Verslag Domtoren.

Sorry dat ik hierover zeur. Maar ik moet een verslag maken over de Domtoren. Helaas was ik afwezig bij de opdracht dus mag ik de vragen beantwoorden via internet. Maar het is zo onduidelijk. Dus ik vroeg me af of jullie me wilden helpen ;]

De vragen;

-Waar bevond zich het Romeonse Castellum?

-Toon aan dat Utrecht een belangrijke rol heeft gespeeld in de verspreiding van het christendom in geheel Europa.

-Welke missionaris heeft er vanuit Utrecht gewerkt?

‘’ De opkomst van de stedelijke burgerij en de toenemende zelfstandigheid van steden; het begin van staatsvorming en centralisatie ‘’

• De dom en de domtoren zijn hier een duidelijk voorbeeld van. Toon dit aan met 4 elementen van de Dom en de Domtoren, gebruik foto’s ter illustratie en/of toelichting

• Welke rol heeft de Dom gespeeld bij het bestuur van de stad of kerkelijke bezittingen?

Het is echt niet dat ik te lui ben om deze vragen te beantwoorden maar op wikipedia en andere sites kan ik echt geen duidelijke conclusies trekken. Hoop dat je wilt helpen…

up

Welke missionaris heeft er vanuit Utrecht gewerkt?
Willibrord, volgens mij
maar dat weet ik niet zeker.
en sorry, verder kan ik je niet helpen!

Kun je niet beter een klasgenootje vragen die wel is geweest? :slightly_smiling_face: