Vertellen of niet?

Ik wist niet precies in welke categorie ik dit moest plaatsen, maar het heeft met jongens te maken dus ik plaats het hier maar :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ik heb een vriend, gewoon uit mijn klas. En ik heb een vriend op msn niet uit mijn klas. De vriend uit mijn klas heeft hem ook op msn. De vriend op msn is streng gelovig en daar houd ik zelf ook rekening mee alleen mijn andere vriend doet net alsof hij ook heel streng gelovig is, terwijl hij dat niet is. Hij is wel gelovig maar niet zo streng want hij gaat niet naar de kerk en scheld ook met woorden waar je volgens dat geloof niet mee mag schelden. (die zet ik hier maar niet neer anders worden sommige misschien boos (; ) Maar het punt is nu dat ik twijfel of ik aan die vriend op msn moet vertellen dat die andere vriend doet alsof. Want ik vertrouw hem echt en ik voel me schuldig als hij dit niet weet en ik weet het wel.
Dus mijn vraag: moet ik het vertellen of niet?

sorry voor mijn lange verhaal en al dat vriend, vriend, vriend ik zet hier liever geen namen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Waarom zou je zoiets vertellen? Ik zie het probleem niet echt :’)

Ja inderdaad. Ik zou mij er ook gewoon niet mee bemoeien. Want die jongen moet zelf weten of hij gelovig is of niet. Al dat drama voor niks.

omdat die ene vriend, ik noem hem maar ff msnvriend ;P, echt streng gelovig is en via mij heeft die andere vriend hem op msn. Maar de msnvriend verwacht dat alles gewoon eerlijk gaat en ik weet dat dat niet zo is en dat vind ik lullig :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ja tis een beetje een vaag verhaal

Up hopelijk snapt iemand mijn probleem wel (; ?

niet echt, maar zoals hier al werd gezegt: ik zou me er niet mee gaan bemoeien. ben zelf ook wel gelovig, en in mijn leefomgeving zijn ook heel veel mensen die écht heel strenggelovig zijn, maar daar maak ik me ook niet druk om.

Oke ik ga het denk ik niet vertellen.
Slotje?