Verslaafd aan whapp

Heyy,
ff een knullig dingetje wat ik wil hebben opgelost.

mn ouders lezen mn whappjes omdat ze me niet vertrouwen, En ook mAg ik maar een uurtje per dag op mn mobiel.

iemand tips hoe ik meer hun vertrouwen kan winnen, En wat minder verslaafd kan zijn?

• Dat ze je niet vertrouwen zul je er zelf wel naar gemaakt hebben
  • Als je nog maar 1 uur per dag op je mobieltje mag… Dan kick je toch vanzelf af?

ik vertel ze eigelijk alles wel soms zelfs een beetje teveelxD, Dus waar dat wantrouwen vandaan komt weet ik niet, Over afkicken heb je wel gelijk haha

Hoe oud ben je?

Watdan?

Waarom vertrouwen ze je dan niet?
Ik zou het echt niet op prijs stellen als m’n ouders m’n whatsappjes gingen lezen.

ik weet het echt niet, Ik vertel ze echt superveel enzo

Ik vind het wel relevant om te weten hoe oud je bent… Als je nog jong bent kan ik begrijpen dat je ouders willen weten wat voor gesprekken je voert en met wie. Mijn ouders keken vroeger ook altijd mee als ik op msn zat (waar ik superkwaad van werd, maar ik vind het nu wel begrijpelijk)
Als je jong bent, ben je makkelijk beïnvloedbaar en voor je het weet stuur je die leuke jongen een topless foto die dan weer op school word opgehangen en je schaamt je dood. Dat soort dingen gebeuren maar al te vaak, en daar zijn ouders bang voor.

Anyways, hebben ze gezegd dat ze je niet vertrouwen? hebben ze ook een reden gegeven?

Naja, dan zou ik ze ongelijk geven. Bedoel die berichten lijken me privé.

Ik zou dat echt niet pikken… Zoiets heet privacy.

Idd hoe oud ben je en dat je er nu al zo afhankelijk van bent? Zo houden je ouders die indruk toch ook?

Ik kijk er ook steeds verbaasd van op dat kinderen tussen de 8 en 12 jaar er al zo afhankelijk van zijn, dan zit je nog op de basisschool ja!

Ik ben het helemaal met je eens.

Ik las net in een ander topic dat je dit schreef:

Kan het dan niet zijn dat je ouders je niet meer vertrouwen met whatsapp door iets wat je in je dagboek hebt geschreven? Ik weet het niet, maar als ze je daardoor niet meer vertrouwden kan dat ook invloed hebben op andere dingen, zoals whatsapp.

Word er nu geen antwoord meer gegeven omdat je niet wil zeggen hoe oud je bent?
Toch verder niemand die je kent ofzo…
Maar idd hoe oud ben je?
Ik vind het zelf ook best irritant als mijn vriendin ofzo de hele tijd met de telefoon zit te ‘spelen’ eigenlijk doet ze dan ook niks nuttigs…
Maargoed, ik vind niet dat ze je appjes hoeven te lezen…

Haj, sorry was erg druk met huiswerk en dat soort dingen, Ik ben 16 jaar oud
in mijn dagboek schrijf ik vooral over hoe mijn dag is verlopen maar er staan niet echt gekke dingen in

Whut 16 jaar en dan lezen je ouders je appjes nog?! :flushed: Dat zou ik echt niet pikken hoor! Kan je geen toegangscode op je telefoon zetten?

Als je zestien bent vind ik dat je oud genoeg bent en dat je ouders niet je whatsappberichten mogen lezen. Je hebt ook privacy nodig en je bent ondertussen oud genoeg en meestal ook verstandig genoeg om eigen beslissingen te maken op deze leeftijd.
Kan je niet eens duidelijk met je ouders praten over waarom je zo weinig op je mobiel mag en waarop ze je whatsappgesprekken lezen? Je kan natuurlijk wel dingen verwijderen, maar dat is natuurlijk ook niet altijd een optie en daardoor kunnen je ouders je ook nog minder gaan vertrouwen. Ik zou wel sowieso zeggen dat je ook privacy hebt en dan niet je dagboek en whatsappberichten moeten gaan lezen.
Ik zou sowieso wel een toegangscode op je telefoon zetten, want je ouders kunnen dit eigenlijk echt niet maken om dit te lezen.
Het enige wat ik kan bedenken waarom je maar een aantal uur per dag op je mobiel mag is vanwege school of omdat ze je echt te verslaafd vinden, maar ik weet niet hoe je schoolsituatie is en hoe verslaafd je bent.

Wat. Zestien jaar? Omg, als ik zo oud was zouden mijn ouders echt al lang niet meer mee mogen kijken, dat mogen ze al sinds mijn dertiende niet. :’)
Ik zou gewoon een toegangscode op je mobiel zetten want mja, er bestaat ook iets als privacy.
En ik vind het idioot dat je moeder je dagboek leest, het is niet voor niets geheim?

ik baal ervan, Kga zometeen ook een gesprek aan