vertrouwen terugwinnen

ik kon zo snel geen topic vinden wat vergelijkbaar was/is…

ik heb bijna een jaar een lieve vriend, hij heeft veel voor me opgegeven, me altijd het gevoel gegeven dat ik belangrijk ben, dat ik hem kan vertrouwen en hij is heel erg lief. Hij is erg veranderd, in goede zin.

Hij heeft sinds een aantal maanden wat stress, vanwege het werk. We hebben hierdoor de laatste drie maanden best veel ruzie en soms ook hele erge ruzies. We spreken ze uit, maar toch komt het terug. Voor deze drie maanden is hij gestopt met roken, dit kwam er ook bij. Gelukkig werden zijn irritaties minder, ik dacht dat het erg goed ging als het gaat om dit.

Afgelopen week was er weer zo’n grote ruzie. Ik kreeg uiteindelijk te horen dat mijn vriend sinds onze vorige ruzie, ongeveer een maand geleden, weer rookt. Hij durfde me dit alleen niet te zeggen. Ik ben hier erg boos om geworden. Het feit dat ik het roken slecht vind weet hij, maar dit zou voor mij geen reden zijn om er mee te stoppen (wat hij wel dacht). Hij rookte immers in het begin van onze relatie ook. Het ging me er meer om dat hij een maand lang tegen me kon liegen. Achter mijn rug om. Diezelfde avond heeft hij foto’s gestuurd van alle sigaretten die hij in een container deed op whatsapp. Hij is dus per direct gestopt.

Vandaag hebben we de ruzie verder uitgesproken en verder een hele gezellige dag gehad. Toch voelt er iets anders dan normaal. Ik ben erg bang dat hij me nog meer niet durft te vertellen of dat hij toch weer gaat roken achter mijn rug om. Hij heeft zijn belofte gedaan: hij wil liever mij voor de rest van zijn leven dan nog 1 sigaret, hij is echt gestopt en dit heeft hij laten zien. Ik geloof hem, maar toch speelt dit steeds in mijn hoofd en ben bang dat het opnieuw gebeurd of dat er toch een pakje sigaretten is blijven liggen. Ik heb door dat ik hem niet vertrouw, ook al doe ik erg mijn best om heb echt te vertrouwen want ik wil het erg graag. Hoe krijg ik snel het vertrouwen in hem terug? Of hoe wordt mijn gevoel weer zoals eerst? Of in ieder geval zo, dat dit geen grote rol meer speelt in mijn hoofd.

Dankjulliewel alvast!

Klinkt alsof hij zich daar mij bezig moet houden, niet jij.

Roken is inderdaad slecht voor de gezondheid, maar geen taboe.
Toen je je relatie begon rookte hij al, dus dit wist je wel op voorhand!
(ik ben hier niet om je af te breken! Ik wou dit gewoon even meedelen)
Maar inderdaad, hij heeft dit achtergehouden… En ja, dan is het wel normaal dat je hem minder vertrouwd…
helpt erover praten niet? Probeer te uiten dat je het niet oké vond dat hij dit heeft achtergehouden.
Het is altijd beter dat je iets meteen zegt, dan dat iemand het achteraf te weten komt…
Probeer hem duidelijk te maken dat hij fout zat?

Groetjes
Cap4lif3

Ik zou hem vertellen dat je het niet erg vind als hij het niet volhoudt maar dat je het dan wel graag wil weten. Hij moet niet het gevoel krijgen dat hij moet stoppen van jou want volgens mij is dat niet je bedoeling?

Ik wist het van te voren, daarom is het voor mij ook geen probleem als hij rookt. Hij weet dat ik het liever niet heb, maar ik zal hem er zeker niet voor verlaten. Ik wist dat hij rookte. Het is alleen dat hij het stoppen zelf graag wilde en hij wist niet of hij het kon vertellen dat hij weer was begonnen. Puur om het feit dat hij wist dat ik het liever niet had. Dit is omdat ik voor zijn gezondheid alles goed wil hebben. We hebben gepraat, maar toch hou ik dit gevoel. Ik weet dat hij zich ermee bezig hoort te houden. Toch heb ik het gevoel dat ik het vertrouwen moet terugkrijgen en dat ik hier ook iets aan moet doen, maar ik weet niet wat of hoe.