Vertrouw vriend niet meer

Lieve meiden,

Na lang twijfelen open ik toch maar een topic… Om te horen hoe jullie hier over denken.

Ik ben al 3,5 jaar samen met mijn lieve vriend. Een half jaar geleden zijn we een tijdje uit elkaar geweest, maar hebben altijd goed contact gehouden en zijn elkaar ook blijven zien. Omdat hij mij in die tijd had ‘gedumpt’, maar me wel wilde blijven zien, was ik er echt kapot van en wist ik niet meer goed wat ik moest denken. Ik heb hem in de tijd dat we uit elkaar waren wel 100 keer gevraagd of er iemand anders was, hij bleef maar zeggen van niet… Tot ik er klaar mee was, hij speelde met mijn gevoelens en ik leerde iemand anders kennen waar het erg goed mee klikte. Dit vertelde ik hem, en op dit moment ging er bij hem een knop om. Hij wist dat hij me nu kwijt ging raken en dat wilde hij niet. Hij gaf eindelijk toe dat hij ook iemand anders had ontmoet (pas toen we uit elkaar waren) en dat hij hier ook over had gelogen. Hij wilde niets meer van haar en wilde absoluut met mij verder. Uiteindelijk zijn we weer samen gekomen en hebben we het alweer een halfjaar geweldig samen.

Toch zit iets me niet lekker. Hij is dit jaar gaan studeren in Rotterdam en is daar ook gaan wonen. (ik woon in Oost-Brabant en hij woonde daar ook) Een meisje uit zijn oude woonplaats is ook in Rotterdam gaan wonen, vandaar dat ze elkaar regelmatig spraken. Snap ik, want ze waren allebei verhuist naar een nieuwe plaats en hadden elkaar. Ik vertrouwde het niet helemaal en heb een paar keer zijn telefoon stiekem gecheckt. Heb hem meteen erna mee geconfronteerd, want ik was absoluut niet blij met wat ik zag. Wat hij tegen haar zei… Hij zei tegen mij dat hij niet met haar afsprak, wat hij wel deed. Ook zei hij eens tegen haar dat hij ‘liefde nodig had’, waarop zij zei dat hij maar naar zijn vriendin moest gaan… Volgens mijn vriend was deze opmerking een grapje en sinds ik hem heb geconfronteerd spreekt hij haar nauwelijks meer, zegt hij.

Nu zijn we net een paar dagen weggeweest en helemaal blij samen, maar toen hij net hier op de bank zag heb ik snel stiekem zijn telefoon gecheckt. Ik wéét hoe fout dat is, geloof me, maar het zit me gewoon écht niet lekker. Nu zag ik dat hij een aantal dagen geleden naar haar stuurde: ‘Ik wil je weer zie n :frowning_face:’ Omdat we het net zo fijn hebben gehad samen en hij weer naar Rotterdam ging, heb ik hem niet meer geconfronteerd. Ook omdat ik bang ben dat hij mij niet meer vertrouwd met dat ik hem zo vaak check. Maar ik weet het écht niet meer dames… Hij ontkent toch wel weer alles, maar ik vertrouw gewoon echt niet wat er speelt tussen die twee.

Sorry voor het lange verhaal, ik wilde graag weten wat jullie zouden doen in deze situatie.

Vind ik ook!

Succes :sob::muscle:

Dit! Ik zou eerlijk tegen hem zeggen dat het je niet helemaal lekker zit en ook eerlijk vertellen dat je zijn telefoon gecheckt hebt. Succes meid!

Blegh, ik denk dat jullie gelijk hebben. Zie er wel tegenop omdat dit niet de eerste keer is dat ik zijn telefoon checkte… Maar wat zouden jullie doen? Ik zie hem volgende week vrijdag pas weer en het zit me écht niet lekker. Confronteren via de telefoon of toch maar wachten tot ik hem zie…?

Oeii dit is lastig. Zowiezo niet via whatsapp doen. Als je niet kunt/wilt wachten zou ik bellen. En anders wachten tot je hem ziet.

Kan je niet al eerder met hem afspreken? Ik zou dit zelf niet over de telefoon doen, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het goed voor je is als je het zo lang voor je houdt.

