Verslaafd.

heemeiden.

Ik heb een probleem dat me dwarszit, ik ben verslaafd aan de laptop/computer.
Ik zit er elke dag úúúren op. Gewoon omdat ik niks anders te doen heb, kan iemand me helpen? ik word gek van het gezeik van mn moeder&zus.
Liefs

er af gaan zo moeilijk is dat niet

Een hobby of een sport zoeken zodat je wel wat te doen hebt en van verveling niet meer achter de computer kruipt is denk ik het handigste wat je kunt doen.

^^ Ja en dan, ik doe het tegen verveling.

Iets anders doen?
Baantje zoeken, sporten, met vriendinnen afspreken, lezen??

Ik herken dit wel, heb dit ook heel lang gehad en eigenlijk nog steeds wel een beetje. Maar het enige wat helpt is: zoek een hobby/baantje/etc. Ga iets anders doen, misschien kun je 3 keer in de week gaan hardlopen bv? Of je zoekt een baantje, waar je een paar dagen per week werkt. Of euhm, misschien hou je van tekenen/knutselen/piano spelen/ik noem maar wat? Ik weet zeker dat er dingen zijn die je leuk vind, waar je je tijd in kunt stoppen

Als je wat anders doet verveel je je niet…

^ Ze bedoeld dus denk ik wat ze dan moet gaan doen.

Oh zo, op die manier :stuck_out_tongue:
Euhm, ga op een sport, neem een baantje, ga tekenen/knutselen, bakken, veel met vrienden afspreken, een tijdslimiet op je computer instellen dat hij na een bepaalde tijd vanzelf uitschakelt en dat je dan dus wel wat anders moet gaan doen.

doe je huiswerk alleen op de computer als dat echt moet, dus bijvoorbeeld als je een boekverslag of werkstuk ofzo moet maken.

Ik denk niet zozeer dat je verslaafd bent aan de computer maar idd gewoon niets beters te doen hebt en dan maar achter de computer gaat (althans dat heb ik altijd). Dit kan je oplossen door meer hobby’s te zoeken en daar meer tijd in te stoppen.

Maak allemaal dingetjes voor in je kamer, ruim op maak schoon, vind een baantje(voelt goed). ga roken (oke grapje)… lezen ,muziek luisteren.zingen enz enz enz er is zoveel in deze wereld.

Zoek een baantje!

• Baantje zoeken
  • Kamer opnieuw inrichten
  • Een nieuwe hobby zoeken
  • Meer met vrienden doen
  • Lezen (als je dat leuk vind)
  • Muziek luisteren/maken
  • Meer klusjes in huis doen
  • Meer aan school doen

Uhmmmm ja dat was ff wat me tot nu toe in viel.

Ik ben ook verslaafd aan de computer, alleen ik moet aan mijn school werken.
Mijn computer leidt mij de hele tijd af en ik kan mezelf er niet toe dwingen om aan mijn huiswerk te gaan.

Hoe zorg ik ervoor dat ik meer tijd aan mijn schoolwerk besteed?

Okeoke :

• Ga in bad ;p
  • Ga lezen (in bad ;p)
  • Ga je huiswerk maken, of leren.
  • Ga naar het dorp
  • Ga naar een vriendin
  • Ga winkelen
  • Maak een stijlboek
  • Ga naar de kapper (Oké faal)
  • Zoek een baantje
  • Help je moeder/vader in het huishouden (evt voor geld)
  • Bespeel een instrument
  • Schrijf een verhaal
    Verder inspiratieloos (’:

Waarom voor geld? Vind dat echt respectloos om te vragen eigenlijk…

het is natuurlijk niet erg om veel achter de computer te zitten als je ook daadwerkelijk iets achter de computer doet dat zin heeft!

Dus als jij later vormgever wilt worden kun je je ook daarin gaan verdiepen en oefenen met photoshop etc!
is dat niet het geval?

dan moet je idd zoals velen al zeiden een baantje zoeken of een hobby…

Als je het puur alleen uit verveling doet dan zou je idd gewoon meer kunnen afspreken met vrienden, baantje zoeken, gamen(heeft ook met de computer te maken maar goed xD), tekenen etc…

Ben zelf ook best computer verslaafd maar ik vind de computer gewoon leuk. Gewoon een beetje photoshoppen, prutsen, gamen en op forums kletsen haha. Maar het is niet zo dat het me weerhoud om andere dingen te doen : p