Verstandskiezen trekken?

(Hopelijk) Mogen mijn verstandskiezen er binnen nu en hooguit 2 weken eruit.
Ik heb er echt vet veel last van, kan amper kauwen, en zelfs lopen doet al pijn. Maarja, alleen mn onderste kunnen eruit, en ik mag onder volledige narcose. Wat ik wel chill vind, want zo’n man met allemaal tangen je mond in zien gaan lijkt me niet zo lekkerr…

Maarja, heeft iemand wel eens zijn verstandskiezen eruit laten halen? En heb je er daarna veel last van?

Ik heb ze allemaal laten trekken! Je hebt die dag en de dag erna nog een beetje last, maar valt heel erg mee. Goed laten verdoven en dan is er niks aan de hand!

Mijne zijn er bijna een jaartje geleden uitgehaald, ook onder volledige narcose, maar de dag er na en die daarna heb je nog wel even pijn, maar met af en toe een pijnstiller is het wel te doen, het valt allemaal best wel mee :slightly_smiling_face:

Ik niet maar ik heb al heel veel tanden laten trekken en bloot leggen [stuk tandvlees weg halen] enzo, en als je niet helemaal onder narcose kan leggen ze toch een doek op je ogen omdat je het niet mag zien zegmaar. en ik raad je aan om water ijsjes te kopen en die te eten als je bent geweest als dat lukt en mag. want dan word het niet dik en dat doet het minder pijn.

Haha, ja ik moest het doen van de ortho maar ik heb het niet gedaan. Volgens hem zou het heel erg gaan verschuiven, maar ze komen nu door en er verschuift nog niets.

maar vriendinnen van mij hebben ze wel laten trekken en ja, het deed wel pijn maar ze kregen een wit melk achtig drankje wat de pijn erg wegnam. Maar veel succes!!

Volledige narcose voor je verstandskiezen trekken? :face_with_raised_eyebrow: Ik mocht dat nooit, onnodig en te gevaarlijk ofzo… :expressionless:

bij mij hebben ze ze weggesneden, konden niet trekken want ze waren nog niet door, en ze zouden ook nooit naar buitenkomen (scheef groeien enzo). Kreeg plaatstelijke verdoving (die spuiten doen pijn!), ze moesten er 2 kraken, dus kapot knijpene, want ze kwamen er niet zo makkelijk uit en dat was eng om te horen. Verder heb ik er een week last van gehad, heel veel ijsjes en fruithapjes gegeten en veeeeel gekoeld. Mijn moeder had al ijs meegenomen naar het ziekenhuis, dus ik kon meteen uit de behandelkamer koelen.

klinkt allemaal heel eng, maar het viel best mee.

Mijn vriend heeft ze laten wegsnijden… Maar niet onder volledige narcose… Gewoon een plaatselijke verdoving, 4 prikken in elke kant =3
Hij had er een paar dagen erna nog wel last van, maar dat viel wel mee =]
Ik hoop dat als mijn verstandskiezen er ooit uit moeten, ik wél onder volledige narcose mag, mijn vriend mocht dat om de een of andere reden van de arts niet :S

Ik heb ze volgens mij nog niet eens, of wel? Ik heb er in ieder geval helemaaaal geen last van.

Ik moet over precies een maand mn volgende kies laten trekken. Op 5 december is mn linkeronder verstandskies weggesneden. De prikken deden bij mij geen zeer want ik was ZO gespannen dat ik ze niet eens voelde. Ik was als de dood voor het trekken maar dat viel reuze mee! Alleen de napijn deed bij mij echt verschrikkelijke zeer ikheb totaal 4 weken last gehad van mn mond en toen kon ik pas weer goed eten…

Succes!

Bij mij zijn ze gewoon onder plaatselijke verdoving weggehaald! Deed wel even zeer (die prikken dan) maar voor de rest valt het allemaal wel mee! Zou je alleen aanraden om meteen met pijnstillers te beginnen vóórdat je pijn hebt. Zelfde geldt voor koelen met zo’n koelelement. Dan voorkom je dat het dik wordt of pijn gaat doen :slightly_smiling_face:

/

Wow bij mij was echt precies hetzelfde! ik hoorde zo KRAAAK* ’ niet schrikken hoor’ *KRAAAAK.

&de spuiten deden echt heeel pijn :open_mouth:

Bij mij is het nu meer dan een jaar geleden. Alle 4 eruit int ziekenhuis uitgesneden. Had zelfs een mini 5e. Maar het werd dus in 2 keer gedaan. Eerst ene kant…paar weken later de andere. De eerste keer was ik niet goed verdoofd en kon echt nog veel voelen en dat maakte me heel bang. Toen ik eenmaal thuis was heb ik met mijn moeder nog heeeel erg gelachen omdat mijn mond zo scheef hing en dikke wang door de verdoving nog:P Maar heb toch zeker een week flinke last gehad. Maar de ibuprofen (of hoe je het ook schrijft) helpt wel goed! Totdat t uitwerkt haha:P

Maar al met al als ik erop terugkijk is het me wel meegevallen beide keren. Alleen dat 5e kiesje blijft vreemd haha.

Succes ermee!