Hi meiden!
Ik maak een nieuw topic aan, omdat ik via Google niets kon vinden over Frans op Girlscene. Hopelijk vinden jullie het niet erg.
Het is niet mijn bedoeling dat jullie mijn huiswerk gaan maken, maar ik zou wel graag wat hulp willen.
Ik moet voor Frans een formele brief schrijven. Opzich is dat niet heel moeilijk, het zijn standaardzinnen etc. Maar ik heb een paar (domme?) fouten gemaakt, en ik snap niet waarom ik ze fout heb.
- Het was leuk werk/het was een leuke baan.
C’était un bon travail. - Waarom is deze zin in een formele brief onjuist?
‘Enfin, j’ai encore quelqueus questions:’ - Paar zinnen die er per se in moeten:
Heeft het bureau een lijst van adressen van wijnboeren? Kun je je rechtstreeks tot een wijnboer wenden of via « Vendanges en Champagne » ? Hoeveel uur per dag werk je en wat is je beloning ?
Er is aangegeven dat ik in de vertaling dingen mis, weet iemand toevallig wat? Ook het schijngedrukte is fout, ik snap echter niet helemaal waarom.
Est-ce que votre bureau a une liste avec les adresses des vignerons? Je peux m’adresser à un viticulteur ou par l’intermédiaire de votre bureau? Combien d’heures je travaille par jour?
Alvast bedankt!