Verstandskies

Hee,

Ja…het lijkt erop dat ik eindelijk verstand krijg. Mijn verstandskies komt door. Linksboven in de hoek. En het doet zeer. Ik kan niet eens fatsoenlijk eten.

Dus, iemand tips hoe ik de pijn kan verminderen? Zonder hem meteen uit te laten snijden. Trekken gaat nog niet, daar is ie nog te klein voor.

Pijn?? Bij mij deed het absoluut geen pijn toen mijn verstandkies groeide! Ik weet niet of het hoort pijn te doen?

Bij mij deed het ook zeer toen ze door kwamen, heb ze inmiddels alle 4, maar ze moeten er ook alle 4 weer uit. :hammer:
tips heb ik niet echt… Sterkte ermee!

Mmm…per persoon verschillend denk ik.

Pijnstilling innemen?

Ga naar de tandarts. Daar krijg je waarschijnlijk een doorverwijsbrief voor de kaakchirurg. Het kan wel zijn dat je hem er niet uit wilt laten halen, maar als je niet eens goed kan eten lijkt me het wel beter :’)

Maar dit eigenlijk ja… Voor hetzelfde geld is er helemaal geen plaats voor je wijsheidstanden in je mond en gaat al de rest scheef staan. Dat wil je niet dus het lijkt me handig dat je zo snel mogelijk naar je tandarts.

Hoe oud zijn jullie, op welke leeftijd komt ie er ongeveer uit?

haha in België noemen wij dat een wijsheidstand

Enige oplossing is om je wijsheidstanden te laten trekken. Heb het een maand terug laten doen. Had niet zoveel last van mijn wijsheidstanden maar ze moesten toch eruit. Nadat ze eruit waren. Heb ik geen last gehad. Nu wil ik je niet bang maken ofzo maar een week later, had ik een vieze smaak en groene snot (bah bah). ik had alleen Onder 2 wijsheidstanden en boven maar 1. De bovenste zat tegen mijn sinussen en door het verwijderen, is er een doorgang ontstaan. Na 2 weken was het weg door antibiotica. Ze worden meestal getrokken op een leeftijd van 15 jaar. Ik ben er heel laat mee. Maarja als je last hebt dan moet je het zeker doen.

Ik ben 17 en heb er nog maar 1 die amper voor de helft er door is gekomen, best laat dan…

15-17 jaar maar ik ben 21 jaar. Ik ben veel te laat mee. Whatever had geen zin om ze te laten trekken :grinning:. Ze zaten daar nog goed

Naar de tandarts gaan! Hij verwijst je inderdaad door naar de kaakchirurg. Je bent niet laat, ik heb vorig jaar ook nog alle 4 mijn verstandskiezen laten trekken (ik ben nu 21). En je kan wel zeggen ‘ik heb er geen zin in’, maar ik neem aan dat je er nog minder zin in hebt dat je continu met pijn loopt en je andere tanden uiteindelijk scheef gaan staan (je verstandskiezen duwen je andere tanden gewoon opzij, das niet prettig). Je verstandskiezen laten trekken is echt een eitje, zo gedaan.

Ibuprofen

Met maagbeschermer erbij! Maar volgensmij moet je dat aanvragen bij de dokter. Maar het is wel zo verstandelijk het is heel schadelijk voor je maag.

Bij mij zijn er juist net 2 verstandskiezen uitgehaald door de kaakchirurg, dat doet pas pijn! Ik zou niet weten hoe je de pijn kunt verminderen, behalve door ijs erop en pijnstillers (ibuprofen), maar dat is niet echt iets wat je dagelijks kunt doen lijkt me. Eén van mijn kiezen moest eruit worden gehaald omdat hij verkeerd lag, misschien is dat bij jou ook zo?

Ik had ook echt pijnnnnn toen mijn verstandskiezen doorkwamen. Aan de bovenkant, want de onderkant lag overdwars dus die kwamen niet door. Maar de ene kies was veel meer door dan de andere, maar allebei zijn (tegelijk) getrokken.

'Dat is ook uiteindelijk het enige dat echt helpt, eruit ermee!

oh my god, net een filmpje gezien op youtube hoe een verstandskies word verwijderd die niet goed ‘’ eruit ‘’ is gegroeid, omg.
Mijn verstandskiezen blijven tot mn 70ste :flushed:

Ik heb mijn 4 verstandskiezen al vanaf m’n 16e. En ze doen geen pijn.
Bij meerdere mensen is het geval van pijn er wel. Als ze echt pijn doen, is het verstandig om ze eruit te laten halen. In de tussentijd kan je met Hextril, of iets wat daar op lijkt, spoelen.

Het trekken (extractie) van een verstandskies steld op zich weing voor. Het ziet er op youtube filmpjes allemaal erger, pijnlijker en bloederiger uit dan in werkelijkheid. Bij mij zij er al 2 eruit en het enige wat ik gemerkt heb is een soort gekraak en dat de tandarts een heel grote tang nodig had vanwege de haken die aan de wortels zaten. Eenmaal eruit voelde ik een soort gat in het geheemelte, en wat napijn na een paar uur nadat de verdoving was uitgewerkt, Na een paar dagen is alles weer normaal en kon ik weer alles eten en kraken met mijn gebit. :flushed: