vertellen aan je vriendin..

-

Sorry ik heb hier geen last van, zie het maar als een upje.

maar ik had vroeger wel dat als ik iets zei wat ik leuk vond en iemand kraakte dat af, dat ik me mening snel veranderde, maar nu heb ik daar geen last meer van… Maar ik zou gewoon tegen je vriendin zeggen dat je hem heel erg leuk vind en dat ze je maar moet vertrouwen dat die niet vies en ranzig enzo is…
x

ik vind het goed dat je je niet meer wilt laten beinvloeden door
je vriendin, want je moet je keuzes zelf maken,
en je moet zelf lekker weten wie je leuk vindt, en wie je niet leuk vindt.
je moet eerlijk tegen haar zijn, want dan kan je dit
soort situaties voorkomen :slightly_smiling_face:! Ik zou gewoon het weer een kans geven
met die jongen, aangezien je hem toch wel heel leuk vond, en je
met hem gezoend hebt! gewoon eerlijk zijn :slightly_smiling_face:!

succes! x

Woo dat is echt een lang bericht :wink:
Maar, je geeft het antwoord zelf eigenlijk al. Je moet je niets aantrekken van je vriendin, als jij die jongen leuk vind en hij jou mag zij daar niet tussen staan (vind ik), anders is ze geen goede vriendin. En het is moeilijk als een vriendin van je zo’n extreme mening meteen klaar heeft (wat ik een beetje vreemd vind, waarom haat ze die jongen zo?) om daar tegenin te gaan. Misschien kun je eerst aan haar vragen waarom ze zo’n hekel aan die jongen heeft, en dan voor jou én voor hem opkomen.
Succes!

Ik dacht eerst zo, wat een kutvriendin! Maar toen later zag ik dat je zelf ook had gezegd dat je hem niet leuk vond. :stuck_out_tongue:
Je moet je iig niet laten beïnvloeden! Ik snap wel wat je bedoelt en dat het moeilijk is. Ik heb zelf ook altijd moeite iets te vertellen, bang dat ze hem afkraken ofzo. Maar gelukkig doen mijn vriendinnen dat niet.
Als je serieus tegen je vriendin zegt dat je hem écht leuk vind, denk ik dat (als ze een goede vriendin is) je echt niet laat merken dat ze hem niet zo mag.

Kortom: duidellijk zijn & vooral wél je eigen mening houden!

whoehoe, laatheid.

het is goed dat je zelf je keuzes maakt. ik zou tegen je vriendin zeggen dat ze jou wel een beetje beïnvloed had en dat je dat stiekem niet wilde vertel haar gewoon dat je zelf je eigen keuzes maakt

dat had ik dus zowat hetzelfde.
ik had een half jaar geleden bijna wat met een jongen en op een feest had ik met hem gezoend en toen flipte mijn vriendin helemaal. naja ik wist dus niet waarom, maar toen durfde ik niet echt te zeggen dat ik hem stiekem leuk vond en is het verwaterd en toen laatst waren we weer aan het smsen maar toen vond ik hem aan de ene kant wel leuk maar aan de andere kant ook helemaal niet omdat ik weet dat mijn vriendin hem raar vind (omdat zij hem eerst leuk vond en toen had hij iets gemeens gedaan ofzoiets, snap ik zelf ook niet) en nu is het weer niets geworden en wil ik dus eigenlijk niets met hem.
als iemand iets of iemand niet leuk vindt word ik daar (vaak) zo erg door beinvloedt dat ik het zelf dan ook niet meer wil.

naja hier kun je dus niks mee maar ik wilde even laten weten dat je niet de enige bent [a]
maar zoals de rest ook zegt: doen wat je zélf wilt enzo,
ga ik ook proberen :wink:

ik heb het gelezen
maar ik zou je vriendin duidelijk maken dat je hem leuk vind.

-

hmm ja dit heb ik ook wel, een heel klein beetje dan. vaak durf ik als we in een winkel staan het ook niet snel te zeggen als ik iets leuk vind x)omdat ik dan denk, straks vindt zij het vreeeeselijk lelijk.
en dat vind ik dan achteraf vaak best slap van mezelf maar het blijft lastig.

maar goed van je dat je er wat aan gaat doen! succes ermee!

Als jij die jongen echt leuk vind zou je vriendin dat moeten accepteren toch?

Ik herken jou situatie een beetje…

jeb heb ik ook last van hoor
maar ik heb faal angst dus jaa is een beetje "normaal"bij mij xD

moet ook leren om gewoon mijn mening te zeggen
en niet denk bij alles wt ik doe of zeg of whatever van jaa strax vinden hun het dom,stom,lelijk blabla bla

xx

Ligt er aan bij welke vriendin.
maar het is wel moeilijk. om dat je eigen mening te houden!

ik was vroeger ook zo maar nu zeg ik gewoon mijn mening
en die komt soms bot over maar nou ja, laat ze maar denken wat ze willen…

Goed van je dat je het zelf al een beetje ziet.
Je moet inderdaad gewoon tegen je vriendin zeggen dat je hem echt leuk vind. Dat is misschien wel een beetje gek omdat je eerst ieeuwl enzo zei, maar ze weet dat je met hem ging afspreken enzo, dus dan moet ze dat wel een beetje snappen. En het belangrijkste is inderdaad altijd je eigen mening houden, dan accepteert je vriendin dat na een tijdje gewoon (of al meteen) en dat blijft ze ook niet doorzeiken. En dan denkt ze ook niet van; waarom veranderd ze nou steeds van mening enzo.
Succes =)