Verstandskiezen laten trekken

hey meiden

ik heb gezocht maar ik vond geen topic hierover.

wie heeft zijn verstandskiezen al laten verwijderen? hoe was dat? hadden jullie veel pijn? bij mij wordt dat volgende week vrijdag gedaan en ik weet echt niet wat ik er van moet verwachten!!

xoxo

Mijn verstandskiezen zijn nu door aan het komen, dus heb er nog geen verstand van. Wat wel pijn doet?
Maar sterkte!

Ik studeer tandartsassistente en ik kan je met zekerheid vertellen dat het geen pijn doet. Je wordt verdoofd en binnen 2 tellen ligt de kies eruit. Je voelt er niks van, omdat je zenuwen verdoofd zijn. Wel is het zo dat als je pijn hebt na de behandeling en je verdoving is uitgewerkt kan je een paracetamol nemen.

Ik kan je alvast aanraden om niet met je lippen of wang te spelen of te bijten als je verdoofd bent. Als het uitgewerkt is ga jij een hoop pijn krijgen doordat je erop hebt gebeten, geknepen of noem maar op. Je ziet de raarste dingen bij patiënten als ze niet weten dat ze het beter met rust moeten laten. Ook moet je opletten met warm eten, want je verbrandt je lip zonder door te hebben.

BIj mij zou er maar eentje doorkomen maar die is er al uitgehaald voordat hij doorkwam … was gemakkelijker omdat dan de wortel nog niet door de zenuw zat ofzo … het laten trekken doet absoluut geen pijn en je hoort ook geen enge zaaggeluiden … bij mij moest wel wat meer gesneden worden omdat hij nog onder me tandvlees zat… nadat de verdoving was uitgewerkt deed het wel een beetje pijn … niet echt heel erg maar wel een beetje een irritante pijn … en bij mij was een best grote wond ontstaan maar dat gebeurt vast niet altijd aangezien ik gewoon best snel last had eerst van aften(van die wondjes dus) …het vervelendste vond ik nog dat het zo opgezwolle was …enjaa dat bleef je best een tijdje zien … en ja mense op school hadde er lol om(that’s what friends are for) al met al valt het echt heeel erg mee en overleef je het vast wel. Ik kreeg paracetemolachtig spul in poedervorm die ik om de zoveel tijd moest nemen zodat ik minder last zou hebben. … let wel op met wat je eet als de verdoving nog in werking is…stel je eet iets scherps of heets aan die kant dan zul dat eerst niet voele … maar zodra het is uitgewerkt…tjaa … maarja dat was ff mijn ervaring & good luck

Oh zó pijnlijk.
Ik zie dat er twee meiden hierboven zeggen dat het geen pijn doet maar ík had er laatst van haha. :wink: maar ook maar voor een dag en toen was het al verminderd

Ik moet zeggen dat ik het niet helemaal eens ben met de tandarts-assistente in spé.
Mijn verstandskies zat in een rare positie en muurvast, het trekken zelf voelde ik ook een beetje, ondanks de verdovingen. Verder oefende ze een hoop druk uit op mijn kaak zelf.
Ik ben twee weken ziek geweest ervan en heb met een icepack aan mijn gezicht geleefd op brufen en saridon want paracetamol werkt voor geen meter bij zoiets.

Let wel; bij mij zat die kies vlak naast een zenuw, lag hij helemaal schuin en zat hij muurvast en hebben ze moeten boren om hem los te wrikken :wink:

ik heb voor dat ik mijn beugel kreeg 4 kiezen laten trekken.
Ze deden eerst de ene kant, en dan de andere, heb je minder pijn.
Naja ze verdoven je wel gewoon, alleen de prik in je gehemelte is wel gemeen.
Je hoort wat kraken, en dan proef je ineens bloed, dan is je kies eruit, dat is alles.
*pas op, als je net klaar bent en je staat voor de spiegel te glimlachen of je maakt tuitlipjes dan ziet het er vet vaag uit XD *
Maar als de verdoving eruit is, dan begint de pijn ook wel.
Maar de volgende dag valt het alweer heel erg mee. *wees alsjeblieft voorzichtig met tandenpoetsen*

Ik hoop voor je dat er geen zenuw word meegetrokken *dat had ik dus wel, en toen de verdoving eruit was deed het ZOOOO ZEEER ><*
En dat het verder goed gaat.

Maak je niet teveel zorgen.
Je neemt als je thuis komt 2 paracetamollen en voordat je op bed gaat.
En de volgende dag heb je amper last.

Heb het maandag weer laten doen. Of nouja eruit laten snijden/halen omdat ze nog niet doorgekomen waren.

Opzich door de verdoving voel je vrij weinig (iig ik de eerste keer niet, maandag wel doordatie niet zo verzichtig was ;x)
Maar na de verdoving doet het bij mij altijd echt fucking pijn. Erg opgezwollen, en dat is het nu nog steeds. Al doet het na 2 daagjes niet echt heel veel pijn, maar echt prettig is het nog steeds niet.

