Verslaafd?!

Het gaat helemaal niet goed met m’n vriend. Hij woont aan de andere kant van NL en zie hem dus niet zovaak. Maar was daar vorig weekend & hij heeft net een xbox gekocht met zo’n stom schietspel en hij raakt langzaam verslaafd ben ik bang. Hij heeft het halve weekend gespeeld vorige week, en pas toen ik huilend weg ben gelopen met zo ongeveer al m’n spullen kwam hij achter me aan en wilde luisteren… Zie hem al niet vaak & dan moet hij ook nog de hele tijd dat spel spelen. Zijn antwoord: maar ik werk de hele week tot s’nachts (horeca) en kan alleen op zo’n vrije dag spelen. Ik snap het wel, maar ik ben daar maar 1x per maand wat is dan belangrijker?

Nu is dus z’n telefoon gestolen en heb hem de hele week niet gesproken, hij heeft verder nog geen pc. Dus gisteravond z’n baas gebeld, of ik m’n vriend kon spreken. Dus toen vertelde die baas dat het helemaal niet goed ging en dat hij niet meer wist wat hij met m’n vriend aan moest, hij speelt dat spel inmiddels dag&nacht, komt afspraken niet meer na en liegt over dingen enz. Ook heeft hij waarschijnlijk schulden (weet ik van die baas, mr durf m’n vriend niet te vragen, hij heeft het zowieso niet breed met het geld!) en besteed z’n geld dus totaal verkeerd, die xbox was echt onnodig op dit moment. Uiteindelijk m’n vriend gesproken en hij ontkent het vele spelen & zegt precies het tegenovergestelde van wat die baas zegt. Ik weet dus echt niet wat ik moet doen én wie ik moet geloven :frowning_face: Die baas vond mij te goed voor m’n vriend en dacht dat ik van m’n vriend te weinig ervoor terug kreeg. Ik moest er nog maar eens goed overnadenken volgens hem…

Bedankt als je dit hebt gelezen! reacties zijn welkom…

Call of duty qtank.gif (al die jongetjes zijn daar verslaafd aan… niet normaal :confounded: )

Ik denk niet dat je naar zijn baas moet luisteren of jouw vriend niet goed genoeg voor je is of niet.

Maar ik denk dat je nogmaals goed met je vriend moet gaan praten en als hij er niets aan doet, dan maar beslissen of je door wilt gaan met hem of niet. Succes!

Als je het zo van zijn baas hoort lijkt ie inderdaad verslaafd, maar als je vriend het tegenovergestelde zegt twijfel je toch. Ik zou anders aan hem vragen van: Die een keer in de maand dat ik er ben dan kan je je spel toch wel laten liggen? Dan heeft ie nog andere dagen waarop jij er niet bent om te spelen. Als ie dat niet wilt doen, geeft ie misschien dan toch wel een teken af van verslaving. Anders zou ik er met zijn ouders over praten en/of hulp zoeken? Nouja, succes in iedergeval!

Je hoeft niet naar z´n baas te luisteren, maar hou wat hij zegt wel in je achterhoofd. Er zit waarschijnlijk sowieso een kern van waarheid in. Voor de rest zijn het jouw beslissingen, al zou ik het niet zo lang met zo´n jongen trekken… :expressionless:

Ga gewoon nog een keer naar hem toe nu er vakantie is. Zodat je iets langer bij hem kan zijn en beter kan zien hoe het met hem gaat.

ik denk dat die baas wel redeelijk de waarheid spreekt
als die verslaafd is aan dat spel ontkent die dat natuurlijk!
maar dat jij te goed voor je vriend bent, zou ik me niets van aantrekken
dat weet jij beter dan die baas!

[i]Mijn vriend is ‘verslaafd’ aan footballmanager. Maar gelukkig kom ik wel nog op de 1e plaats, maar volgens mij is dat bij jou niet zo. Nou het is volgens mij overduidelijk dat hij ècht verslaafd is, als hij dat dag en nacht doet, afspraken niet meer nakomt… Ik denk trouwens niet dat zijn baas dit voor de lol tegen jou zegt. Misschien weet hij wel hoe je dit kunt aanpakken?

