vertellen of niet?

Hoi,
Ik ben nog steeds maagd en ben 16 dus dan wil je soms gewoon meer zeg maar…
en er was een dag dat ik met een jongen snapte, die ken ik al 2/3 jaar en we hadden zeg maar geile gesprekjes, en hij wou een foto van mij, maar foto’s dat maak ik echt niet want wil het risico niet nemen dat het doorgestuurd kan worden enz. Maar ik was een beetje geil, dus toen zei ik nou je ziet me wel in real life, want we hadden al eerder gesprekjes gehad en hij wou heel graag dingen met me doen, maar ik wou steeds niet, alleen ik was eergisteren op een punt gekomen dat ik dacht, wat is mijn leven toch saai, ik wil meer experimenteren en wat gekker doen. Dus ik dacht we doen het gewoon, en toen hadden we afgesproken in het bos hij nam ook drank mee enz. ik wou in het bos omdat het daar donker is enz. en toen hebben we dingen met de hand en de mond bij elkaar gedaan, en gezoend. Maar ik zei tegen mn moeder en mn beste vriendin dat ik met hem en een vriendin van me film ging kijken, maar mn beste vriendin vertelt alles tegen mij… en ze zei ik vind Niels echt vies enz. hij gaat je echt misschien verkrachten dat zei ze gister dus ze mag m niet echt. Maar ik kan hier vgm niet over liegen want het komt toch wel een keer boven water. Moet ik het vertellen aan haar of niet? (ze weet alles van me) ben alleen bang dat ze boos wordt ofzo.

Klinkt in mijn ogen heel verkeerd. Hij wil meteen uitdagende foto’s van je en doet seksuele dingen met je in een bos in het donker onder invloed van alcohol? Waarom zou je dat willen? Ik zou het zo snel mogelijk afkappen voordat je spijt krijgt, wacht op een jongen die echt van je houdt. Of je het aan die vriendin vertelt, moet je zelf maar weten.

Ik vertrouw die jongen niet als ik dit verhaal zo lees… Ik denk dat als je doorgaat je spijt krijgt. Ik weet niet of het komt doordat je het echt wilt of omdat je ‘nogsteeds’ maagd ben en 16 jaar bent. Ik zou wachten tot je een jongen hebt waarmee je echt 100% iets wilt.

Ik ben zelf ook iemand die niet veel vertelt, dat moet je zelf weten. Je bent niks verplicht, als je vriendin jou alles vertelt en jij haar niet is dat geen probleem. Als je niks vertelt lieg je ook niet.

Ikzelf ga helemaal akkoord met wat hierboven staat… Wacht tot je iemand vindt waar je echt van houdt om seks mee te hebben… Je bent “nog steeds” maagd en maar 16? Sorry maar ik vind dat nog redelijk vroeg om je maagdelijkheid al te verliezen, en zeker aan de eerste de beste jongen…

Ikzelf word volgende week 18 en ben ook nog steeds maagd… Zelf heb ik nu een vriendje, mijn eerste vriendje en hij is 20, ik ben zijn eerste vriendin en hij is ook nog steeds maagd… Het is niet dat je dat al zo vroeg moet verliezen he… En zeker niet aan de eerste de beste…

Ik vind zelf niet dat je perse een relatie met een jongen moet hebben, als je seks wilt. Ook niet als het je eerste keer is. Maar in dit geval zou ik het niet doen, niet met deze kerel. Het feit dat hij drank mee neemt naar zo’n situatie betekent al dat hij je dingen wil laten doen, als het moet onder invloed, die je nuchter misschien toch niet wilt. Weetje, gewoon seks met gewoon een vriend heb ik geen problemen mee, ook niet als het je ontmaagding is. Het hele ‘‘eerste keer seks’’-gebeuren vind ik sws wat overrated. Maar zorg er wel voor dat jij je op je gemak voelt bij hem, dat je hem vertrouwd, en dat je eerste keer toch wat leuker is dan een dronken avontuurtje in een bos. Jij moet er 100% achter staan. Je bent verstandig genoeg om geen foto’s te sturen, wees dan ook zo verstandig om jezelf te bewaren voor een jongen die respect voor je heeft.

Toen ik las dat hij drank mee nam, wist ik al genoeg.
Dit is niet oke, overduidelijk wil hij dat je onder invloed bent en waarschijnlijk dingen doet die je anders niet gedaan zou hebben.
Meteen mee kappen want hier ga je echt spijt van krijgen, geloof me!

Dit

Oke maar ze vraagt niet aan ons of ze met die jongen seks moet hebben, ze wil weten of ze het aan d’r vriendin moet vertellen… Daarnaast schrijft ze zelf “ik wou in het bos omdat het donker is” dus jullie schetsen een beetje een vertekend beeld van die jongen.

Je moet niks, maar ik kan niet bedenken waarom ze boos op je zou worden? Zij mag hem niet oké, maar dit heeft verder niet zo veel met haar te maken. Als jij het voor je wil houden moet je dat doen, als je het vertelt is haar reactie haar beslissing.

(overigens vind ik dat je lekker zelf mag bepalen of je verder gaat met deze jongen of niet; als jij je er goed bij voelt je eerste keer zo te beleven krijg je daar echt niet gegarandeerd spijt van. Oppassen met drank vind ik echter wel een goed idee.)

Ik vind het heel begrijpelijk dat je op deze leeftijd graag wat wilt experimenteren, maar denk dat de omstandigheden waarin het is gebeurd niet erg prettig zijn geweest. Zo lang je het zelf niet als vervelend ervaren hebt, is het toch eigenlijk ook geen probleem.

Ik zou het zelf wel aan die vriendin vertellen, omdat het best een ‘big thing’ is. Een goede vriendin zal het misschien niet met je eens zijn, maar ze zal wel altijd achter je staan.

16 vind ik nog steeds best jong, zeker om te gaan klooien in een donker bos onder invloed van alcohol met een jongen die foto’s van je wil hebben. Ik snap dat je wil experimenteren, maar doe dit alsjeblieft op een veilige plek en terwijl je er met je volle verstand bij bent.

Wat betreft jouw vraag, ik zou het haar wel vertellen. Het is je beste vriendin, je zegt zelf al dat jullie alles tegen elkaar vertellen. Je wil niet dat ze het van een ander hoort want dan kan het zijn dat ze je niet meer vertrouwt.
Het kan zijn dat ze hem niet okee vind, maar jij vind hem leuk. Dat moet zij vrede in vinden. Ze kan je wel wijzen op dingen die zij niet vertrouwt, maar het is aan jou wat je daar mee doet.