Vertellen dat je bent vreemdgegaan! Help!

Hoi meiden :slightly_smiling_face:
Ik weet niet of hier al een topic over is, maar ik wil het graag even kwijt.
Ik heb een schat van een vriend,
maar ik heb op vakantie gezoend en … nou ja. gewoon. Ben vreemdgegaan.
Ik moet het hem vertellen! Het is zo’n lieve jongen en ik wil hem zeg maar geen pijn doen. Ja, ik had het eerder moeten bedenken. Ik zie er tegenop om hem te gaan zien en ik zie ernaar uit als hij weggaat.
Het voelt alsof ik nog iets terug moet doen voor alle dingen die hij voor mij heeft gedaan.
Nu is het ook zo dat ik graag mijn relatie wil beeindigen omdat ik niet echt meer van hem houd, anders was ik ook niet vreemdgegaan…
Ik zie er enorm tegenop, maar dat is gezond.
Hebben jullie met zoiets ervaring of heb je tips voor me hoe ik het het beste kan vertellen?
Ik kan het heel goed gebruiken…
Ik zit er echt zo mee, slapeloze nachten.
Geen negatieve reacties please…

Groetjes,
Wanhopige Chann

Ik denk dat je alles gewoon moet vertellen en het ook gewoon moet uitmaken…
Je ben sowieso al niet meer verliefd op hem, dus hem in een, bij wijze van spreke, sprookje laten leven is ook niet goed.
Het uitmaken en dan ook nog vertellen dat je bent vreemdgegaan, ja dat is wel heel lastig, maar ik denk dat als je het hebt verteld er een heel pak van je hart is…

Als ik jou was zou ik alleen vertellen dat ik het wilde uitmaken. Ik zou hem niet nog meer pijn willen doen. Maar dat moet je natuurlijk zelf beslissen, wat het beste voor jou is!

Geen negatieve reacties aub, dan had je ten eerste niet vreemd moeten gaan, en ten tweede dit niet hier neer moeten zetten.
Ik heb geen medelijden met je dat je hier zenuwachtig voor bent en heirtegen op ziet.
Eigen schuld.
Lijkt me dat je gewoon meot beginnen van ‘er is iets gebeurt op vakantie waa rik neit trots op ben…’ en dan vertel je het. Hij zal boos en verdrietig zijn denk ik zo, want wie vind het nou oke om belazerd te worden.
Echter heb jij geen idee wat jij aanricht. Ik denk dat het voor hem heel moeilijk wordt om een meid 100% te vertrouwen als ze alleen op vakantie gaat. Dat heb jij veroorzaakt. En nu denk je vast: boeie, ik wil toch van hem af, maar echt… zucht…

Je wilt hem niet pijn doen, dus beter zeg je niet dat je vreemd bent gegaan. maar maak je het gewoon uit en klaar. Daarmee beschadig jij zijn vertrouwen niet en kan hij door met zijn leven.
Zeg dat je het uit wilt maken omdat je het gevoel niet meer hebt, en maak het uit en ga je schamen.

Ik zou het uitmaken en niks vertellen over dat vreemdgaan, waarschijnlijk heeft hij het al moeilijk genoeg omdat jij het uitmaakt. Maar dat is je eigen keuze, als je er erg mee zit moet je het natuurlijk wel vertellen.

Dit…

volgensmij ben je niet meer verliefd, als je echt verliefd bent zou je nooit met een andere jongen zoenen, niet eens aan denken. maar ik zou niks verbergen en alles gewoon eerlijk vertellen.

Als je de ballen hebt om vreemd te gaan in een relatie, moet je ook de ballen hebben om het direct te vertellen.

Vertel het hem zeker en maak het daarna uit. Als hij weet dat je vreemdgegaan bent, dan zal hij ook sneller over jou heenkomen.

vertel hem niet dat je bent vreemdgegaan. dat is zeg maar en extra natrap. maak het alleen uit en zeg dat je niks meer voor 'm voelt. hij zal dan even verdrietig zijn maar hij zal je dan niet haten. wat niet weet, wat niet deert. probeer je in hem te verplaatsen… als hij het met je zou willen uitmaken, heb je dan liever dat ie het alleen uitmaakt of dat ie er ook nog doodleuk bij vertelt dat ie het ook nog met een ander meisje heeft gedaan?

