vertellen of niet vertellen?

Ik slik de pil maar ik was aan de antibiotica en ik wist niet dat je pil dan niet optimaal werkt.
Nu een week later hoor ik ongesteld te worden, maar ik ben nog steeds niet ongesteld.
Ben nu een week over tijd, moet eigenlijk vanavond weer de pil zonder dat ik ongesteld ben geweest.
Vanmiddag heb ik een zwangerschaptest bij de dokter gedaan die was negatief, maar de dokter zei dat het nog te vroeg was voor een zwangerschaptest ook was het niet mijn eerste ochtendurine en dat moet toch wel? en nu moet ik over 2 weken bloedprikken omdat ze het dan zeker weten als ik wel of niet zwanger ben.
Nu heb ik wel ‘onveilig’ seks gehad in de periode dat de pil dus niet veilig was. En ook heb ik een doorbraak gehad in de periode dat ik de pil nog gebruikte en nu ben ik helemaal niet ongesteld geweest.
Nu maak ik mij best zorgen en weet ik niet of ik mijn vriend dit moet vertellen of gewoon wachten op de uitslag.
De dokter zei dat het 50% kans is dat het positief is en 50% kans dat het negatief is.
Dit worden echt de langste 2 weken…
Ik weet dat het mn eigen schuld is enz, en dat ik de bijsluiter had moeten lezen.

Tja, dat is vervelend…
Ik zou het resultaat van de test afwachten en niet teveel proberen te stressen. Pas als je de uitslag weet zou ik het aan je vriendje vertellen. Tenzij je liever hebt dat hij je bijstaat tijdens het bloedprikken & uitslag enzo.

Ik zou het wel vertellen. Hij kan je daarin toch steunen? Ik vind dat hij dat hoort te doen. En daarbij ben jij toch niet de enige verantwoordelijke? Hij speelt daarin ook een belangrijke rol.
Wel vertellen dus :ok_woman:

Precies! Ik denk dat dat ook het beste is wat je kun doen…

Hij komt vanavond bij mij dus denk dat ik het dan wel vertel…
Maarja misschien maak ik me wel druk om niks.

haha, zelfde als Sjors in gtst :stuck_out_tongue:
maargoed, even ontopic, ik zou 't wel vertellen,
lucht denk ik ook op, dat je het aan iemand kwijt kan
+ hij heeft recht om het ook te weten, over dat anti-biotica gedoe
en dat er een kans is dat je zwanger bent
succes :relieved:

Ik zou t zeker vertellen… Aangezien jullie dat samen hebben gedaan. Sterkte in die komende twee weken…

ik zou het inderdaad vertellen, en ik hoop voor je dat het goed komt!

Idd.
En vertel je nog even wat de reactie van je vriend was?

ik zou het ook vertellen… dan weet je tenminste waar je staat met hem, snapje.
als-ie opeens verdwijnt, nouu, dan weet je dat ook al :'p
-flauwe troost-

Hihi allemaal super bedankt, x

Ik zou het hem vertellen.
Je hebt er misschien steun aan,
hij is er dan ook van op de hoogte en als vriendzijnde wil hij dat misschien wel weten,
daarnaast is hij er nu dan ook op voorbereid als je zwanger zou zijn.
Als je het hem nu niet zou vertellen zal het als een klap aankomen.
En idd, het is kut, maar als hij je nu laat zitten weet je ook meteen wat je aan hem hebt.

Anyway, heel veel sterkte deze twee weken!!

je klinkt verstandiger dan de meeste pil vergeters hier.

Ik zou het hem vertellen, met zo iets groots moet je niet alleen zitten. Bovendien is hij ook medeoorzaker

inderdaad.

maar het hem vertellen betekend wel dat je snel gesprekken zal krijgen als
‘wat als je zwanger bent’ ‘wil je abortus laten plegen?’ ‘hoe ga je op deze leeftijd
een kind opvoeden?’, terwijl er misschien niets aan de hand is.

Mocht je dit niet willen omdat je liever eerst de uitslag afwacht,
dan kun je het beter niet vertellen.

Maar wel heel goed dat je naar de dokter gegaan bent, echt respect want veel
meiden durven dat niet.

Idd, daar zit ik wel tegen op.
De dokter zei dat ik dan abortus kon doen als het positief was ,omdat je er dan nog vroeg bij bent.
Maar er werd mij niet gevraagd als ik dat wel wil.
Ik zie wel, ik vertel het hem wel denk ik.
Heeft hij ook recht op idd.

Hm… ik weet het niet hoor,
ik weet niet hoe je vriend is, hoe jij bent, en hoe hij zou reageren,

want stel, in het aller ergste geval ( nogmaals, ik weet niet hoe je vriend is ik wil hem niet beledigen ofzo :wink: ) dat hij het uitmaakt,

en je bent niet zwanger wat dan?

maar als je het hem wel verteld, en hij vat het positief op, dan dragen jullie wel samen de last.

dusja… hmm best een moeilijke, ik had het mijn vriend wel verteld, maar ik weet ook dat hij het positief op zou vatten, maar als je twijfeld… zou ik die 2 weken ( hoe lang ze ook duren, helaas! ) toch wachten…

nouja succes!!

Nou ik zou het pas vertellen als je de uitslag weet. Dat scheelt een hoop gezeik als de uitslag negatief is. Iedereen zegt hier dat hij je hoort te steunen als je het hem vertelt, maar wie zegt dat hij dat doet. mss is hij wel hartstikke kwaad. Nja ik zou het pas vertellen als ik de uitslag zou weten.

Ik weet bijna wel zeker dat mijn vriend het positief opvat, we hebben al super veel meegemaakt samen.
En natuurlijk heb je het hier wel is over voor de ‘grap’.

ik zou t langzaam opbouwen en dan vertellen :slightly_smiling_face:

oke succes er mee in ieder geval, dat abortus volgens de dokter nog een
optie is is ook alleen maar postitief hoor, je hebt in ieder geval nog opties.
Maar wie weet is niets aan de hand, dus sterkte de komende tijd!