verstikkend

Oh sorry, dacht dat dat er stond. Wat heb je dan gedaan?

Het verandert op zich mijn reactie niet hoor. De basis is vertrouwen, als die er niet is kun je er net zo goed niet mee door gaan vind ik.

dit dus, had ik al gezegt haha

Ja voor sommige mensen is vreemdgaan pas de druppel die de emmer doet overlopen, bij andere mensen is dat met een ander zoenen.

Ofwel krijgt hij terug vertrouwen, en zorg jij er voor dat je dat vertrouwen niet nog eens schaadt (dus een allerlaatste kans) ofwel stoppen jullie ermee. Hij heeft het recht zeker niet jou dingen te verbieden zoals alcohol en op reis gaan, zeker niet als je in zo’n moeilijke situatie zit.

ik heb ook niet met een ander gezoent, dat was een half jaar voordat ik hem kende

Hij is best een zeikerd, vind ik.

jaa is hij ook best wel,
maar ik hou gewoon echt heel veel van hem,
en ik weet niet of ik het nog zou trekken zonder hem,
nu met mijn moeder enzo, want ik praat niet snel met met iemand over hoe ik me voel, sterker nog, heb ik nooi tgedaan, en met hem doe ik dat wel,
en ik weet niet hoe k het nu zou redden zonder hem

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar je verhaal klinkt mij erg bekend.
Mijn ex-vriend wou ook niet dat ik alcohol dronk (ik noem het verbieden, en niet voor een keuze stellen). Je hoort zelf te mogen beslissen wat je doet.
Ik vind het te belachelijk voor woorden dat jij niet op vakantie mag van hem, en dat na wat je hebt meegemaakt! Deze jongen denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan jou.
Ik herken het ook dat hij jaloers wordt terwijl er niks aan de hand is, zoals dat jij voor je hem ontmoette weleens hebt gezoend. Volgens mij ziet hij jou als zijn bezit, en niet als zijn vriendin.
Ik hoor het niet te zeggen, maar ik raad je erg aan eens goed na te denken over of je verder met hem wil. Ik heb het zelf uiteindelijk uitgemaakt en dat is de beste keuze die ik ooit in m’n leven heb gemaakt.

nouja,
hij vind het ook heel erg dat hij mij niet vertrouwt,
laatst moest ie zelfs huilen,
maar het lukt hem egwoon niet,
en ik denk met alcohol dat ik hem tegemoet ga komen
als ik met hem ben wel, en zonder hem neit of amper.
maar k heb het er gewoon moelijk mee, en ook me dat van mn moeder, soms word het gewoon allemaal even te veel

Zelfs die belachelijke grapjes over ‘vreemdgaan als die een knap meisje tegen zou komen’ komen mij bekend voor. Mijn ex-vriend maakte grapjes over een zogenaamd tweede vriendin die hij zou hebben. Dat soort grapjes maakte hij om mij jaloers te maken. Gelukkig had ik dat altijd wel door, erg triest is het.

nee daaorm doet ie het niet,
maar ik ben heel erg naief,
en ik geloof zowat alles wat iedereen zegt
en toen wist ie dat nog niet echt,
laatste tijd doet ie dat neit meer

Misschien is het ook wel anders, maar alles wat je zegt herken ik heel erg. Maar misschien vindt hij het wel echt vervelend dat hij je niet kan vertrouwen, ik weet er eigenlijk niks van! Ik kan je alleen maar aanraden om goed na te denken over wat jij zelf wil. Dat is het belangrijkste.

En zeg niet van jezelf dat je naief bent, daarmee haal je jezelf alleen maar naar beneden! Ik kan je vertellen dat dat soort grapjes echt niet grappig zijn. Ik zou de schuld niet te snel bij jezelf neerleggen.

jaa nja, goedgelovig dan,
maar iedereen zeggt altijd naief dusja
en ik zit het wel voor hem op te nemen enzo
maar ik wil hem gewoon ech tneit kwijt

Ik snap het wel, je wilt hem niet kwijt, maar je wilt ook je eigen keuzes kunnen maken.
Uiteindelijk moet je kiezen wat voor jou belangrijker is. Het heeft bij mij 3 jaar lang geduurd voordat ik de keuze heb gemaakt om voor mezelf te kiezen en niet voor hem. Want zo zat het eigenlijk, en ik denk eerlijk gezegd dat het ook bij jou zo zit.

Inderdaad, je moet je eigen pleziertjes niet op geven om hem te plezieren…
Daar word je zelf niet gelukkiger van.

@Huppeltrut ; idd.

Als je geen vertrouwen hebt, heb je volgens mij ook geen hele goede relatie…

Ik dacht eerst dat je vreemd was gegaan. Dan vond ik het nogal wiedes dat hij je daarna niet meer vertrouwd. Maar het met iemand zoenen was dus voor je hem kende. Dan snap ik totaal niet waarom dat voor hem een indicatie is dat je vreemd zou kunnen gaan. Dat heeft voor mij geen connectie en ik vind dat hij zich aanstelt.

Bovendien dat met je moeder enzo hoeft niet eens de reden te zijn: als jij op vakantie wil dan moet je dat (kunnen) doen. Het slaat helemaal nergens op dat hij je dat probeert te verbieden/ je voor de keuze te stellen hem of vakantie.

Zeg dat het niet gezond is zoals jullie relatie nu is. Hij kan je niet dingen verbieden (behalve vreemd gaan natuurlijk). Bovendien heeft hij als hij die dingen verbied nog steeds geen harde garantie dat je niet vreemd gaat. Ofwel: hij zou jou gewoon moeten leren vertrouwen. Zo niet dan is dat zijn probleem. Ga niet dingen niet doen omdat je vriendje bang is. Eerst is het een vakantie dan alcohol en straks naar een jongen kijken. Daar wordt je niet blij van

Dat hoef niet. Als er niet duidelijk tekenen zijn waardoor je geen vertrouwen kunt hebben (bijvoorbeeld: de ander is al 3 keer vreemd gegaan) dan heeft het vaak te maken met dat diegene die geen vertrouwen heeft een slecht zelfbeeld heeft en daardoor bang is voor dingen waardoor hij/zij hun liefde kwijt raken

Ik vind het raar dat hij zegt: ik maak het uit als je op vakantie gaat. Dat is gewoon chantage, en ik zou gewoon gaan als ik jou was. Wat is dat nou voor een belachelijke uitspraak van hem! Hij vertrouwt jou blijkbaar niet, en dat is niet goed, zeker als hij daar geen reden toe heeft.

Ik zou het uitmaken met hem! Als hij zich nu al zo bezitterig gedraagt wordt dat alleen maar erger! Zeker als je naar hem gaat luisteren. Hij krijgt je steeds meer in zijn macht. Het lijkt wel of hij er op kickt om jou in zijn macht te hebben. Ik zal dit zeggen als ik jou was:

lieve …
Ik hou van jou en ik wil je niet kwijt!
Ik zal nooit vreemd gaan, ik heb dat ook nooit gedaan!
Ik wil met jou verder maar alleen als je me vertrouwd en als jij mij dingen zoals een vakantie gunt! Wanneer jij mij niet vertrouwd kan ik niet met je verder omdat ik me opgesloten voel. Vertrouwen is het belangrijkste in een relatie. Het is de basis! Als het vertrouwen er nu al niet is kunnen we nergens op verder bouwen.