Verstandskies getrokken HELP!!!

Ik heb vanmiddag om 3 uur mijn verstandskies laten trekken, overdag ging het wel tot een uur of 1 vannacht, toen ik in bed ging liggen. Ik kan er gewoon niet van slapen. Ik heb advil ingenomen en paracetemols. Tot nu toe nog niet geholpen. Iemand tips voor de pijn?? Op internet staat dat de pijn wel een week tot twee weken aan kan aanhouden :frowning_face:

Heb je geen ibuprofen meegekregen?

Nee, helemaal niks. Helpt dit beter dan? Anders haal ik het zo op of ik bel desnoods de tandarts zelf op. Heb maar twee uurtjes geslapen en de pijn is nog erger dan voordat ik ging slapen :frowning_face:

Mijn verstandskies is afgelopen vrijdag getrokken. Ik had wel ontzettende hoofdpijn en ook even pijn aan mijn kaak, maar voor mij was het nog te overzien toen ik paracetamol met codeïne kreeg (ik mag geen ibrufen) Daarnaast heb ik het ook goed gekoeld. Misschien moet je dat nog even proberen.

Meestal krijg je van die bruistabletten mee voor kaakgerelateerde dingen. Je kunt ook gewoon tabletten kopen bij de drogist, dat is goedkoper maar bruis werkt wel sneller. Kan sowieo geen kwaad om je tandarts even te bellen. Ik zou sowieso voor de komende paar dagen even ibuprofen en paracetamol samen slikken om de pijn te onderdrukken (wel goed op de dosering kijken). Dat vooral ook al preventief doen dus niet pas als je al pijn hebt. Na een paar dagen kun je dan kijken hoe het met de pijn is.

Helaas is het vrij normaal dat je pijn hebt van je verstandskiezen trekken/snijden. Zorg verder ook dat je het goed schoonhoudt, na elke maaltijd even goed spoelen met lichtzout lauw water.

Paracetemol met codeïne had ik zelf al opgehaald bij de drogist! Helpt mij niks helaas…

Waarmee koel je het? :flushed:

Spoelen doe ik ookal! Ik denk dat ik zo maar mijn tandarts moet bellen… :cry:

Tegen de zwelling denk ik.

Ik heb recentelijk mijn verstandskiezen laten trekken en dan geven ze inderdaad ibuprofen mee. 3 keer per dag 600 mg in bruis vorm, dus dat is best een flinke dosis. En daarbovenop mocht ik nog paracetamol als het te pijnlijk zou zijn. Dus ik snap heel goed dat je nu pijn hebt zonder pijnstillers!
Koelen is in het begin ook prettig ja, ik heb gewoon wat ijsklontjes in een plastic zakje gedaan, die in een washandje gewikkeld en tegen mijn kaak aan gehouden.

Maar hoe vervelend het ook is, je moet de pijn echt gewoon uitzitten. Het gaat vanzelf over, hoe lastig het ook is. Je moet wel even in de gaten houden of het niet blijft bloeden (dan moet je weer even op een gaasje bijten) of dat het gaat ontsteken (vanaf dag 2 mag je spoelen met een zoutoplossing om ontstekingen te voorkomen).

Ik koel het gewoon met ijs in een washandje

Je tandarts kan hier ook niet zoveel aan doen hoor.
Je moet toch gewoon pijnstillers slikken en doorbijten, het doet gewoon pijn.

Nee, dat weet ik maar omdat de meesten ubriprofen in bruis vorm hebben meegekregen… Misschien dat ik dit dan ook voor geschreven krijg? Ik heb namelijk niks mee gekregen… Advil helpt nu wel iets beter maar ik kan niet zeggen dat het écht helpt.

Die ibuprofen krijg je alleen op recept, dus daar kun je je tandarts inderdaad even voor bellen of anders naar je huisarts.

Gek genoeg hielp bij mij spoelen met afgekoeld gekookt water en zout. Net alsof er etensresten in dat gat zat wat pijn deed. Maargoed ik denk dat jij een andere pijn bedoeld? Bij mij hielp paracetamol en afleiding eigenlijk al. Verder zou ik idd natte handdoek om ijs heen doen en dat tegen je wang houden.

Je krijgt toch een verwijzing naar de apotheek om van die zakjes met ibu te halen? Daar kun je dan mee spoelen en helpt ontzettend goed. Ik zou even contact opnemen met de kaakchirurg want de zakjes helpen erg goed.

Ik kreeg een paracetamol mee :’)
Verschilt per tandarts. Gewoon zelf halen.

-

Spoelen met zout lijkt me absoluut niet slim, ten eerste doet dit nog meer zeer en ten tweede blijft daarmee de wond ook langer open, zou dat dus niet doen

Wat je vooral niet moet doen is advies geven als je geen idee hebt waar je het over hebt haha. Spoelen met zout is zuiverend en wordt vaak aangeraden.