Hahaha
ot: nog nooit laten doen succes!

Ik heb ze alle vier laten trekken. Geen pijn, wel beetje ongemakkelijk, en dag erna ben je wel suffig/zeurend gevoel. Even een dagje rust nemen dus!

een jongen uit mn klas had het laten doen en hij kwam terug met een hamster wang XD

Ik heb er nu 2 laten trekken [aan de rechterkant… volgende maand voor links :/] en het viel mee, maar ik kon niet tegen die zakjes Ibuprofen-poeder en ben flink over m’n nek gegaan. Die zooi in samenwerking met de verdoving die eruit ging en de pijn in m’n harses [want de Ibuprofen werkte voor geen meter; het maakte me alleen maar misselijk], was niet fijn.

Het laten trekken zélf was pijnloos; je krijgt een goede verdoving en hoort alleen wat kraken, maar is zo gepiept. Daarna heb ik er wel last van gehad; zowel in m’n kaak als m’n keel en m’n hoofd. Gewoon Ibuprofen bij je houden en lauwe thee drinken of ijs eten [dat hielp bij mij], dan is het te doen.

Succes :slightly_smiling_face:

Ja ik moet er ook vier laten wegtrekken, mja het zal allemaal wel goed komen zeker!

dankjewel jullie allemaal! is fijn om even te lezen hoe dat het is enz, nu weet ik waar ik aan toe ben hahha!!

Haha jeetje, heel oud topic, I know…
Bij mij gaat er vanmiddag eentje uit en ik schijt echt 7 kleuren, dus deze reacties zijn best fijn!

De operatie zelf doet geen pijn, maar achteraf heb ik wel veel pijn gehad. Niet per se aan mijn mond, maar ik ben minstens een week moe en ziek geweest. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik ben nog nooit zo ziek geweest. :s Dat kwam deels ook door de verdoving. Hoewel ik al een paar keer verdoofd ben geweest, en toen kon ik er wel tegen.

Als ik je een tip mag geven: goed je tanden poetsen! Ook al doet het pijn en bloed je, toch doen! Ik heb een ontsteking gehad er op, omdat ik te weinig poetste door de pijn, en dat kan ik je echt niet aanraden!

Veel sterkte. Ook al heeft mijn post je misschien bang gemaakt, je overleeft het wel. (: En iedereen reageert er anders op. Ik ken mensen die er na één dag al geen last meer van hadden. Hopelijk behoor jij tot die categorie (:

Ik ben 13 en allebei m’n onderste verstandkiezen zijn er al uit. Dat is gedaan vanwege het feit dat ik een operatie op m’n 15e zal moeten ondergaan omdat m’n onderkaak te ver naar achter staat. Maarja uit ervaring gesproken dus, eet absoluut NIET tot 2 uur nadat het gedaan is. Het beste kun je zelfs wachten tot de verdoving bijna helemaal uitgewerkt is. Ik heb alleen maar vla , pap en ijs gegeten voor een paar dagen lang. Wil je bijna geen zwelling dan is dit de perfecte tip: slaap met je hoofd op de kant waar de verstandkies is getrokken die dag ! de volgende dag zul je nauwlijks zwelling hebben. Ook is het heel belangerijk om goed te koelen. Ik raad aan eerst als je thuis bent 2 uur lang te koelen en daarna gewoon 10 min. erop en 10. eraf en dat herhalen. Doe ook heel rustig aan, ga lekker op de bank of in bed liggen. Het is heerlijk om even een paar uurtjes te gaan slapen nadat het is gebeurd. Neem een uur nadat je klaar bent met de ingreep een ibuprofen of dergelijke in. Dit zal heel erg helpen tegen de pijn. Ik hoop dat deze info nuttig was :slightly_smiling_face:
Succes ! xo

Een maand geleden moest er bij mij rechtsonder een verstandskies uit. Het eruit halen zelf deed geen pijn (ze braken de kies en haalden hem er in 4 stukjes uit) maar toen de verdoving was uitgewerkt deed het echt heel veel pijn… Mijn wang was een hele week opgezwollen (houd er veel ijs tegenaan) en ik had een week op vla en soep geleefd. Ik ben toen de hele week ook niet naar school geweest. Maarja, het was het wel waard. Als ik het nu niet had laten doen dan had het wel later gemoeten. Oja, je moet goed schoonmaken met de spullen die ze je meegeven anders heb je kans op een ontsteking en dat lijkt me ook niet bepaald fijn. Succes voor degenen die ze ook moeten laten trekken!

Oh, ik zie nu net pas dat dit oude topic net ge-upt was.

De verstandskiezen van de TS zijn er als het goed is al drie jaar uit.