Vertrouwen beschaamd

Lieve allemaal,
Ik wil heel graag mijn verhaal kwijt en hoop ook op jullie mening.
Een paar dagen geleden heb ik het uitgemaakt met mijn ex vriend. Niet omdat ik niks meer voor hem voel, niet meer van hem houd of iets anders. Ik heb dit gedaan om de relatie te redden. De relatie die we het eerste jaar hadden was heel erg goed. Onze families pasten bij elkaar, we deden leuke uitjes met z’n alle, samen op vakantie, we hadden heel veel lol met elkaar maar ook hadden we veel steun aan elkaar in moeilijke tijden. Na dat jaar kregen we ontzettend veel ruzies. We hadden alleen ruzie als we niet bij elkaar waren. Die ruzies ontstonden omdat hij ongeveer een half jaar geleden mijn vertrouwen in hem erg beschaamd heeft. Hierdoor ben ik hem gaan wantrouwen, controleren etc. (heb ik eerder nooit gedaan). Doordat ik dat ben gaan doen ontstonden er nog meer ruzies. Daardoor hebben we ook al een aantal keren een “relatie stop” gehad om alles op een rijtje te zetten, goed voor jezelf na te denken en je rust te pakken. Ondertussen liep ik ook bij een psycholoog om het wantrouwen in controle te houden en mijn sterke gedachtes (die meestal niet eens kloppen) op stop te zetten. Nu ben ik dus een aantal dagen geleden naar hem toe gegaan en hem verteld dat de relatie zo niet door kan gaan, aangezien die alleen maar meer kapot gaat en dat wil ik echt niet. Ik had m’n zin nog niet eens af en hij stemde er mee in. Ik heb dit allemaal gedaan in de hoop dat we alle twee rustiger worden in ons hoofd en daardoor de relatie weer op kunnen pakken. Samen hebben we nog even elkaar getroost , gepraat en de spullen die we bij elkaar hadden liggen terug gegeven. Maar het gene waar ik nu mee zit is, dat mijn vriend die avond dat ik kwam om het uit te maken nog zo lief was en toen ik bij hem weg was veranderde dat weer… Ik ben naar huis gegaan met een goed gevoel, maar die ging al snel over toen ik de volgende dag op mijn mobiel keek(ik controleerde niet). Met het persoon waar hij o.a. mijn vertrouwen in beschaamd heeft, had hij alweer contact (zoals reageren op elkaars foto’s en dat was niet vriendschappelijk). De avond dat ik bij hem was zei hij dat we nog gewoon normaal contact zouden hebben, om te horen hoe het gaat enzo. Maar dat blijkt niet te gebeuren aangezien die kortaf doet en doet alsof ik een vreemde ben. Doordat hij als ik er ben lief is en als ik weg ben meteen contact opzoek met dat meisje en kortaf doet, weet ik niet meer wat hij wil. Hij zegt wel dat hij hoopt dat we samen weer gelukkig worden, maar hij laat dat niet merken. Hij weet namelijk hoeveel pijn hij me heeft gedaan met het beschamen van mijn vertrouwen in hem. Het maakt me zo erg onzeker als hij zo afwisselend gedrag heeft. Hij is met afspreken wel ontzettend lief (haalt speciaal op de fiets broodjes en maakt je wakker met een ontbijt op bed etc.) Wat denken jullie, is dit nou typisch een jongens ding van verwerken, is dit jaloers maken, heeft hij het gewoon niet door , of wat anders? Ook wil ik jullie nog vertellen dat ik hoop dat Jullie niet reageren: laat hem los etc. Dit is voor mij heel moeilijk omdat ik daar een “trauma” aan heb, hiervoor loop ik ook bij de psycholoog en die helpt me daar mee. Ik doe me best om het even los te gaan laten en mezelf weer terug te vinden. Sorry als jullie mij ontzettend wantrouwig vinden, maar dit heeft zn redenen. Dankjulliewel voor het lezen.

Ik zou het contact verbreken. Het is uit maar jullie willen vrienden blijven? Waarom? Je doet jezelf alleen maar pijn. En anders moet je maar eerlijk tegen hem zijn en zeggen hoe je erover voelt dat hij met die meiden contact zoekt.

Ik vind hem niet als een goede jongen klinken. Ik weet dat je dit niet wilt horen, en ik hoop dat anderen beter advies voor je hebben, maar volgens mij gaat dit niet lukken. Ik weet niet hoe lang jullie samen zijn, maar in een goede relatie heb je niet al tig pauzes gehad. Dat op zich wijst al op het feit dat er iets enorm mis zit tussen jullie twee, en blijkbaar geraakt dat toch niet opgelost, anders had je aan 1 pauze genoeg gehad.

