn vriend nog steeds niet vertrouw na bijna een jaar samen zijn?
ik vind sowieso dat we teveel verschillen…
maar wil hiervoor niet onze relatie opgeven. aan de andere kant weet ik ook echt niet wat ik moet doen =( ik wil hem gewoon kunnen vertrouwen…
help me!

Misschien moet je eens met hem praten erover?
& zo te horen voel je je er niet echt prettig bij, dus het zou misschien ook beter kunnen zijn dat hij niet meer je vriendje is?
want vertrouwen in je vriendje hebben is toch wel een van de belangrijkste dingen.

maar dat vind ik dan he.

Ja… morgen zie ik hem weer.
hoe kan ik het beste over beginnen dan?
het ligt denkik ook een groot deel aan mij omdat ik niet zo snel mensen vertrouw. maarja het is best ernstig nu en lijkt alleen maar of het erger word als ik er niks aan doe.

ja gewooon met hem er over praten en vertel het hem zo net als hier; als hij dan een beetje realistisch is zou hij je moeten begrijpen.
wens je veel sterkte1

xx

Idd praat er met hem over, maar ik kan het me eigk wel voorstellen dat je hem toch niet helemaal vertrouwt als hij toch al eens een meisje ‘per ongeluk’ op de mond kuste… Daarom ben ik blij dat mijn vriendje een schijthekel heeft aan uitgaan, hij is namelijk ook zo als jij jouw vriend beschrijft. Anyway good luck (:

Ik begrijp het volkomen. Maar ik zou als ik jou was in het gesprek aangeven dat het ook aan jou ligt en het niet alleen zijn schuld is. Verder is het natuurlijk wel matig dat hij dat gaat ontkennen en dat je er op zo’n manier achter bent gekomen. Maar je hoort samen te zijn en dan juist super vrolijk te zijn, en niet te liggen huilen wanneer hij uitgaat. Jullie moet er samen voor zorgen dat dat vertrouwen van jou weer groeit, dat kunnen jullie niet alleen.

Ja, gewoon met hem over praten!
En het hoeft ook niet zo te zijn dat jou vriend die meisjes op de mond kuste
het kan ook zijn dat zij hem ineens een kus geven…
Heb ik ook wel eens gehad, ik was met zo’n jongen aan het praten geeft ie me in een keer een kus op mijn mond:huh:

succes, praat met hem;)
lekker een meisje op dr mond zoenen, dacht het niet!

en je bent niet onterecht bezig, het is gewoon ontzettend vervelend.
praten is het beste, en ookal ga je huilen, doesnt matter! sterkte!

Zal morgen wel even goed met hem gaan praten. Hij zou waarschijnlijk wel verrast zijn dat ik er nu weer over begin. Dat van die kus is wel een paar maanden terug. maarja lijkt wel of het vertrouwen niet meer terug wilt komen ;$. omdat we uiteindelijk gezegd hebben dat we het maar achter ons moesten laten en verder niet meer over moeten praten… Als ie nou minder uitging zou het een stuk makkelijker voor me geweest zijn. Maarja, het is nou eenmaal niet anders.

En van die kus… hij zei eerst heel arrogant; “já dus? dat is een goeie vriendin.” leek het of hij boos op mij was wtf? later zei hij pas de waarheid en begon helemaal te janken alleen omdat ie bang was om me kwijt te raken blabla -__- maar ik was aardig pissig op dat moment. Het is toen ook een paar weken uitgeweest omdat ie zo ontzettend dom deed… maar dat is nu wel weer goed

echt bedankt iedereen :slightly_smiling_face:!!

Ik vind het vrij logisch dat je hem niet vertrouwt na zo’n gebeurtenis… Helemaal niet als je een persoon bent die er snel aan gaat twijfelen.
Probeer er eens over te praten, en confronteer hem met het feit dat hij die kus eerst verzwegen heeft…

Ik heb dit ook gehad bij mijn eerste vriend. Serieus het vertrouwen zal er nooit komen, vooral niet na een jaar nog eens. Ik vertrouwde hem steeds minder, TERWIJL die nooit is vreemd gegaan, en op een gegeven moment had ik er schijt aan. En dan is de liefde zo goed als over :slightly_smiling_face:

beetje een rare reactie,
maar praat er met hem over dat het je dwars zit.
maar waarom ga jij dan niet samen met hem uit?

