Vertrouwen winnen(drugs/seks probleem)

He meiden,
ik hoop dat het hier goed staat…
Ik zal jullie de situatie uitleggen:
Ik ben 14 jaar,woon samen met mijn moeder thuis (vader is overleden) en mijn moeder werkt meestal dus is ze laat thuis,ik ben dus vaak alleen thuis.
Afgelopen tijd heb ik veel ‘vrije’ tijd gehad en ik ben wat gaan expirimenteren… het komt er op neer dat ik een aantal keer wiet heb gebruikt en ook nog eens ben ontmaagd door een normale vriend van mij :flushed:.
Dat was geen goed idee en eenmalig. Ik heb daarvan niks tegen mijn moeder gezegd.
ik ben in principe geen probleem kind,netjes opgevoed,geen ruzies,school gaat goed,realistisch in wat ik wil/doe alleen heb ik de afgelopen tijd niet opgelet en alles als plezier beschouwt. Dat was niet goed heb ik me nu gerealiseerd.
Gister is alles uitgekomen ten opzichte van mijn moeder:
ik had van de laatste wiet een spacecake gemaakt(vriendin gaf een feestje ik heb die voor haar gebakken ook aan haar gegeven) in de ochtend
en s’avonds had ik seks met een jongen die ik viavia had leren kennen(dom natuurlijk want ik ken hem verder niet) moeder kwam eerder thuis en je raad het wel,die vond ons in bed.
Jongen ging naar huis,moeder was boos en heeft toen mijn telefoon gevraagd om AL mijn gesprekken met iedereen te lezen… Hierdoor las ze over de wiet,spacecake,mijn eerste keer en ook over problemen van andere vrienden… Nu wil ze naar een aantal ouders gaan bellen om te waarschuwen dat ik geen veilig persoon ben en dat er gedealt word door vrienden.
Mijn telefoon is afgepakt en ik mag niemand bellen of contact hebben,niet meer afspreken en moet overal laten weten waar ik ben.
jullie begrijpen wel dat ik niet wil dat door mijn schuld iedereen in de problemen komt…
mijn moeder wil dat ik met een idee kom over hoe ik dit ga oplossen en hoe ze me ooit weer kan vertrouwen,ik heb GEEN idee.

Ik wil jullie dus graag om advies vragen,hoe kan ik vertrouwen winnen en dus ook mijn vrijheid en telefoon.
Aan de andere kant hoe kan ik mama ervan overtuigen niet ouders te gaan bellen.

Sorry als het hier verkeerd staat en begrijp me niet verkeerd ik besef heel goed wat ik heb gedaan
en begrijp de zorgen van mijn moeder ook zeker,maar is mij nu opsluiten de juiste oplossing?

Dat je moeder ouders belt vind ik prima en daar zal je ook niets aan kunnen veranderen. Ik zou heel erg je best gaan doen voor school en ook zichtbaar, dus beneden gaan leren en huiswerk maken enzo. En je moeder zoveel mogelijk helpen in het huishouden.

Het is juist goed van je moeder dat ze de andere ouders inlicht. Natuurlijk is dit voor jou nu niet leuk om te horen, maar dat experimenteren kan ook mis gaan.

Het enige wat je nu kan doen is naar je moeder luisteren, helpen in het huishouden en altijd zeggen waar je heen gaat en met wie en dan de telefoonnummers van die personen aan je moeder geven.

En vraag haar anders of ze aan de ouders kan vragen of die niet willen doorvertellen aan hun kinderen van wie ze het hebben gehoord. Maar dat ze gewoon "ik heb van een andere ouder gehoord… "
Zo weten je vrienden dan niet dat het van jouw kant komt. Dat iedereen in de problemen komt is hun eigen schuld.

En ze sluit je niet op. Het heet huisarrest. Je hebt domme dingen gedaan en ja, dan moet je leren dat je dat beter niet meer kan doen.