Vertrouwen in een relatie

Heey meiden,
ik ben best nieuwsgierig hoe jullie hier over denken:
Ik heb nu negen maanden met mijn vriend ( nog steeds heel gelukkig )
En we hadden laatst een crew feest van ons werk want we doen allebei het zelfde werk, daar heb ik hem ook leren kennen.
Ik vertrouw mijn vriend dus genoeg om hem te laten dansen met andere meisjes, zo vertrouwt hij mij ook om mij te laten dansen met andere jongens.
Op ons werk waren daar de meningen over verdeeld.
Sommige vonden het echt goed dat wij elkaar zo vertrouwen dat we elkaar vrijheid geven
maar sommige vonden het niet kunnen,
natuurlijk gaat dit alleen maar om dansen verder dan ook absoluut niet.

Hoe denken jullie hier over?
Als je elkaar vertrouwd kan je elkaar dan ook vrijheid geven?

Ja, dan kan je elkaar de vrijheid geven, tuurlijk. Maar dan moet je elkaar ook écht 100% vertrouwen.

Ik vind dat je elkaar natuurlijk vrijheid moet geven,
Maar Sommige mensen hebben 't nou eenmaal zo dat ze alleen met hun vriend dingen willen doen, bijvoorbeeld dansen enz want dat vinden ze echt iets voor stelletjes ofz.
Ik zelf zou het ook niet prettig vinden als mijn vriend met een ander meisje zou dansen.
het verschild gewoon per persoon denk ik, iedereen denkt er anders over.

haha ik ben te jaloers dus ik zou dat niet kunnen en zelf wil ik het ook niet maar het kan best hoor verschilt per persoon.

-

same here
ik wíl niet eens met een andere jongen dansen, of me vriend er nou bij is of niet… heb er gewoon geen behoefte aan

Ik vertrouw m’n vriend helemaal. Ik verbied hem niks. Ik heb liever dat hij niet met andere meisjes wíl dansen, dan dat hij braaf naar mij luistert zeg maar :stuck_out_tongue:

Ik ben alleen jaloers als het op exen aankomt. Voor de rest mag ie praten en dansen met wie hij wilt. Zolang 't er netjes aan toegaat…Maar m’n vriend heeft eigenlijk ook de behoefte niet om met een ander meisje te dansen.

M’n vriend daarentegen is enorm jaloers. Als ik uitga met vriendinnen, word ik bestookt met smsjes. Ik heb er al met hem over gepraat en gisteren kwam 't tot een tweede ruzie over deze situatie. Het gaat even duren voor hij me kan vertrouwen.

Maar ja, dat heeft niets met mij te maken. We zijn beide bedrogen in 't verleden en ik relativeer 't gewoon beter dan hem.

Haha ik ben daar veeelste jaloers voor :stuck_out_tongue:

Vertrouwen is essentieel in een relatie, dus dat vind ik iets goeds. Elkaar vrijheid gunnen ook, maar ik zie dansen met andere jongens of meisjes niet echt als een vrijheid die ik mis en ook niet als een ‘gezonde’ vrijheid binnen een relatie, dus daar doe ik niet aan. Wij hebben echt genoeg aan elkaar en hoeven niet ‘kleine vrijheden’ als deze te hebben zodat we niet vreemdgaan of het gevoel hebben iets te missen.

Ook moet je uitkijken met dat soort dingen, dit soort vrijheden kunnen wel eens leiden tot gevoelens voor anderen. Kán, hoeft niet.

in mijn vorige relatie had ik een vriend die ernstig vreemdging, dus mijn vertrouwen in relaties in zeer beschadigd. mijn vriend is hier van op de hoogte, en gaat er goed mee om. ik ben snel jaloers, maar dat laat ik gewoon niet duidelijk merken want dat vind ik gemeen voor hem.

ik ken mijn vriend inmiddels goed genoeg om te weten dat hij écht eerlijk is, en dat als er iets gebeurt hij het me sowieso verteld. dus in dat opzicht vertrouw ik hem wel, en weet ik hoe hij om gaat met zijn vriendinnen.

Soms draaien sommige dingen niet om vertrouwen. Ik bedoel, je kan bij wijze van je vriend ook wel toelaten om met meisjes te knuffelen omdat je hem vertrouwt, maar een mens is nooit 100% te vertrouwen. Daarmee bedoel ik dat je gevoelens niet in de hand hebt, je kan aantrekking of verliefdheid niet tegenhouden.

Moraal: doen jullie vooral wat jullie willen, maar weet wel dat je met vuur speelt.

Van mij zou mijn vriend met een ander meisje mogen dansen, tenzij het een van zijn supermooie exen is ofzo. Ik krikg het al als ze met mekaar praten !

ligt eraan op wat voor manier dansen het is. kijk als mijn vriend zou staan schuren met een ander meisje vind ik dat dus echt niet kunnen. maar als het gewoon dansen is kan dat natuurlijk gewoon.

Mijn nekharen staan al recht als ik hem zie praten met een ander meisje. Ik ben een heel jaloers iemand. Als ik dan hoor hoe je hem kunt laten dansen met andere meisjes en omgekeerd, dan vind ik dat iets waar je trots op mag zijn!
Ik vertrouw hem wel, maar ik vertrouw die meisjes waarmee hij dan praat gewoon niet, en als hij dan gedronken heeft enzo ben ik bang. Ik heb hem dat al 1x gezegd en gelukkig begreep hij me. Maar ik laat hem doen, ik ga er niet tussenkomen en achteraf iets over zeggen. Ik word gewoon beetje pissed op het moment.

ik heb echt precies hetzelfde, ik vertrouw die meisjes dan ook niet haha

Ik ben al jaloers als hij meer dan alleen ‘hallo’ tegen een caissière zegt…
Dus nee, ik zou 'm niet met andere meisjes laten dansen. Als hij wil dansen dan doet hij dat maar met mij.

Ik ook. Dansen met andere meisjes terwijl hij met mij een relatie heeft vind ik eigenlijk gewoon een beetje respectloos tegenover mij :’)

Dat is onzin. Dat hij met andere meisjes danst is niet respectloos. Ik vind het juist prima dat hij dat doet. Stel je voor dat hij alleen nog maar met mij, als enige meisje, omging. Dat betekent dan dat ik dat ook niet meer mag. Dan mis je een hoop van de lol met andere mensen.
Ik zou het er best voor over hebben, daar niet van. maar ik zou niet weten waarom het nodig is?