Verstandskies

Haay girls…

Oke, ik moet vanmiddag dus naar het ziekenhuis om mijn verstandskies eruit te laten halen, nu heb ik nog nooit iets met m’n mond gehad, gaat bijv. of een beugel, dus ik heb geen idee hoe zoiets is. & ben ook nog eens erg bang voor naalden!
Heeft iemand dit ook al eens gehad? & doet het erg veel pijn, en blijf je er lang last van hebben??

Liefs.

[i]ja, ik heb het gahad, maar dan moesten ze er alle 4 uit.
Ik ben geopereerd onder volledige verdoving. (Jij wss niet).
Ik moest 's morgens binnen in het dagziekenhuis & werd rond 9uur geopereerd, het heeft een uurtje geduurd.

het heeft bij mij wel een week geduurd voor de zwelling weg was/ik normaal kon eten.[/i]

Nee bij mij hoeft er maar 1 uit en idd ben ik gewoon wakker.
Dankjewel iig :slightly_smiling_face:

Het zal wel meevallen. De verdoving is irritant, maar de pijn valt goed mee (:
Veel succes!

Verdoving kan je even voelen maar is vooral irritant. Je voelt het niet als ze ze trekken (alleen dat wrikken maakt een raar geluid). Je kan er daarna nog wel wat last van hebben maar dat verschilt per persoon. Ik moet binnenkort mn derde en vierde laten trekken. De vorige heb ik weinig last van gehad. Succes!

ooh bah, kben net zo bang, kheb zo’n hekel aan naalden he :stuck_out_tongue: haha.
hechten ze het daarna ook? en hoe moet je het schoonmakenn?

Verdoving vond ik niet zo erg terwijl ik daar eigenlijk het meest bang voor was.
De kiezen trekken ging niet helemaal lekker.
Ik moest ze alle 4 laten trekken in 2 afspraken.
Mijn onderkiezen zaten zo vast dat ze echt gigantisch hebben moeten trekken… en ze zijn beide tijdens het trekken afgebroken en terug geschoten in mijn tandvlees/kaak.
Ze hebben toen de wortel in allemaal kleine stukjes moeten boren en er stukje voor stukje uit moeten trekken.

Bij de eerste keer ben ik de eerste dag mijn bloedpropje kwijt geraakt (lichaam maakt propje aan wat op de wond komt om te beschermen) en heb 1 week krom gelegen van de pijn.
Tweede keer wenste de chirurg mij succes, omdat hij dacht dat het veel pijn zou gaan doen, maar heb niks gevoelt.
Kon gewoon eten en hoefde na een weekje al geen pijnstillers meer te slikken.

^waarom heb je ze niet gewoon onder totale verdoving laten trekken? Dat doen ze toch meestal als je ze allevier kwijt moet?
Lijkt me echt niet leuk om ze een voor een te moeten laten trekken :confused:

Nee, dat doen ze alleen voor speciale gevallen.
Bijv. iemand die heel erg bang is, of als ze denken dat het moeilijk zal gaan.
Ik had gewoon gezonde spanning en ondanks dat ze er slecht voor lagen dachten ze wel dat het makkelijk zou gaan.
Algehele verdoving brengt veel risico’s met zich mee en dat doen ze dus niet zomaar.

whahaa ik wil een totale verdoving, zonder spuit xD

Je moet het gewoon over je heen laten komen meis.
Het valt allemaal echt wel mee.

Mijn vriend hoefde er in eerste instantie ook maar 1 te laten trekken (na foto’s bij chirurg wouden ze ze alle 3 laten trekken) en die heeft van alles niks gevoelt.
Na 5 minuten stond hij weer buiten.

krijg je geen hangbek enzo dan? dat het hangerig word door de verdoving, en dat je gaat lopen kwijlen ofso:P haha, kvind het echt eng, gelukkig hoef ik pas om 3 uur !

Nee, je mond gaat niet hangen, maar het gebied tussen je mond en oor kan wel helemaal verdooft aanvoelen.

Okeeee, thanks!

Ik heb het ook gehad, maar toen ik daar op die stoel lag begon ik helemaal te trillen en te huilen en durfde niet meer. Ik voelde zelfs nog pijn na de verdoving. Dat kan kloppen, want ik ben roodharig en die hebben doorgaans 20% meer verdoving nodig dan anderen. Anyway, omdat ik echt niet te handelen was xD ging ik een week later onder volledige narcose. ^^

omggg, zo ben ik dus ook :stuck_out_tongue: hahahah, kben net zo bang! echt niet goed.
ik wil ook ovlledig:P hahaha, kdurf echt niet!

Ik kan me voorstellen, maar probeer aan iets anders te denken =) volgens mij doen ze narcose alleen bij extreme gevallen? Ik moet er wel bij zeggen; na die narcose ben ik een week goed ziek geweest. Maar ik zou het zo weer doen als de rest er ook uit moet.

jaaa dat probeer ik ook, maar ik heb gisteren ook al verdovingsspuit gehad, en die vond ik nou niet prettig, en dat was alleen maar in me arm… & in me mond is me gevoel toch wel een stuk sterker volgens mij, dus gaat het focking zeer doen.

De verdoving valt echt heel erg mee hoor!
Ik heb zelf tattoo’s en piercings, maar ben als de dood voor naalden!
Toen ik in de stoel lag voor de verdoving dacht ik even dat mijn hart het zou begeven, zo bang was ik.
Maar ik heb echt niks gevoelt, alleen de prik in je gehemelte voel je er even in gaan, maar ze spuiten de vloeitstof gelijk erin als ze dieper gaan en daardoor voel je echt gelijk helemaal niks meer.

Deze mensen doen dit de hele dag door en ze weten hoe ze moeten prikken om je zo min mogelijk pijn te doen.
Blijf gewoon rustig ademen en dan komt het echt goed.

Oke hij is er uit, en ik ben er totaal niet blij mee. die kaakchirurg heeft niet gewacht tot de verdoving ingewerkt was, & heb dus alles gevoeld. & toen ik schreeuwde dat ik pijn had kreeg ik als reactie : schreeuw niet zo, is nergens voor nodig. & aan het eind nog even verdoving dr in spuiten voor de 3e x.
kheb nu zo gigantisch last van me bek he… kben echt boos