Vertellen of niet

ik had vandaag met mijn ouders een gesprek aan tafel, dat als ik naar een feestje zou gaan waar gedronken wordt dat ik het wel gewoon moest vertellen. Maar ik denk dat als ik het zou vertellen, mijn ouders het zouden verbieden of heel boos zouden worden. Moet ik het vertellen of niet?
ik ben trouwens 14

Het lijkt mij dat zolang jij zelf niet drinkt er niks aan de hand is. Je ouders zeiden toch dat je het moest vertellen? En niet dat het niet mocht?

Ik zou het niet doen, loop je ook niet het risico dat je niet mag gaan. En als je jezelf gedraagt en zelf niet (of weinig) drinkt dan is er toch niks aan de hand? Tenzij ze mee naar binnen gaan en de drank op tafel zien. Je kan dan ook altijd nog zeggen dat je het niet wist, haha.

Ik zou het vertellen.
Je kan beter eerlijk ziijn, vertel je het niet en komen ze er achter word het misschien alleen nog maar erger…

Ik zou het gewoon vertellen. Dat er op het feestje gedronken wordt, wil toch niet zeggen dat jij ook moet drinken? Dat kun je ook tegen je ouders zeggen.

ja maar ik wil wel gaan drinken en als ze er dan later achter komen ben ik nog verder van huis

Ooh, oke.
Ik deed het ook altijd stiekem op mijn 15e (bijna 16)
Maar ik zei wel als er drank was.
En probeerde niet te laten merken dat ik had gedronken.
Maar vind je 14 niet wat jong om te gaan drinken?

Dan moet je misschien wachten tot je 16 bent?
Waarom zou je op je 14de gaan drinken?
Gewoon eerlijk zijn tegen je ouders;)

oke dat ga ik dan ook doen denk ik, vertellen dat er wordt gedronken, maar zelf zeggen dat ik niet ga drinken.
Ik zit nu in de 3de, maar ben ook niet echt van plan om dronken te worden