Vertrouwen terug??

Okee, alvast thnx voor het lezen! Maar ik zit met een probleempje en ik wil graag mijn vriend zijn vertrouwen weer terug winnen.

Ik heb al best lang een relatie (bijna een jaar). En mijn vriend en ik zijn nogsteeds verliefd op elkaar en het ging allemaal harstikke goed tot een paar dagen geleden. Ik had een poolparty van onze club, maar hij was er niet omdat hij op vakantie is. Zijn broer was er wel. Ik was samen met 2 vriendinnen en eentje had er voor gezorgd dat we wat drank hadden en een paar sigaretten. Ik drink al een paar jaar en mijn vriend weet dat, maar is er wel op tegen. Toen ik begon had ik ook gezegd dat ik bijna niet meer zou drinken, wat dus niet zo is. Bij feestjes waar drank is en ik kan wat krijgen drink ik eigenlijk wel. Nu had ik dus die poolparty en had ik al wat op en ik was er wel voor in om een sigaret te proberen. Nu heb ik het gewoon aan hem verteld, enn nu denkt hij dat ik misschien wel meer ga roken. Ik heb hem gezegd dat ik dat niet ga doen, en dat ben ik ok echt niet van plan, maar hij weet niet of hij mij moet geloven aangezien ik dat ook heb gezegd over drank. Ik heb hem beloofd dat ik niet vaker ga roken en ook minder drinken, en er bij gezegd dat hij zelf moet weten of hij mij gelooft of niet. Ik heb hem gezegd dat hij volkomen gelijk heeft (wat ook echt zo is), maar het is moeilijk te bewijzen dat je het ook echt niet meer doet…

Heeft iemand tips hoe ik hem kan laten zien dat ik het echt niet meer doe? Ik wil het hem echt laten zien dat ik het niet meer doe! Alvast bedanktt, xx

Hey, ik heb zelf ook een tijdje gerookt en ben eigenlijk gestopt voor mijn vriend. Daarna had ik wel weer eens gerookt in een stressperiode, dus moest ik ook weer zijn vertrouwen terug winnen (inmiddels 2 jaar geleden, 3,5 jaar samen)

Vertrouwen is gewoon iets wat je niet zomaar weer terug krijgt, dat kost tijd. Vraag aan hem of hij jou de kans wil geven om te laten zien dat je de komende tijd écht minder kan drinken en niet meer rookt. Maar dan moet je dit ook echt waarmaken!

Eerst zien dan geloven. Na een tijdje zal je langzaam weer zijn vertrouwen terug winnen.

Hey! Precies wat precious zei. Vertrouwen terugkrijgen kost nou eenmaal tijd. Laat hem zien dat je eraan werkt en je aan je beloftes houd. Succes meid (:

Ik vind trouwens wel dat als jij af en toe wat wilt drinken, dit gewoon moet kunnen.

Dankje!

Dat mag ik ook en dat vindt hij ook geen probleem, alleen niet te veel en niet te vaak (ben nog maar 14, over 2 maanden 15). Dus dat speelt ook nog een rol :cold_sweat:

omg doe even normaal zeg. Nu snap ik wel dat je vriend het niet goedkeurt. Stop maar gewoon helemaal met die verdovende middelen.

Jeetje rustig haha. Ze moet het helemaal zelf weten toch als ze wilt drinken? Alhoewel ik wel moet zeggen dat je best jong bent voor drank ;x doe maar voorzichtig hoor meid. Ik snap je vriend aan de ene kant wel. Hoop dat je het goed kan uitpraten met je vriend!

@BeyondWonderland Ik weet dat ik nog best jong ben. Heb een best moeilijke tijd gehad een paar jaar geleden waardoor ik onder andere ook ben gaan drinken. Zowiezo doe ik rustig aan en drink ik niet erg vaak meer! Heb een goed gesprek met hem gehad en het gaat nu weer beter, en hij heeft zeker ook gelijk! Het enige probleem nu nog is dat ik eerst een poos moet wachten tot ik kan laten zien dat ik het inderdaad niet meer doe. Dank je voor je hulp!

Aww gelukkig meis! En graag gedaan (: