Verstandskies die er doorheen komt

Hee meiden,

Ik heb al een tijdje last van mijn tandvlees omdat mijn verstandskiezen er doorheen komen. 2 maanden geleden ben ik op controle geweest bij de tandarts, en die zei dat het nog even afwachten was ofdat ze eruit moeten. Maar nu heb ik er heel veel last van, mijn tandvlees achteraan in mijn mond is ontstoken, het is dik en doet heel erg veel pijn. Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die tips voor me hebben tegen de pijn?!

Heel erg bedankt!

Waarschijnlijk is het niet ontstoken maar drukt jouw verstandskies tegen jouw tandvlees aan, ik heb het zelfde gehad en het doet inderdaad heel veel pijn. Veel aspirines eten en vloeibaar voedsel.

Jawel, het is ontstoken doordat ie er dus zo tegen aan drukt (tandvlees is op die plek rood en opgezet), aan de andere kant komt ie er ook door alleen daar heb ik (nog) geen last van. Het vervelende is dat dit al twee maanden duurt…

En ik heb vandaag al 3 paracetamol gehad omdat ik al ziek ben, maar de pijn aan mijn tandvlees trekt niet weg

Heb een tijdje gehad dat mijn wijsheidstanden pijn deden. Gewoon paar minuten. Misschien iets koud eten of ijsblokjes tegen je wangen houden. Als het vaker pijn doet, misschien toch denken om je wijsheidstanden te laten trekken. Paar weken terug heb ik het laten trekken. Begin geen last gehad maar daarna wel van mijn sinussen

Ik weet niet of dit een domme vraag is, maar kunnen ze 'm er ook al uittrekken dan als hij er nog niet helemaal door heen is? Want aan mijn onderkaak komen ze er doorheen, maar het is aan beide kanten echt nog maar 1 hoekje zeg maar

Ze kunnen die kiezen er uit snijden. Maar als ik jou was zou ik even wachten. Want verstandskiezen laten trekken is een stuk minder ingrijpend voor je mond/kaak dan ze eruit laten snijden.

Ja, dat heb ik met al mijn verstandskiezen laten doen. Het is alleen niet echt een pretje :’)

Aaaaahhhh man, ik moet er niet aan denken. Ik wacht maar even, wie weet komen ze gewoon goed te staan. Ik laat ze er echt niet uit snijden haha, laten trekken lijkt me al een hel…

^
Je word verdoofd. Maar ik hou er net zo weinig van hoor haha.
Mijn vader heeft er 4 gehad, laten trekken en op late leeftijd kreeg hij er nog 1.
Dus in totaal 5. Dat is wel apart…

Nou ja, continu zo’n ontsteking lijkt me ook niet fijn. Misschien kan je een afspraak maken bij je tandarts en aan hem vragen of het nodig is?

Het doorkomen van kiezen is echt heeeel pijnlijk. Bij mij kwam de bovenkant een paar jaar geleden (toen was ik geloof ik 21 ofzo) door en dat deed echt veel pijn. Tandvlees voelde inderdaad ook pijnlijk aan, maar dat komt natuurlijk ook omdat er een enorme kies doorheen geduwd moet.

Je kunt ook in etappes je verstandskiezen eruit laten halen. Trekken is wel prettiger dan eruit snijden, maar je moet ze er gewoon zo snel mogelijk uit laten halen, je hebt er toch alleen maar pijn en geen profijt van.

operatief laten verwijderen bij de kaakchirurg. Je krijgt een doorverwijzing als je naar de tandarts gaat.

Ik heb met vlagen last van doorkomende verstandskiezen. Mijn tandarts vertelde als je echt veel pijn hebt dat je ook moeilijk kan eten etc. dan wordt je doorgestuurd naar de kaakchirurg (dit lijkt me geen pretje…).

Het eruit snijden bij de kaakchirurg is minder erg dan een tand trekken die pas een klein beetje door is.
Snijden en eruit halen gaat veel soepeler dan trekken, er wordt veel minder aan je hoofd gesjord enzo. Bovendien heb je bij beiden een plaatselijke verdoving en zou je dus niets moeten voelen.

Ik heb ze er overigens allemaal tegelijk onder volledige narcose uit laten halen door een ander probleempje bij mn kaak maar heb heel wat bij de kaakchirurg gelopen en die vertelde dat.

Dat is niet helemaal waar. Als je kiezen nog onder je tandvlees liggen doet het na de ‘operatie’ veel meer pijn. Mijn moeder kreeg bijvoorbeeld niets aan pijnstillers mee toen ze haar verstandskies liet trekken, terwijl ik gigantische ibuprofen pillen mocht gaan slikken :’)
Maar het zal er ook wel aan liggen hoe ver de kies door is, want als hij maar een klein beetje boven het tandvlees uit komt is het natuurlijk bijna hetzelfde als met snijden.

Ik ben 2 maanden geleden al bij de tandarts geweest voor controle en toen zei ik dat mijn tandvlees ontstoken was en dat ik dacht dat m’n verstandskiezen er door heen kwamen, en toen zei ze alleen maar dat ze nog even zou afwachten, en ik heb nu ook met vlagen een ontsteking… Ik heb het nu een aantal dagen en twee maanden geleden ongeveer twee weken lang.

Dus dan wacht ik maar gewoon af tot de volgende controle…