wat een klootzak. Hij verwijt jou dat jij boos bent omdat hij een ander meisje op zijn mond kust? Je kunt hem niet vertrouwen, omdat je ergens weet dat hij niet te vertrouwen is

Nee ik denk dat jullie er samen aan moeten werken maar hij moet niet zo lullig doen, hij is hier de fout ingegaan, niet jij. Jullie moeten goed praten en hij moet er voor jou zijn en daar willen investeren dus niet arrogant gaan lopen doen of iets gaan zeggen dat dat al van zoveel maanden geleden is.
Als hij je hierbij helpt zal dat jou ook al meer vertrouwen in hem geven lijkt mij en zal jij je beter voelen over hem en dus over jullie (relatie).

Daar ben ik juist bang voor.
ik hou van mn vriend, maar als ik dit gevoel blijf houden word ik doodongelukkig. en kan ik niet meer langer samen met 'm zijn…
maarja ik ga morgen goed met hem erover praten.
en dan kijken we wel hoe we het gaan oplossen…

Als ie mij niet begrijpt of weer arrogant gaat doen heeft ie het goed verknalt dan. Maar dat zal hoop ik niet gebeuren…

Dit heb ik ook alleen dan heb ik de rol van jouw vriend en ben jij mijn vriend (nouja je snapt me wel)
ik wil je graag de andere kant laten zien, dus hoe het is voor je vriend.

Ik snap waarom je vriend dat van die kus niet heeft gezegd. Hij wist hoe jij ging reageren, en hij vindt dat die kus niks waard is, dus waarom zou hij het vertellen?
Het is moeilijk om jou steeds te steunen. Daar moet je echt wilskracht voor hebben. Ik probeer mijn vriend te steunen bij alles, alleen soms breek ik ook. (mijn vriend is erg onzeker) Soms wil je dan gewoon even bij je vrienden zijn en uitgaan. Maar wanneer hij uitgaat, weet hij dat jij je niet fijn voelt.
Uit het feit dat hij begon te huilen toen jullie het over die kus hadden blijkt wel hoeveel hij om je geeft.

Ik denk dat hij het ook moeilijk vindt om om te gaan met het verschil tussen jullie.
Dus beter daarover praten dan hem opnieuw verwijten dat hij niks over die kus heeft verteld.

Ik snap dat het voor hem ook niet makkelijk is…

Zoals de afgelopen 3 dagen is mn vriend wel elke dag uitgeweest. nja ik heb deze 3 dagen dan wel 22 uur gewerkt… ;p maar stel dat ik bijv. al die dagen thuis zou zitten ofzo en hij dan elke keer weg is. Dan voel ik me echt zo klote omdat ik gewoon niet weet wat er allemaal gebeurd.

Maar die kus heeft me wel echt veel aan het denken gezet. omdat t toen ook uit is geweest… ik denk: hij zou nou helemaal niet meer eerlijk tegen me zijn omdat het uit is geweest. in andere woorden: ik vertrouw m niet

nja. ik denk sowieso dat ik een goed gesprek nodig heb en een bevestiging heb dat ik hem écht écht kan vertrouwen? Of misschien dat ik afentoe met hem mee moet gaan? Hij vraagt me nooit mee. dadelijk wilt ie niet eens dat ik bij hem ben met uitgaan,. bah =(

Ik begrijp je volkomen, ik vertrouw mijn vriend ook niet en dat weet hij.
Wij praten er wel over en ik ben juist iemand die meteen zegt dat die denkt.

Je kunt er het beste eens met je vriend over hebben.
Zodat hij ook weet hoe jij je voelt.

Succes meid, echt! Vertrouwen is niet zo makkelijk te krijgen :frowning_face:

xx

Ik snap wel dat je hem niet meer vertrouwd eigenlijk. Maar als hij echt om je geeft zoals jij om hem geeft en je erover praat met hem, dan laat hij je zien dat hij wél te vertrouwen is. Ik bedoel, dat lijkt mij meer dan logisch. Zijn kant, kan zijn zoals dat meisje hierboven uitlegde. Ik denk niet dat jij alleen die kant moet begrijpen, maar dat hij ook jouw kant moet begrijpen.

Bovendien, het is inderdaad niet voor niets een paar weken uitgeweest en ik snap best dat dat alles nog ongemakkelijker maakt.

In ieder geval, praat fftjes met hem morgen =)