Vertellen aan ouders

Hey meiden,

Een paar jaar geleden heb ik via het internet een jongen ontmoet. Toen we begonnen met praten had ik nog een relatie en toen het daarmee uit ging heb ik een tijdje geen contact met die jongen gehad. Vorig jaar kwam ik hem toevallig tegen in de stad en hebben we even staan praten en daarna weer afscheid genomen. Sindsdien appen/bellen we elke dag met elkaar en hebben we 2 dates gehad. We vinden elkaar echt heel leuk en willen elkaar graag vaker zien. Het probleem is alleen dat hij iets meer dan een uur met de trein van mij vandaan woont en mijn ouders weten nog niks van deze jongen af. Ik wil het ze graag vertellen maar ik ben bang dat ze het niet goed vinden vanwege de afstand en ik weet niet hoe ik het ze moet vertellen.

Als jullie ideeën hebben hoor ik ze graag.

X

Ik weet niet hoe oud jij bent en of je hele strenge ouders hebt, maar ik zie het probleem niet direct. 1 uur met de trein is prima te doen toch en ook weer niet een hele lange reistijd. Ik heb vriendinnen waarbij dat ook geen probleem is. Misschien dat je ouders het idee van via internet elkaar hebben leren kennen niet direct vertrouwen, maar is tegenwoordig ook heel normaal (tinder bv). Nergens om druk over te maken denk ik dan, het belangrijkste gaat erom dat jij hem leuk vindt en niet je ouders (ook wel belangrijk natuurlijk, maar wat jij wilt gaat voorop).

1 uur is inderdaad niet heel erg lang. Ik zou gewoon eerlijk zijn tegen je ouders, je zult het toch ooit moeten vertellen.

Maar na 2 dates moet je dat toch niet direct aan je ouders vertellen (moet jij weten natuurlijk) als het pas echt serieus is is het ook nog niet te laat. Maar inderdaad, op lange termijn moet je dat toch eens een keer vertellen aan je ouders (maar dat komt denkt wel goed!)

Daar heb je gelijk in, maar ik vind het niet fijn om het voor mijn ouders achter te houden als ik met hem ben en we weten bijna zeker dat we samen verder willen. Ik denk ook niet dat mijn ouders de afstand het grootste probleem vinden, maar meer dat ik hem in eerste instantie via internet heb leren kennen. Ze zijn met dat soort dingen best wel erg beschermend. Ik word over een maandje 17 btw :wink:

Je kunt vragen of hij naar jou toe komt? Dan kun je hem gelijk voorstellen aan je ouders en dan weten ze dat hij te vertrouwen is.

Ik zou het zelf persoonlijk wel vertellen, het is natuurlijk niet leuk als je ouders er later op een andere manier achter komen of van iemand anders te horen krijgen. Maar je moet het zelf weten natuurlijk.

Persoonlijk zou ik het ze ook vertellen, maar ik speel thuis dan ook open kaart. Ik vertel mijn moeder zelfs al voordat ik de jongen in kwestie gezien heb dat ik een leuke klik met hem heb, en hem wil zien. Maar goed, dat moet ieder voor zich weten.

Maar misschien kan je hem inderdaad bij jou thuis uitnodigen?

Ik zou het sowieso wel vertellen thuis. Ik weet niet hoe jouw ouders zijn, maar de mijne waarderen het heel erg als ik open ben met ze en vertel wat er speelt in mijn leven. Je kan, zoals hier al wordt gezegd, hem toch eerst uitnodigen bij jou thuis? Dat hij mee eet, of dat jullie daarna bij jou in de buurt iets leuks gaan doen. Dan weten je ouders meteen wie hij is.

Ik heb precies in dezelfde situatie gezeten, ook uit angst dat mijn ouders niet akkoord zouden gaan (net 16, wel 4 uur OV dan…). Ze kwamen erachter en waren woest, dat ik niks verteld had. Uiteindelijk toch een kans gekregen en 4 jaar een relatie gehad.

Vertel het je ouders en laat merken dat je het écht graag wil. Beter dan ze er laat achter komen en teleurgesteld zijn dat je ze niet in vertrouwen genomen hebt.

Zowieso het thuis wel vertellen, leg uit hoe je hem hebt leren kennen en hoe hij is. Probeer dan bij je thuis af te spreken, zodat je ouders dan gelijk een indruk hebben van hem.

Je ouders zullen niet oordelen vanwege de reistijd, als het een leuke jongen is die lief voor je is zijn ze heus wel blij voor je!