Vertellen of niet?

Heey allemaal, ik zit met een dilemma😕
Een van mijn beste vriendinnen heeft al best wel een tijdje een vriend. De avond dat ze hem ontmoet had heb ik blijkbaar ook met hem gezoend toen hij mee fietste naar huis, Ik kan het me nog heel vaag herinneren. De volgende ochtend vroeg hij aan me of ik er niks over wou zeggen, en ik was zo stom om er naar te luisteren. Die zoen betekende niks voor me, ik was meer bezig met m’n ex en alcohol. Nu tijden later voel ik me nog steeds zo slecht en schuldig erover en ik heb echt geen idee of ik het haar moet vertellen of niet? En ik heb ook echt geen idee of haar vriend het ooit gaat vertellen maar ik denk uiteindelijk wel. Ik heb geen idee wat in dit geval de beste keuze is dus ik hoop dat jullie advies kunnen geven. Ik ben zo’n slechte vriendin😔

waarom zou je het vertellen, je zei toch dat het niks voor je betekende? waarom schulig voelen? als je het gaat vertellen krijg je zon bigass drama waar je geen reet mee vooruit komt dit was toch gwn een “ongelukje” heb ik ook gehad. de tijd groeit eroverheen en je vergeet het toch wel naa een tijd

Jaa je hebt gelijk ook, maar wat nou als haar vriend het aan haar vertelt, wat moet ik dan doen?

Jouw vriendin en hij hadden toch geen relatie op het moment dat je met hem zoende? Jij hebt dus niets fout gedaan, hij ook niet (of ik heb dit verkeerd begrepen). Ik neem ook aan dat het een lange tijd terug is, je gaf aan het nog amper te herinneren én dat het niets betekende. Persoonlijk zou ik het niet vertellen, ik denk dat het daar nu een beetje laat voor is en dat het meer kwaad dan goed doet…

Nee , ze hadden op dat moment geen relatie. Volgensmij hadden zij ook gezoend die avond. Ik denk dat je gelijk hebt, dankje voor je advies!

Op dat moment hadden ze nog geen relatie voor wat ik lees, dus waarom zou je je schuldig oid voelen?

Wat hierboven word gezegd. Dat is onnodig drama veroorzaken.

Maar ze hadden wel al gezoend daarom voel ik me schuldig denk ik😁 Maar toen was ik te aangeschoten om dat te beseffen dus ja

ik zou het laten zoals het is… je hebt niks misdaan. Het is alleen onnodig drama schoppen, waardoor het lijkt alsof je hun uit elkaar wilt halen (naar mijn ogen) >>… Aangezien het niks voorstelt <<

Yess, jullie hebben allemaal gelijk, thanks voor het advies dat maakt me leven weer een stuk makkelijker;) hoppelijl zegt haar vriend niks tegen der maar daar heb ik toch geen invloed op.