verstikkend

hee,
laastste tijd heb ik nogal veel ruzie met mijn vriend,
we hebben 10 maanden wat
en hij heeft mij nooit echt vertrouwt
das wist ik wel, al had ik het er soms wel moeilijk mee.
Maar het word de laatste tijd steeds erger,
ik heb een paar domme acties gehad( niet vreemdgaan ofzo maar alsnog neit slim als hij me al niet vertrouwt) en daar is hij achtergekomen en heeft het ook alleen maar erger gemaakt.
maar nou heeft hij me voor een keuze gesteld,
ik ga naar spanje met school,
en daar is een jongen die mij leuk heeft gevonden enzo
en ik vroeger hem ook,
en mn vriend is heel bang dat ik vreemd ga
dus hij heeft gezegt dat als ik ga, hij het daarna misschien uit maakt,
nou wil ik hem echt niet kwijt, en ik hou heel veel van hem,
maar in die tijd met mijn vriend heb ik ook te horen gekregen dat mn moeder kanker heeft en nu ligt ze 6 weken in het zieken huis en ik wil er gewoon heel graag even tussenuit, maar hem wil ik echt niet kwijt.
ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
ook heeft hij mij gevraagt de hele vakantie niet te drinken omdat hij me dan minder erg vertouwt en weer voor de keuze gesteld: hem of alcohol, nou is alcohol niet echt belangrijk voor me maar ik vind hem soms gezellig en gewoon lekker. het gaat me er gewonn om dat ik het zelf wil bepalen, ik weet mijn grenzen en daar ga ik niet overheen. en het is gewoon verstikkend als me vanalles verboden word, ik kan daar neit goed tegen…
en nou weet ik het echt niet meer,
in iedergeval bedankt voor het lezen alsvast!
x

ik weet niet waar mensen het uithalen dat ik vreemd ben gegaan, want dat ben ik niet, dat staat hierboven ook!

Ik wil niet flauw doen, maar ergens heb je het er wel zelf naar gemaakt.

ik heb een paar domme acties gehad( niet vreemdgaan ofzo maar alsnog neit slim als hij me al niet vertrouwt) en daar is hij achtergekomen en heeft het ook alleen maar erger gemaakt.

‘Hij is er achtergekomen’, dat klinkt ook alsof hij het helemaal niet mocht weten…

noujaa,
het was niet alsof hij het nie tmocht weten
maar ik vond het niet belangrijk,
want echt erg vond ik het niet;
een was dat ik in de mac was met paar vrienden en zag een jongen die daar werkte mij wel zitten, maar ik had gezegt dat ik een vriend had en al lang en zo, en toen zei een vriendin van mij dat hij een vriendin had, dus dat had ik hem gevraagt via hyves, verder niks ook geen contact mee gehad enzo, zo erg vind ik die niet?
een andere is dat ik een keer tegen een jongen heb gezegt dat mijn vriend er niet achter zou komen als ik vreemd ging in spanje misschien, maar meteen daarna dat ik niet zo ben, dat had ik gezegt op msn en hij heeft het gelezen, maar ik had dat alleen gezegt omdat ik overstuur was omdat mijn vriend en grapje maakte dat ie vreemdging als een heel knap meisje was en ik geloofde dat.
de laatste is dat ik voor hem een x aangeschoten was en gezoent heb met een jongen op een feest,die ik neit kende en dat had k laatst tegen hem gezegt, en ik heb altijd gezegt dat ik niet met jan allemaal zoende, ik heb er met 2 gezoent voor hem. en dat vind ik nog steeds niet maar hij wel terwijl het 1x was en hij was een player vanhier tot ik weetneit waar,
misschien is het nu wat duidelijker want ik vind ze allemaal neit echt heel erg, behalve die 2e is niet echt oke en adt weet ik ook en heb ik spijt van maar ik was overstuur
en dat erachterkomen, is een groot woord, ik heb de 1e en 3e zelf verteld, alleen de 2e niet en dat heeft hij gelezen bij mij gespreksgeschiedenis.

Hmm, dit klinkt als een kwestie van praten.
Hij zal je toch moeten leren vertrouwen en jij zal het moeten bewijzen.

