Vertel is mijn vriend over mijn relatie dip?

Ik voel mij de laatste tijd niet zo happy bij mijn relatie. Heb het idee dat ik momenteel heel weinig bij mijn relatie voel, alsof ik me langzaam aan het voorbereiden ben op een break up. Ik denk er steeds vaker aan om mijn twee jaar durende relatie met mijn vriend te beëindigen, omdat ik denk dat we elkaar niet gelukkig kunnen maken op de manier waarop we nu zijn. Ook betrap ik mij erop dat ik me soms aan het bedenken ben op wat voor jongen ik zou willen als ik hem niet had/heb. Nu hoor ik ook veel van vriendinnen dat je rond deze periode een soort relatie dip kunt hebben, dat je jezelf af vraagt of dit het dan moet zijn…

Mijn vraag: Spreek ik dit naar hem uit? Enerzijds heeft hij het recht om het te weten, wellicht dat het beter kan worden. Anderzijds denk ik…moet ik hem nu al een hoop zorgen geven als ik niet eens weet of het voor mij een dip of écht weggaand gevoel is? Vind het moeilijk, omdat ik het wel graag kwijt wil maar hem ook niet onnodig pijn wil doen.

Ik vind dat hij het recht heeft om te weten hoe jij je voelt over de relatie.
Misschien zet je best even alles op een rijtje, om te kijken of je nog steeds gevoelens voor hem hebt. Indien niet, maak je het best uit.

Ik denk dat wat jij beslist te doen veel zegt. Ondanks dat het nu uit is, met mijn ex had ik het gevoel dat ik alles met hem kon bespreken. Hij was mijn beste vriend en partner. Dat was door dik en dun. Als jij echt gevoel hebt dit niet met hem te kunnen bespreken, dan is dat denk ik, eerder omdat jij onbewust denkt dat het toch niet meer goed kan komen.

Ik zou het zeker bespreken met je vriend. Zo’n dip kan heel goed voorkomen, ik heb tijdens mijn relatie zelfs iemand anders leuk gevonden… heel erg, ik weet het, maar door het met mijn vriend te bespreken hebben we samen besloten heel hard voor onze relatie te gaan. We hebben bijvoorbeeld ervoor gekozen tijd te hebben voor elkaar. Echt tijd.

Een relatie kan in een sleur komen doordat het snel als iets gewoons wordt gezien, maar je kan het weer uit de sleur halen door spontane en nieuwe dingen te ondernemen.

Ik hoop dat jullie samen de beste keuze voor jullie kunnen maken!

Het zou best heel goed een dip kunnen zijn en daarom vind ik dat je dit sowieso naar je vriend moet uitspreken. Ook al kom je er uit eindelijk achter dat je gevoelens weggaan. Hij heeft recht om dit te weten, ondanks dat het hem misschien kwetst. Jullie hebben samen een relatie en dus horen daar de minder leuke dingen ook bij.

Ik zou het wel aan 'm vertellen… Maar wil je überhaupt nog wel doorgaan met je relatie? Want dan moet je 'm wel expliciet vermelden dat je er zeker wel nog voor wilt gaan.

Ze zeggen altijd praten is the key. Je kunt er samen uitkomen, alleen als je dat wilt.

Natuurlijk moet je dat tegen hem zeggen.