Het was nacht bij scoutingkamp “Het touw”. Iedereen sliep op Kelly na. Sterker nog, Kelly was al de hele nacht wakker. Ze zou Jim namelijk ontmoeten. Jim, de jongen waar ze al zo lang gek op is. Ze zou uit de tent sluipen, langs de leiders, naar het speeltuintje. Ze zou daar bij de glijbaan gaan staan om half 12. Ze had zich zelf al helemaal gek gemaakt dat het mislukte. Maar voor de zekerheid had ze toch van alles paraat.
Kelly keek op de klok; 11.25 . Ze moest zich haasten. Ze pakte haar zaklamp en sloop de hut uit. Ze klom zachtjes van haar stapelbed, hurkend op de vloer naar de deur. Langzaam deed ze deur open. Ze keek nog een of iedereen nog sliep en sloop zo snel als ze kon de hut uit.
Ze zag de leiders nog de laatste restjes van het avondmaal opruimen. Kelly probeerde langs de bosjes te kruipen, ze moest en zo Jim zien! De leiders praatten over van alles, hoorde Kelly. Over wat ze morgen gingen doen en hoeveel troep de kinderen wel niet hadden gemaakt. Even hielden ze op, ze hielden allebei hun mond en keken in de richting van Kelly. Zouden ze haar hebben gezien?
“Ik hoorde net iets,jij?”
"Ja! Het zal wel een vogel zijn geweest … " De leiders gingen verder met opruimen. Kelly zuchtte. Kruipend over de grond ging ze verder. Het speeltuintje was al in zicht. Ze keek op haar horloge; 11.30 . Shit! Bijna te laat. Aan belandt bij het speeltuintje stond ze op. De leiders kon je allang niet meer zien. Het speeltuintje was namelijk buiten het kamp. Kelly ging bij de glijbaan staan. Hij stond er nog niet. Zo hij het zijn vergeten? Nee, toch! Dat kan niet. Ze was toch heel duidelijk. In de verte zag Kelly een schim. Zou dat Jim zijn?
“Sorry dat ik zo laat ben!”. Gelukkig, het is inderdaad Jim.
"Dus … " Kelly glimlachtte. Ze was volgens haar zo rood als een tomaat.
“Ehh… Wat … Wat zullen we …” Kelly schraapte haar keel. In een keer wou ze de zin zeggen.
“Wat zullen we doen?” Dat ging erg goed.
“Wat we zullen doen?” Kelly knikte. Ze was zo nerveus.
“Kelly, heb ik je wel eens gezegt dat jij een heel mooi meisje bent?” Jim deed een paar stappen dichterbij. Wat ging hij doen? Kelly maakte het niet uit, ze was al blij dat hij haar mooi vond.
“Nee, ehh… bedankt.” stamelde Kelly. Jim zoende haar. Gebeurde dit echt? Ja, het gebeurde. Jim hield op met zoenen. Zijn hand om Kelly’s huip en langzaam zakt hij af naar haar kruis. Hij begon haar te vingeren. Kelly schrok. Wou ze dit wel? Het is Jim, dacht ze. Wees juist blij …
“Jim … ?” Kelly keek hem aan.
“Wat is er? Vind je het niet lekker?”
"Jawel … maar "
“Je vertrouwd me toch wel?”
“Ja” stamelde ze zachtjes.
“Vertrouw je me?”
"Ja,hoor! Maar … " stamelde ze. Moest ze dat nou wel doen? Ze kende hem geen eens zo goed.
“Ik ben toch je vriendje?”. Kelly dacht na. Volgens hem was hij haar vriendje. Blij maar verward was ze wel. Hoe kan hij haar nou opeens haar vriendje noemen? Niet dat ze het erg vond, of toch wel?
"Jim ik weet het niet hoor … "
"Wat is er nou? Ik vertrouw jou toch ook ? Ik ben toch … "
“Jim, je kent me pas net!” Even was ze boos. Direct daarna schrok ze van zichzelf. Waarom zei ze dat nou? Dadelijk was ze hem nog kwijt.
gaat wel erg snel,
ik zou eht wat langzamer doen.
dit is nu eigenlijk al een heel verhaal.
je zou dit bv. als hoofdlijn kunnen nemen ofso.
nouja; 't is maar een tip.
xo"
Ik heb al op een ander forum dit verhaal staan (maar dan nog verder)
Dus heb ik hem al gelezen en het gaat inderdaad erg snel, maar ik hoop dat als ik het verder ‘schrijf’ (kopieer en plakken uit word) beter word.
