Ik weet niet of dit in het goede subforum is geplaatst, maar ach ik vind het wel lifestyle-achtig.
Bijna iedereen (vooral meiden) krijgen vroeg of laat wel te maken met hun verstandskiezen. Erg rot verhaal van mijn kant, want mijn tandarts had mij er altijd van verzekerd dat ze er bij mij niet uit hoefden. Nu ben ik een jaar niet naar de tandarts geweest (verhuizing, gekke tandartstarieven op je 20ste etc) en merk ik nu dat ik toch wel last krijg van mijn verstandskiezen. Ik ben intussen dus verhuist en heb nog geen tandarts, dus het is ook nog een heel rot regelen, maar daar kom ik wel uit. Probleem van mij is dat er over mijn verstandskiezen nog een ‘lapje’ tandvlees zit en aan de linkerkant is dit onstokken. Ik heb dus een dikgeworden bolletje wat enkele dagen geleden zo dik was dat ik eroverheen ging mijn mijn boventanden. Het doet niet gigantisch pijn, al lees ik via Google dat anderen het vaak wel hebben, maar is wel irritant. Ik ben echt een friemelaar en ga er dus vaak met mijn tand tegenaan, dan doet het na een tijdje wel eens pijn. Het is gewoon heel irritant en ik wil er vanaf, vooral omdat ik bang ben voor de narigheden die kunnen komen als dit niet behandeld wordt.
Conclusie is dus dat mijn verstandskiezen (aan de onderkant) er sowieso uit moeten. Daar heb ik vrede mee, maar ik ben best bezorgd om de pijn. Zonder ontsteking is het al spannend genoeg, maar ik had dus met een tandartsassistent erover gesproken en zij vertelde me aan de telefoon dat het ‘lastiger’ verdoven is met een ontsteking. Dat geeft me natuurlijk wel de kriebels, want laat ik dat nu net hebben.
Heeft iemand hier verder ervaring mee? Ik denk namelijk dat ik morgen sowieso die kies laat trekken (ben het gewoon zat), maar ik hoor graag wat ik een beetje kan verwachten. Ik denk zelf dat ik met een blinddoek en iPod op vol 100% op die stoel ga zitten en bidden dat het geen pijn doet ofzo…