Wauw goed advies, dingen voor hem achter houden. Heel slim goed voor zijn zelfvertrouwen natuurlijk.
Het domste wat je kan doen is niet eerlijk tegen hem zijn. Stel je voor hij komt er later nog eens achter en dan komen zijn vragen van: ‘waarom heeft ze me dat niet vertelt? dacht ze dat ik dat niet aan kon?’ Je kan maar beter gewoon eerlijk tegen hem zijn, ja het is hard maar dat is het leven en niet alles is mooi. Hij komt wel over je heen. Helemaal als hij weet dat je bent vreemd gegaan.

Maak het de volgende keer eerst uit voordat je met n ander wat doet, want zo te horen was je voordat je op vakantie ging al niet meer verliefd en zag je zoiets al aankomen.

Maarja, vertel hem gewoon alles. Niks gaan verzwijgen want uiteindelijk komt hij er toch wel achter.

Ik vind juist dat je absoluut wel moet vertellen dat je bent vreemdgegaan. Anders houd je idd iets geheim voor hem, stel je voor dat ie er straks alsnog achterkomt. Dan wat? Dat is pas kut. Dan ben je niet alleen een vreemdganger, maar ook leugenaar. Dus raap je moed bij elkaar en vertel hem dat je bent vreemd gegaan en dat je het (mede daarom) uit wilt maken.
Het is altijd moeilijk, dus echt tips heb ik niet voor je. Maar succes ermee x

je citeert alleen mijn post, terwijl boven en onder mij hetzelfde wordt geadviseerd.
Wat beschadigd er precies aan zijn zelfvertrouwen als je het niet vertelt? wat niet weet wat niet deert toch? Als er geen intieme gesprekken op papier staan oid dan komt hij er niet achter(ik bedoel: ik zou iemand echt niet geloven als ze tegen mij zou zeggen dat ze toe en toe vreemd is gegaan met mijn vriend). dus indien er geen zwart op wit gesprekken zijn, lijkt het me beter voor zijn zelfvertrouwn om het niet te vertellen. Als je het wel vertelt, krijgt hij een deuk in zijn vertrouwen en zal hij het moeilijk vinden, in het vervolg anderen te vertrouwen. Dat vin dik persoonlijk veel erger dan dat hij even verdrietig is omdat zn vriendinnetje niet meer verliefd op m is.

Het doet allebei ontiegelijk veel pijn, maar ik zou me pas echt heel hard genaait voelen als ik zou weten dat mn ex/vriend vreemd was gegaan in de relatie. dan voel je je echt belazerd(en dat ben je dan ook) maar dan heb ik liever dat hij t gewoon uit maakt vanwege gevoelens die weg zijn.

Omdat die van jou me opviel, geen zorgen het is niks persoonlijks.
Nou gaat zij het uitmaken omdat ze geen gevoelens meer voor hem heeft, dat klopt ook wel dus ze zou niet liegen. Maar waarom zou je dan niet kunnen vertellen dat je bent vreemd gegaan? Dat zou er alleen nog maar meer voor zorgen dat hij zoiets heeft van fock it ze is gewoon vreemd gegaan. Zo ontstaat er een reden dat het uit is gegaan.
Als hij er achter komt schaad dat hem nog veel meer dan dat je het gewoon eerlijk vertelt.
Dit is echt zo’n typisch geval van leugentje om eigen best wil. Ik heb daar zo’n hekel aan. Het leven is nou eenmaal soms hard, hoe zal hij zich wel niet voelen als hij dat wist. Dat ze het hem niet vertelde om bang te zijn hem kwetsen wat het is zo’n lieve jongen. Daar wordt het niet beter van.

Ga ergens met hem zitten en vertel eerlijk wat er is gebeurd en dat je niet meer verder wilt. Hij zal niet echt verdrietig zijn verwacht ik, gezien wat je zelf gedaan hebt.
Succes meid…

Kom op zeg. Je wist heel goed waar je aan begon toen zijn lippen op de jouwne waren dus nou niet zielig doen en zeggen geen negatieve reacties. Je kan maar 1 ding doen en dat is eerlijk zijn en dat weet jij heel goed. Als je weet dat je hem niet leuk vind maak je het uit VOOR je op vakantie gaat.