Hoi!
Ik woon sinds een half jaartje op kamers, dus doe ik zelf mijn boodschapjes en kook ik zelf.Het is alleen dat ik soms te veel lekkers eet. Voorbeeldje: ik kocht vandaag een rol oreokoekjes, nog nooit gekocht, maar wilde het eens proberen, heb binnen twee uur de hele rol op gegeten, en heb nu dus geen avond eten gehad. lekker ongezond dus, ik heb gewoon een lage zelfcontrole wat betreft zulks lekkers. Was eigenlijk van plan een hele week te doen met die koekjes. The thing is, ik merk niet dat het ongezond is, waardoor ik niet van zelf ‘gestraft’ wordt vanwege al dat ongezonds. Ik ben ook totaal niet dik, ben eerder te dun. Dat komt mede dus doordat ik soms me volvreet met koekjes en daardoor minder avond eet (en nu zelfs helemaal niet, omg). Voor de rest eet ik best gezond, fruit groente etc. Ik eet vaak geen aardappeltjes/rijst/pasta omdat ik extra groente eet, omdat me dat gezonder qua vitaminen lijkt (ben vegetarier). Maar daardoor mis ik wel koolhydraten. Ik eet te veel suikers (en doe altijd chocopasta op mn brood wat ook super ongezond is omdat het heel vet is naast alle suiker).
ik ben bang dat ik later last zal krijgen van dit eetpatroon, zoals een hartaanval (wat veel voor komt in de familie) of diabetes.
heeft iemand tips?
ik probeer in de winkel me altijd tegen te houden en me te beperken tot één rol koekjes of iets anders lekkers. Ik weet dat je beter zonder honger kunt boodschappen doen, maar dat helpt ook niet altijd.