Verstandskies getrokken HELP!!!

Ja inderdaad. Toen ik een paar jaar geleden geopereerd was in mijn mond deed ik ook gewoon af en toe mijn mond met zout en water spoelen, kan geen kwaad en het woord vaak genoeg door dokters en tandartsen geadviseerd.

^Het werd mij inderdaad juist aangeraden! En het heeft bij mij nooit pijn gedaan en het is perfect en snel genezen zonder dat het ooit heeft ontstoken (bij 4 valse kiezen en 4 verstandskiezen). Ik gebruik dit ook voor mijn oorbellen/oorpiercings.
(Ik kook water, doe er daarna zout in en laat het afkoelen)

precies :’) spoelen met zout is letterlijk doktersadvies en staat in alle folders

Echt even je huisarts bellen voor een recept voor ibuprofen 600 mg! Ik nam per dag:

8 uur 's ochtends: 600 mg ibuprofen (bruis), 2 keer 500 mg paracetamol (of 1 keer 1000 mg)
2 uur 's middags: 600 mg ibuprofen (bruis), 2 keer 500 mg paracetamol (of 1 keer 1000 mg)
10 uur 's avonds: 600 mg ibuprofen (bruis), 2 keer 500 mg paracetamol (of 1 keer 1000 mg)

En al je dan nog tussendoor weer pijn voelt opkomen, kun je nog een extra paracetamol nemen.

Het is belangrijk om VOOR de pijn te slikken! Slik dus consequent op vaste tijdstippen, zodat je de pijn voor bent. Hierdoor krijg je een spiegel aan pijnstillers in je lichaam, waardoor je geen onnodige pijn hoeft te lijden.
Wees ook niet bang om meerdere dagen pijnstillers te slikken, het is nu eenmaal best heftig om tanden te laten trekken! Ik heb voor mijn ene kant vijf dagen pijnstillers geslikt, en de andere kant drie dagen.

Wanneer je het gevoel hebt dat het weer gaat, kun je langzaam gaan afbouwen.

Wees voorzichtig met spoelen!!! Sowieso mag je de eerste 24 niet spoelen na het trekken, omdat de wond hierdoor weer kan gaan bloeden.
Ook voorzichtig zijn met heel heet/koud voedsel en drinken (bijvoorbeeld geen super hete thee). Probeer zelf aan te voelen wat je wel kunt eten en drinken, maar kauw met de andere kant van je gebit.

Tegen de zwelling kun je inderdaad een icepack gebruiken, pak deze wel even in met wat keukenpapier.

Vind het trouwens wel super gek dat jouw tandarts/kaakchirurg je geen informatie over de nazorg heeft meegegeven op een papiertje!

En let op dat het na een dag of 2-3 minder moet zijn/worden, als het alleen maar toeneemt kan het ontstoken zijn en dan moet je bellen naar de kliniek/tandarts.

Hoe is het nu?

.