"Nee, je hebt gelijk! Ik hoef je al niet meer. Het is misschien wel beter zo! Je hebt me niet nodig, je bent er gewoon nog niet klaar voor! Dan ga ik maar weg … " hij draaide zich om en liep weg.
"Nee … " fluisterde ze. Er liep een traan over haar wang. Waarom moest ze dat nou zeggen? Wat was ze stom! Ze liep terug naar haar hut. Ze hield geen rekening meer met leiders die er nog stonden. HEt kon haar niks meer schelen.
“En waar ga jij heen?” zei Sascha, een leider.
"Naar mijn hut … " zei Kelly verdrietig.
“O!” zei Sascha verbaasd. "Ok … " Teleurgesteld opende ze haar hut en ging weer in bed liggen. Ze had van deze avond zoveel verwacht. Het is gewoon allemaal verpest. Misschien was het wel beter als ze gewoon ging slapen. Kelly zuchtte 1 keer diep en ging slapen. De bel word gerinkeld. Kelly schrikt wakker en kijkt om zich heen. Is het nu al 8 uur? Ze klimt het stapel bed af en zoekt naar haar kleren. Ze ziet dat Emily al wakker is en in haar broek aan probeert te springen.
“Morgen!” zei Kelly met een lach. Emily reageerde niet.
“Mor-gen!” zei Kelly iets luider. Emily reageerde alweer niet. Het leek wel alsof ze haar negeerde.
“Joehoee! Hallo?” Emily keek haar aan, maar keek direct daarna weer weg. Oftewel ze negeerde Kelly.
“Gaan we ook nog iets zeggen?” zei Kelly beledigd. Emily negeerde haar volkomen. Kelly kreeg de indruk dat ze boos op haar was.
“Dan niet!” zei ze boos.Kelly kleedde zich om. Wat zou er met Emily aan de hand zijn? Was ze d’r stem kwijt of zo? Kelly trok een trui aan en liep naar buiten. Recht voor haar hut was een lange eettafel. Iedereen kletstte wat af en at. Kelly keek rond waar er nog plek was. Ze zag dat er nog plek was tussen haar vriendengroepje. Ze ging zitten en gelijk was iedereen om haar heen stil.
“Hoi!” zei Kelly. Iedereeen keek elkaar aan.
“Hai!” zei Marlies. Gelijk nadat ze wat zei werd aan gestoot door haar buurvrouw, Laura. Ze keek haar boos aan. Niemand zei meer iets.
“Wat is er?” Kelly keek Laura en Marlies om de beurt aan. Ze zwegen.
Er viel een stilte. Een behoorlijk pijnlijke stilte want Kelly merkte het op. Kelly voelde zich niet op haar gemak. Er hing een soort sfeer waar ze niet van af kon komen.
“Het is hier stil!” Kelly probeerde de stilte te breken. Maar er werd geen woord gesproken.
“Is er iets?” ze keek iedereen een voor een aan. Iris keek heel even terug maar draaide snel haar hoofd weg.
“Iris, wat is er?” Kelly bleef haar aankijken totdat ze iets zei.
"Niks … " zie Iris snel en zachtjes.
“Iris!” fluisterde Laura zachtjes.
“Jongens! Wat is er aan de hand?”
“Ze zei toch niks!” zei Laura boos.
“Waarom praten jullie dat niet met me?” Vera viste een papiertje en een etui uit haar tas. Met haar knalroze pen schreef ze iets op het papiertje. Ze schoof het door naar Marlies, Marlies las het en schreef er ook wat op. Marlies schoof het weer door naar Laura, zij schreef er ook wat op en zo ging het maar door. Kelly zag het allemaal gebeuren. Zoiets is wel eens eerder gebeurt met Ilse. Ze spraken af niks tegen haar te zeggen. Daarna werd ze afgekraakt en weggepest van de groep. Ilse had namelijk gezoend met het vriendje van Laura. Zoiets moet je zowiezo niet doen maar om nou zo gemeen te doen.
het gaat best snel,
en je gaat van verleden tijd, naar tegenwoordige tijd en van dat weer naar verleden tijd
probeer daar op te letten (:
Als je verder schrift, let er op dat je minder snel gaat.
Ook letten op verleden en tegenwoordige tijd.