Als je er echt graag tussenuit wilt, ga je toch met hem een weekje of een weekendje weg?

Oh en als je dat kan bewijzen door middel van keuzes te maken die hij stelt, zou ik dat maar gewoon doen als je echt van hem houdt. Ik denk dat jij in zijn positie hetzelfde zou doen.

jaa ik kies ook echt wel voor hem,
maar ik vind het gewoon moeilijk als iemand me wat verbied,
ik ben altijd heel zelfstandig geweest.
maar ik vind het ook moeilijk omdat ik weet dat als ik hem die keuze zou stellen hij toch neit vor mij koos.

en als hij slaagt en ik overga krijgen we ook weekendje weg van mijn moeder.

Je mag het best ‘zelf bepalen’ maar als je alcohol drinkt dan maakt hij het uit. Sorry, maar dit vind ik meer dan logisch.

Ga je serieus alcohol verkiezen boven je vriendje? What ever dat het gezellig is even wat te drinken. Het is maar 1 week hoor!

Hoe wil hij er trouwens achter komen trouwens?

nee dat alcohol ging over de hele vakantie, vanaf nu tot na de zomervakantie,
die weekwas ik zoiezo al niet van plan
en, naturlijk kies ik dat niet boven hem,
maar het gaat mij erom dat hij het me verbied,
ik weet mijn grenzen,
ga er nooit overheen, dus dan snap ik het neitvan zijn kant.

Serieus, ik zou gewoon naar Barcalona gaan, je hebt een moeilijke tijd achter de rug met je moeder… dan snap ik dat je er graag eventjes tussenuit wil… ik vind dat hij daar echt niet moeilijk over moet doen!
En over dat drinken, dat zou ik dan wel laten… en anders nog hij komt daar echt niet achter lijkt mij!

Ik zou voor Barcelona/alcohol gaan. Niet zozeer dat ik dat ook echt boven mijn vriendje verkies, zeker niet. Maar het idee dat hij mij gewoon wat wil verbieden, zou ik echt verschrikkelijk vinden. Een beetje vertrouwen is niet teveel gevraagd?

Hij verbied het je niet, hij stelt je voor een keuze.

ja precies,
daar gaat het mij ook om,
ik kan echt wel zonder alcohol hoor
het is echt niet belangrijker dan hem
maar gewoon dat hij gewoon wil verbieden.
en voor spanje(valencia dan maar komt op zelfde neer)
ja dat wil k echt wel heel graag maar ik wil heb zoiezo niet kwijt,
dan geef ik het liever allemaal op

Dat hij je verbiedt vreemd te gaan begrijp ik wel, alcohol wat minder.
Sowieso heb je het er zo naar gemaakt, met een andere jongen zoenen brengt meestal het vertrouwen in gevaar.

Het ultieme cliché dat vertrouwen de basis is van een relatie is waar, en als het weg is heeft je relatie geen kans meer op slagen en ik zie dat wel terug in jullie relatie. Het is alleszins geen gezonde verhouding.

dat met een andere jongen zoenen was een half jaar voor dat ik hem ook maar kende.

en vreemdgaan mij verbieden dat is logisch,
dat doe ik ook niet
maar hij verbiedt me naar spanje te gaan en alcohol

Ja, een gemene keuze. Alcohol doesn’t equal cheating.
en trouwens, je verbied je vriendin toch niet om op vakantie te gaan? wtf.

jaa daarom,
en ik heb dat al heel vaak laten zien

en mensen die dit lezen en denken dat alcohol belangrijker is dan mijn vriendje,
dat is het niet, maar het gaat mij om het idee

Ik snap niet dat jouw vriend je niet gewoon een vakantie gunt.
Ik zou het niet pikken.

Ik vind dat je met hem moet praten.
Ik denk eerlijk gezegd alleen niet dat hij ooit nog vertrouwen in je krijgt, als jij zegt dat hij het al niet had voor dat je vreemd ging. Dus misschien moet je inderdaad er maar gewoon voor kiezen om gewoon lol te hebben in Spanje.

nog 1x: ik ben niet vreemd gegaan!