Verstandskies

Hee allemaal!,

Mijn verstandskies linksonder is al een redelijk stukje door, je ziet al duidelijk 1 punt en de andere ‘punt’ steekt onder het tandvlees, je voelt hem heel goed zitten, dus deze zal binnenkort ook wel doorkomen. Nu is het zo dat de kiezen helemaal goed groeien ( 2 weken geleden nog bij de tandarts geweest en foto gemaakt ) maar het doet nu echt heel veel pijn! Het is mijn eerste verstandkies en ik ben pas 15, dus ik weet niet zo hoe en wat. Is het zo dat als ik zo’n last blijf houden, dat hij er dan uit moet ( hoop het niet ) Ik kan namelijk niks meer eten op de kant en het doet echt de hele dag door pijn, en paracetemol helpt ook nog geweldig.

Alvast bedankt! xx

denk toch ff de tandarts bellen die hebben er wel wat voor.

Dat hoort zo als ze doorkomen, als ze helemaal door zijn heb je er als het goed is geen last meer van!

Sterkte trouwens!

je kunt ibuprofen nemen, deze werken ontstekingsremmend. wil niet zeggen dat je een ontsteking hebt maar is wel zwaarder dan paracetamol

Heb je welgenoeg plaats? Zo te lezen niet…dan moet hij wss eruit.

Ik heb hetzelfde op dit moment. Ik ben naar de tandarts gegaan en die heeft een röntgenfoto gemaakt en daar bleek dat mijn kiezen wel gewoon recht stonden. Dus ik werd niet doorverwezen naar de kaakchirurg. Nu werd mij geadviseerd om goed te blijven poetsen (met name met parodontax) en met speciaal mondspoelspul te spoelen en af en toe ook eens met zout water te spoelen. En als je echt veel last hebt een aspirine te nemen.

Maar als jij nog steeds last hebt kun je het beste gewoon weer even langs de tandarts gaan, die weet het namelijk het best.