Vertel je tik!

zoals het er al staat: vertel je tik of rare gewoontes!

mijn rare gewoontes of tics zijn:

• ik moet een glas drinken of kop thee tot de rand voldoen anders moet ik het gewoon bijvullen.
  • als ik presentaties houd of met een volwassenen en gesprek moet houden doe ik echt miljoen keer mijn hand over m’n neus.
  • als ik mijn vriend zoen dan MOET ik daarna met m’n neus langs zijn neus gaan. dat MOET. :cold_sweat:
  • als ik de was ophang dan doe ik standaard een van de washandjes in mijn mond om om te kauwen.

haha nu jullie. :stuck_out_tongue:

kom maar op :wink:

Het enige wat ik kan bedenken is dat als ik met mijn linkervoet op een takje ga staan moet het ook met mijn rechtervoet. Vroeger had ik altijd als ik met mijn linkerhand over bijv. Mijn broek ging het ook met de andere kant moest heb ik nu gelukkig niet meer:p

Hmm, ik tel altijd de treden van een trap, en heb een rare obsessie met het getal 3. Als ik vroeger las moest ik de woorden in groepjes van drie verdelen en als het dan bij het einde van de zin niet uitkwam omdat er te weinig woorden waren moest ik verder lezen tot het uitkwam.

En ik heb Trichotillomanie, ik trek haren uit, maar ik weet niet of dat echt als “tik” wordt beschouwd.

Als ik praat met iemand of ik moet iets uitleggen dan ga ik aan mijn voorhoofd zitten xd

als ik niet kan slapen beweeg ik altijd een voet de hele tijd heen en weer
en eerst had ik dat als ik fietste en er iets was wat de weg opbrak (bijv een overgang van fietspad naar asfalt of van de ene tegel naar de andere) moet ik daar met de andere voet trappen dan

oke ik kan het niet uitleggen :’)

Ik moet altijd iedereen verbeteren.
Wanneer ik iets drink laat ik altijd een bodempje over. Het laatste beetje smaakt altijd zo vies vind ik.

Als ik fiets, en ik ben bijvoorbeeld recht naast een lantarenpaal, dan moet ik in mijn stuur knijpen. En dat elke keer weer.

Als ik in de auto zit (snelweg), en er zit in het vak van het raam precies 1 lantarenpaal moet ik knipperen anders mag ik niet knipperen. Of soms doe ik het dat er in het vak van het raam geen lantarenpalen mogen zijn, en alleen dan mag ik knipperen.
Best vervelend eigenlijk hahaha

hee zoiets heb ik ook. maar dan moet ik bij elke lantaarnpaal mijn trapper omhoog hebben. heel irritant haha

Vroeger moest ik altijd als het bijv. 21:59 was, net zo lang naar de klok blijven kijken tot het 22:00 uur was.

Als ik iets met links doe moet ik het ook rechts doen

Oh en wat ik lees over die trappers, ik heb juist dat als er horizontale strepen op de weg zijn dat als ik als eerst met de linkertrapper in het vak kom dat ik moet eindigen met mijn rechtertrapper in het vak, anders krijg ik hele rare tintelingen in mijn voeten. Dit heb ik soms ook met verticale strepen, mijn trapper moet altijd naast een streep naar onder zijn.

Wow… Precies dit gewoon, ik dacht echt dat ik de enige was die zulke rare dingen deed…

• Ik kijk altijd op de klok om 19:11 zonder er echt op te gaan wachten
  • Ik ga heel vaak met me handen door me haar
  • Ik pulk de velletjes bij me nagels vaak
  • Ik kan niet tegen puisten dus moet ze altijd uitknijpen
  • Als ik iets zeg dan schrijf ik het onbewust op
  • Als er een auto achter me rijd (stukje verder op) dan zeg ik altijd tegen mezelf, je moet bij die boom fietsen want anders gebeurd er wat als die auto je inhaalt voordat je bij die boom bent.

Ik ga klappen in me handen als ik iets leuk vind of extreem blij ben. :cold_sweat:
En ik moet altijd even aan me eten/drinken ruiken voor ik het ga eten of drinken!

Dat doe ik ook!

Als ik in de auto zit wil ik dat de pijlen op de weg precies tussen de wielen door gaan, geen een wiel mag eroverheen anders krijg ik rare tintelingen in mijn voeten.

Ik moet altijd naar de wc als ik iemand over een wc hoor praten. Dat is echt heel irritant en mijn vriendinnen maken er ook vaak genoeg gebruik van haha.

Ook moet ik perse voor het slapen naar de wc, dus als ik in bed tv kijk en ik ga naar de wc en 5 minuten later wil ik gaan slapen moet ik alsnog naar de wc.

Ook moet van mij bijna altijd alles recht liggen dus als ik iets ga ordenen er er ligt iets niet recht dan moet ik het recht leggen.

En als laatste moet ik perse iets voelen als ik niet weet hoe de textuur voelt. Ik ben op de middelbare school een keer midden in de uitleg van de docent opgestaan om de poster aan de andere kant van de klas te voelen. Iedereen keek me heel raar aan maar ik had pas door dat ik iets vreemd deed toen ik het al gedaan had hahaha.

En vroeger moest ik altijd 5x teruglopen naar de vriezer in de garage of die wel dicht was en dan 3x tegen de deur aanduwen. Dus elke keer 3x duwen en dan weer terug en dat 5x herhalen. Gelukkig heb ik daar geen last meer van :’)

Ik kom er zo gauw even niet op, maar elke keer als ik een nieuwe tik van jullie lees dan denk ik ‘ohja! dat lijkt op deze tik die ik heb!’

[quote author=MOCKINGJAY link=topic=272297.msg272639051#msg272639051 date=1369334669]

• Ik kijk altijd op de klok om 19:11 zonder er echt op te gaan wachten
  • Ik ga heel vaak met me handen door me haar
  • Ik pulk de velletjes bij me nagels vaak
  • Ik kan niet tegen puisten dus moet ze altijd uitknijpen
  • Als ik iets zeg dan schrijf ik het onbewust op
    [b]- Als er een auto achter me rijd (stukje verder op) dan zeg ik altijd tegen mezelf, je moet bij die boom fietsen want an

Ja, dat doe ik ook, haha