Tis echt een lastige situatie man ;o[/i]

M’n vriend heeft geen ouders meer & woont dus op zichzelf. Dus kan verder niks met ouders of iets regelen. Die baas is echt hartstikke goed voor m’n vriend & houd hem ook een beetje in de gaten enzo… Maar m’n vriend raakt nu langzaam het pad weer een beetje kwijt. Hebben inmiddels 8 maanden met elkaar & onze relatie gaat met ups&downs, de laatste tijd gaat het alleen hartstikke goed tussen ons! en dan nu dit weer… Kan deze vakantie niet naar hem toe, moet hard leren voor m’n examens & het wordt tijd dat hij weer eens hier komt! Hij is al 3 maand niet meer hier bij mij thuis geweest, druk met werk of ik kwam daar enz… Wil m’n vriend zo graag helpen of tot hem doordringen dat het de verkeerde kant op gaat. Maar hij ziet het probleem niet echt in… Voor mij is hij hartstikke lief, maar mis soms gewoon het initiatief, pas als ik hem daarop wijs heeft hij dat door. En het is inmiddels zo ver met dat spel dat als we elkaar een week niet spreken, hij dat volgens mij niet eens door heeft. 't is net alsof hij op een andere wereld leeft :S Hij zou vanmiddag nog bellen/ mailen, ik ben benieuwd!

hm, das lastig ja.
misschien is het beter dat je hem gewoon contact laat zoeken met jou ipv naar hem te gaan. Dan zie je wat hij echt belangrijker vind. Als hij erg lang geen contact zoekt zou ik … maatregelen ondernemen.
Het is nogal moeilijk te zeggen, want ik weet jullie situatie is qua duur van relatie en contact zoeken etc.

Ai, lastig… Ik zou toch naar hem toegaan (voor 1 dagje, neem wat te leren mee voor in de trein) om hem te vertellen dat je vindt dat het niet langer kan zo. Als het geen indruk op hem maakt dat je heel Nederland doorkruist en je leerwerk een dag laat liggen voor hem, dan is er inderdaad iets flink mis. Als het wel indruk maakt, draait hij hopelijk bij…

Hoe bedoel je? :stuck_out_tongue:

Dat is best fail xD
Hahaha

Ik wacht eerst op z’n telefoontje/ mail vanmiddag, en dan probeer ik er wel met hem over te praten. Hij zou komend weekend hier komen, dus hoop dat hij dat heeft kunnen regelen. Anders overweeg ik naar hem te gaan voor 1 dagje, dit kan zo niet langer…

Wat je ook doet, laat hem niet vallen.

Nee, dat was ik ook niet van plan! Wil hem eerst vooral gewoon proberen te helpen & er voor hem zijn. Buiten dit om heeft hij het zowieso al best moeilijk… Hij doet stomme en onbegrijpelijke dingen soms daardoor, en dat is zwaar af en toe, maar ik weet dat hij wel super veel om mij geeft enzo… Alleen toont hij dat op dit moment niet echt, maar goed :frowning_face:

aan de ene kant heb ik als ik dit lees zoiets van je mag hem niet laten vallen, tuurlijk zegt hij dat hij niet verslaafd is! En dus moet je hem steunen, heeft hij vrienden waar je iets mee zou kunnen regelen?

Als je net dat spel nieuw hebt is het sowieso verslavender, na een tijdje gaat dat wel over.
Je kunt anders ook samen met hem dat spel spelen?
Merja kan me voorstellen dat jou interesses ergens anders liggen ;p
En met jou zijn moet toch even leuk of zelfs leuker zijn dan dat spelletje.
Sowieso moet hij dat best aan de kant kunnen zetten één keertje per maand.
Tenminste, als hij écht van je houdt.
Nu is het anders net alsof je eventje op bezoek komt.

Ik zou in ieder geval goed met hem praten over de situatie,
je hulp aanbieden en evt. iets met jou ouders regelen om hem te helpen?

Nou, ik ken eigenlijk niet veel vrienden daar van hem. &de goede vriend die ik ken speelt dat spel ook & vindt het onzin dat ik erover zeur. Wij mogen dat spel toch wel spelen, we spelen maar even? (even is dan al snel 3 uur ofzo) ze zien het probleem gewoon niet… Hij heeft vorig weekend wel beloofd toen ik wegging dat hij dat spel niet meer steeds zou spelen als ik er was, dat deed hij dan wel een andere keer. Maar dat moet ik nog maar zien… Hij speelt dat spel inmiddels al dag&nacht dus het is alleen maar erger geworden.

Mijn broertje is verslaafd aan elk schietspel zowat, dus ik zou wel even met je vriend gaan praten want mijn broertje is niet meer aanspreekbaar en als hij dood is (door mijn gelul. Ik gebruik zijn woorden nu. ) Dan krijg ik wat naar mijn hoofd gesmeten omdat hij doormij ‘dood’ is…