Als ik mijn vriendje niet vertrouw zal ik ook in zijn telefoon kijken.
Jullie hebben alle twee iets verkeerds gedaan, maar liegen over dat soort dingen zijn echt not done.

Je checkt zijn telefoon en ziet dan steeds dingen die je niet wilt zien. Ik vind dat hij niet boos moet zijn dat je in zijn telefoon kijkt.
Vind het helemaal niet gek dat je in zijn telefoon kijkt want je hebt er blijkbaar een goede rede voor :slightly_smiling_face:

Ik heb hem opgebeld, ik had echt een knoop in m’n maag. Ik kan 'm namelijk echt niet eerder zien dan volgende week vrijdag. Uiteraard zei die weer dat hij het helemaal niet zo bedoelde, dat de boodschap duidelijk was en blablabla. Ik heb boos opgehangen. Hij wuift alles weer weg, en mijn vertrouwen is intussen écht gezakt tot 0.

oh dat is wel echt vervelend! Ik begrijp dat je vertrouwen nu laag is! :sob::muscle:

Eigenlijk is mijn mening ook wel al samengevat in de andere reacties, sterkte ermee!

Ik denk dat het goed is dat je hebt opgehangen. Denk dat hij nu wel beseft dat je er echt mee zit. Ik zou even afwachten en waarschijnlijk probeert hij je wel te bereiken.
Hou ons op de hoogte!

Doet me denken aan hoe het was met mijn ex. Hij loog ook en het begon met dit soort ‘kleine’ dingetjes. Ik wil hier niet mee zeggen dat hij nog veel meer doet of zoiets, maar ik wil ermee zeggen dat je nu al last hebt van wantrouwensproblemen en dit wordt alleen maar erger, geloof me. Het is echt niet goed voor je relatie en zo’n gevoel hoort er simpelweg gewoon niet te zijn. Ik ga je niet vertellen maak het uit, maar alles wat ik weet is dat ik in elk geval heel blij ben dat ik nu een nieuwe vriend heb waarbij ik nog geen enkel moment heb gehad dat ik iets niet vertrouwde. En ik kan je zeggen dat dat echt een pak van je hart is.

pff lastig. Mijn mening is ook al wel gezegd in alle reacties hierboven dus heeel veel sterkte en succes :sob::muscle:

Ik krijg het gevoel dat dat meisje niet echt iets van hem wil, hoe ze bijv reageert met ‘ga maar naar je vriendin’ enzo. Echter, als mijn vriend dat soort dingen tegen een meisje zou zeggen dan zou ik hem echt niet vertrouwen. Maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw vriend in het algemeen is. Misschien kun je proberen het meisje te contacteren? Uit jouw verhaal lijkt ze me best betrouwbaar.

Kijken in iemands mobiel is alleen erg wanneer je niets vindt! Als je ook echt iets vindt dan is het toch terecht dat je hem niet vertrouwde. Dus ik vind niet dat je slecht bezig bent/was. Hij daarentegen wel. Het enige wat je kunt doen is hem confronteren, denk ik.

Ik vind niet dat er iets mis is met iemands telefoon checken, zeker niet als het je vriend of vriendin is (omdat je die hoort te vertrouwen).

Als jij je er niet goed bij voelt, en op zoek bent naar antwoorden, moet je met hem praten. Echter, als je zijn antwoorden niet gelooft, is het het beste om het uit te maken. Als je niet weet of iemand tegen je liegt of niet, is het heel erg moeilijk om voor de volle 100% van diegene te houden.

Ik begrijp je reactie trouwens volkomen, bellen was een goede optie.
Hij zal zich moeten bewijzen om jou terug te winnen, doet hij dit niet dan is hij je gewoon niet waard. Jij wil duidelijkheid en iemand waarvan je weet dat hij nooit tegen je zal liegen. Als hij niet die persoon is, dan is uitmaken op den duur het beste wat je kan doen.

Daar ben ik het zeker mee eens! mensen zijn vuile wezens vertrouwen is goed, controleren is beter. haha oke nu klink ik obsessief maar mijn blik op vertrouwen is helaas wat verbitterd.

Dit!! Same story.