Vertrouwen

Ik vind het lastig om mij vriend op zijn woord te vertrouwen. Dit heeft vooral te maken met dat hij vaak dingen zegt maar niet doet. Dan zegt hij bijvoorbeeld ja ik ga weer op voetbal. Vervolgens doet hij er niks mee. Drie maanden later zegt hij het weer. Dan moet ik nog steeds enthousiast reageren. Terwijl ik op een gegeven moment gewoon denk het zal wel. Want je zei dat vorige keer ook. Dit maakt het moeilijk om hem op zijn woord te vertrouwen. Heeft iemand tips of eigen ervaring?

Ik heb dit ook bij mijn vriendje. Hij zei uit het niets dat hij gaat verhuizen naar een andere stad en wilde perse dat ik enthousiast en blij voor hem zou zijn. Ik schrok er een beetje van eerlijkgezegd. Toen heb ik het er met zijn ouders over gepraat, en volgens hun is dat verhuizen nog helemaal niet zeker. Dus ik snap heel goed wat je bedoelt. Ook zegt hij vaker dat hij met vrienden is, maar volgens mij probeert hij mij te ontwijken (het gaat op dit moment heel slecht tussen ons dus vandaar). Ik denk dat het het beste is als je aan iemand navraagt, bijv aan zijn vrienden, of zij er iets van afweten dat hij op voetbal wilt gaan. Want als hij dat al zo vaak tegen jou heeft gezegd zal hij dat ook wel tegen zijn vrienden hebben gezegd of tegen zijn ouders.