Niet veel later schoof Emily aan de tafel naast Kelly, aangezien dat de enige plek was. Iedereen keek Emily aan en kreeg een briefje in haar handen geduwd. Er stond op:
Wat een slet xVera
Inderdaad !Zielig voor Jim kusjesMarlies
Hij mag anders wel bij mij uithuilen=P xxxLautje.
Ik ga mee met veertje greetzzIris
Emily las alle berichtjes. Wat zal ze opschrijven? Ze pakte een pen uit haar tas en schreef…
Ikvind haar zwaar triest, van mij mag de doodvallen. Jim is van mij! EMILY
Kelly zat naast Emily. Ze zag dat het briefje bij Emily was en trok het uit haar handen.
“Nee! Geef hier!” Kelly las het vlug. Waren dit haar vrienden? Wat heeft ze gedaan dan? Hoe weten hun van Jim? Zoveel vragen vlogen door haar hoofd. Boos van verraad en stuk van verdriet. Wie dachten ze dat ze waren?
“Wat is dit?” gilde Kelly. Heel even werd het stil. Totdat Laura opstond en zei:
“Kelly, dit gaat te ver wat jij gister avond hebt gedaan met Jim. We willen je niet meer! Je kan gaan. Dag!”
“Ik snap het niet” zei Kelly.
“Ze snapt het niet?” zei Iris lachend. Kelly keek rond.
“Waarom zijn jullie nou boos? Wat heb ik gedaan?” Kelly was nog nooit zo wanhopig. Lieten haar vriendinnen haar nou gewoon stikken of hebben ze zich vergist.
“Kelly, doe even normaal! Doe nou niet alsof je niet weet waar dit over gaat!” strak keek Laura haar aan. Kelly kreeg tranen in haar ogen. Verward en verdrietig keek ze hopend Marlies aan. Marlies is vanaf de eerste keer toen ze naar het zomerkamp kwam haar allerbeste vriendin. Ze zijn dus al 5 jaar boezemvriendinnen.
“Vertel me dan wat ik heb gedaan dan snap ik het tenminste!” kelly schreeuwde bijna.
“Wat jij hebt gedaan?” Emily stond op.
“Je hebt aan mijn Jim gezeten. Ik heb het wel gehoord!”
“Van wie? En hoezo jouw Jim?” door de war ging ze zitten.
“Jim en ik hebben verkering, bitch! Hij heeft het me zelf verteld! Hij dacht je hem wou spreken als vrienden maar jij pakt hem gelijk op zijn bek!” Kelly schrok. Wat?! Heeft Jim dat verteld? Wat een verrader.
“Dat is niet waar!” riep Kelly.
“O, kom op! Hij zei nog zo tegen je dat hij dit niet wou en dan gewoon door gaan! Jij vieze slet!” Iris gilde bijna van woede. Kelly hield het niet meer langer en barstte in tranen uit. ‘Vertrouw je me?’ waren zijn woorden. Nou, nee dus!
“Je liegt! Dat heeft hij helemaal niet gezegt!” Kelly stond op. Ze ging recht voor Iris staan.
“O, kom op!” Laura begon zich ermee te bemoeien.
“Geloof je het zelf?” ze keek Kelly aan alsof ze wou zeggen ‘We willen je toch niet!’. Als blikken konden doden was zij nu het slachtoffer. Kelly zag het allemaal al gebeuren. ‘Iris krijgt haar zin, Laura gaat te ver en scheld me kapot. Ik krijg een klap en niemand mag me meer.’ dacht ze. Het werd Kelly allemaal te veel. Ze duwde haar stoel opzij en rende naar haar hut. Ze rukte de deur open en plofte op haar bed neer. Haar mobiel begon te trillen. Ze kreeg een smsje.
Schatje! Hoeist? Ik mis je lkkrtj!
xx houvanjou Jim
Kelly pakte haar telefoon vast en leesde het met afzien. “Fuck toch op!” fluisterde ze. Ze smeet de telefoon in haar tas. Wat voelde ze zich ellendig. Zo zou er iets tegen Jim van moeten zeggen? Ze stond op en pakt haar telefoon. Zal ze terug smsen? Ze las het smsje steeds over en over. Waarom waren ze dan zo boos op haar? Heeft hij staan liegen tegen Iris? Kelly pakte haar telefoon extra stevig beet en smste terug:
Wat vind jij van Iris?
xKelly