Lieve meiden,
Na lang twijfelen open ik toch maar een topic… Om te horen hoe jullie hier over denken.
Ik ben al 3,5 jaar samen met mijn lieve vriend. Een half jaar geleden zijn we een tijdje uit elkaar geweest, maar hebben altijd goed contact gehouden en zijn elkaar ook blijven zien. Omdat hij mij in die tijd had ‘gedumpt’, maar me wel wilde blijven zien, was ik er echt kapot van en wist ik niet meer goed wat ik moest denken. Ik heb hem in de tijd dat we uit elkaar waren wel 100 keer gevraagd of er iemand anders was, hij bleef maar zeggen van niet… Tot ik er klaar mee was, hij speelde met mijn gevoelens en ik leerde iemand anders kennen waar het erg goed mee klikte. Dit vertelde ik hem, en op dit moment ging er bij hem een knop om. Hij wist dat hij me nu kwijt ging raken en dat wilde hij niet. Hij gaf eindelijk toe dat hij ook iemand anders had ontmoet (pas toen we uit elkaar waren) en dat hij hier ook over had gelogen. Hij wilde niets meer van haar en wilde absoluut met mij verder. Uiteindelijk zijn we weer samen gekomen en hebben we het alweer een halfjaar geweldig samen.
Toch zit iets me niet lekker. Hij is dit jaar gaan studeren in Rotterdam en is daar ook gaan wonen. (ik woon in Oost-Brabant en hij woonde daar ook) Een meisje uit zijn oude woonplaats is ook in Rotterdam gaan wonen, vandaar dat ze elkaar regelmatig spraken. Snap ik, want ze waren allebei verhuist naar een nieuwe plaats en hadden elkaar. Ik vertrouwde het niet helemaal en heb een paar keer zijn telefoon stiekem gecheckt. Heb hem meteen erna mee geconfronteerd, want ik was absoluut niet blij met wat ik zag. Wat hij tegen haar zei… Hij zei tegen mij dat hij niet met haar afsprak, wat hij wel deed. Ook zei hij eens tegen haar dat hij ‘liefde nodig had’, waarop zij zei dat hij maar naar zijn vriendin moest gaan… Volgens mijn vriend was deze opmerking een grapje en sinds ik hem heb geconfronteerd spreekt hij haar nauwelijks meer, zegt hij.
Nu zijn we net een paar dagen weggeweest en helemaal blij samen, maar toen hij net hier op de bank zag heb ik snel stiekem zijn telefoon gecheckt. Ik wéét hoe fout dat is, geloof me, maar het zit me gewoon écht niet lekker. Nu zag ik dat hij een aantal dagen geleden naar haar stuurde: ‘Ik wil je weer zie n ’ Omdat we het net zo fijn hebben gehad samen en hij weer naar Rotterdam ging, heb ik hem niet meer geconfronteerd. Ook omdat ik bang ben dat hij mij niet meer vertrouwd met dat ik hem zo vaak check. Maar ik weet het écht niet meer dames… Hij ontkent toch wel weer alles, maar ik vertrouw gewoon echt niet wat er speelt tussen die twee.
Sorry voor het lange verhaal, ik wilde graag weten wat jullie zouden doen in deze situatie.