Verstandskies

Ja…het lijkt erop dat ik eindelijk verstand krijg.
Dus, iemand tips hoe ik de pijn kan verminderen?

Ik denk een paracetemol ofzo ik weet niet, ik heb wel eens gehad dat een tand doorkwam en dat het ook pijn deed maar dat is niet goed te vergelijken…
Bij babys gebruiken ze toch een bijtring ofzo als de tanden doorkomen? Misschien kun je wel op iets hards bijten ofzo…

Ik heb 2 jaar geleden 2 verstandskiezen er uit laten halen, tegelijk. Bij de kaakchirurg. De verstandskiezen hadden geen plek in mijn mond dus moesten er zo snel mogelijk uit maar omdat er alleen een klein puntje te zien was hebben ze het eruit geboord. Van de verdoving en het eruit halen voelde ik niks (ja oke, een dikke mond en kon nauwelijks praten maar dat is logisch met verdoving).

Ik kreeg ibuprofen mee in zakjes die je in water kunt oplossen, hiermee had ik vrijwel geen last van dat mijn kiezen weg waren geboord. Verder soep, yoghurt, appelmoes en andere zachte dingen eten zodat je niet hoeft te kauwen want dat is niet fijn.

Ik vind het een beetje raar dat veel mensen beginnen over het trekken van verstandskiezen, die hoeven er alleen maar uit als ze scheef zitten of heel veel pijn doen.

Het is normaal dat het nu pijn doet, dat is altijd als er tanden/kiezen doorkomen. Ik heb er toevallig een paar weken geleden ongelooflijk veel pijn aan gehad, ik heb paracetamol ingenomen en na een paar dagen was de pijn weer weg.

De mijne heeft ruimte zat om recht te groeien, en er niet bij kunnen met poetsen, dan koop ik wel een kleiner borsteltje ofzo. Zolang hij goed groeit, en er straks minder last van heb, laat ik hem liever niet trekken. Mijn vader heeft ze ook alle 4 nog. En mijn moeder 2.

wrm wil je hem afsnijden??
voordelen:
je hebt meer tanden dan meeste mensen
je hebt er geen last van als hij dor gegroeid is
je kan zeggen dat j verstandig bent :stuck_out_tongue:
kus

wat bedoel je met op een leeftijd van 15 getrokken? Wat getrokken? verstandskiezen? 0_o ik ga dus echt niet iets laten trekken

ja als hij doorkomt doet het wel pijn dat kan je niet minderen gaat vanzelf over

Gewoon ibruprofen nemen. Trouwens hoeft een doorgekomen verstandskies niet te betekenen dat ze eruit moeten. Ik heb al mijn verstandskiezen nog omdat ze mooi recht groeien en ik ze dus normaal schoon kan houden door poetsen.