Verder is het echt niet ‘gewoon’ jongenseigen om meteen terug te lopen naar degene waar je je vriendin mee bedrogen hebt. Dat is eigen aan klootzakken, niet aan jongens in het algemeen. Dat zegt ook al genoeg over hem en over hoeveel hij over heeft voor de relatie vind ik.

Huh, wat? Heb jij dezelfde beginpost als mij gelezen? Wat heeft zij mis gedaan? Plus, ze wilt geen vrienden blijven, ze wilt de relatie terug oppikken.

Wacht misschien heb ik het verkeerd gelezen :’) ik ga nog een keer lezen.
Zoals ik het nu zie is zij ontzettend jaloers en als ik die jongen was geweest was ik allang weg geweest want ik hou daar niet van. Maar volgens mij begrijp ik het verkeerd xD

Nu ben ik dus een aantal dagen geleden naar hem toe gegaan en hem verteld dat de relatie zo niet door kan gaan, aangezien die alleen maar meer kapot gaat en dat wil ik echt niet. Ik had m’n zin nog niet eens af en hij stemde er mee in. Ik heb dit allemaal gedaan in de hoop dat we alle twee rustiger worden in ons hoofd en daardoor de relatie weer op kunnen pakken.

Maar jij hebt niet gezegd een pauze, jij hebt gezegd we stoppen met de relatie. Toch?

maar die ging al snel over toen ik de volgende dag op mijn mobiel keek(ik controleerde niet).

Maar het was uit, waarom hebben jullie nog zoveel contact dan?

Met het persoon waar hij o.a. mijn vertrouwen in beschaamd heeft, had hij alweer contact (zoals reageren op elkaars foto’s en dat was niet vriendschappelijk).

Naja dat snap ik, die jongen wil ook door met zijn leven denk ik. Maar misschien moet je even zeggen wat hij dan precies heeft gedaan. Als hij met haar is vreemdgegaan, ja dat is jammer maar het is nu uit? Wat ga je hem verbieden dan.

De avond dat ik bij hem was zei hij dat we nog gewoon normaal contact zouden hebben, om te horen hoe het gaat enzo. Maar dat blijkt niet te gebeuren aangezien die kortaf doet en doet alsof ik een vreemde ben. Doordat hij als ik er ben lief is en als ik weg ben meteen contact opzoek met dat meisje en kortaf doet, weet ik niet meer wat hij wil.

Maar wat wil je dan? Jij maakt het uit en dan is hij toch gewoon vrij man? Je spreekt jezelf ook heel erg tegen want hij is kortaf & een vreemde en lief tegelijk?

Hij zegt wel dat hij hoopt dat we samen weer gelukkig worden, maar hij laat dat niet merken.

Ja dat is wel een beetje raar dat hij dat zegt. Dat is tegenstrijdig.

Hij is met afspreken wel ontzettend lief (haalt speciaal op de fiets broodjes en maakt je wakker met een ontbijt op bed etc.)

Nogmaals, waarom brengt hij je ontbijt op bed als het uit is? :’) wonen jullie samen ofzo? Je zegt in het begin van je bericht dat jullie rustiger in je hoofd wilde worden en dat je daarom een pauze inlast maar dan is het toch niet de bedoeling dat jullie zo close met elkaar omgaan?

NVM. :’)

Het is toch uit? Waarom maakt hij dan ontbijt op bed? :’) of begrijp ik het niet goed?

Als het uit is zou ik geen contact meer met hem hebben.

Nee dit deed hij toen we nog hadden…
Sorry een beetje verkeerd beschreven.

Ik zou hem zeggen dat als hij echt een relatie met jou wil dat hij het contact met haar moet verbreken.

Gezien jij het uitgemaakt hebt, is hij je eigenlijk niets verschuldigd. Het is niet netjes van hem om al zo snel met dat andere meisje te gaan, maar eh ja. Het is wel uit, dus jij hebt daar niet zoveel over te zeggen lijkt me?

Het ziet er niet naar uit dat er veel te redden valt… je hebt het uitgemaakt in de hoop dat het jullie relatie zou redden. Dat klinkt mij erg raar in de oren omdat je juist IN een relatie aan dingen werkt samen. Nu lopen jullie er beiden voor weg inprincipe, maar hebben nog wel contact (?) Ik snap wel dat je in de war bent, de situatie klopt ook van geen kant op deze manier…

Dat vind ik ook

Ik snap niks van alles. Je hebt het uitgemaakt om rust te creëren en jezelf te hervinden. Hij kan nu dus gaan en staan waar hij wilt. Dat is heel hard, maar hij is nu vrijgezel. Of heb je weer een pauze verwacht zoals de vorige keer? Je kunt hem dan niks kwalijk nemen dat hij naar een ander gaat. Wees dan eerlijk naar jezelf dat het uitmaken misschien toch niet verstandig was, dat het voor nu even zwaar is en je beter alles van hem kunt verwijderen