verslaafd aan eten?

het liefst zou ik de hele dag aan het eten zijn :blush:
na school kan ik ook best veeel snoepen.
ik ben zeker niet dik, ik weeg 49 kilo en ben 164
maar ik wil er wel meee stoppen.

help me? :wink:

Wat eet je vooral? Zijn het voornamelijk koolhydraten? En voel je je vaak slap als je een tijdje niet gegeten hebt?

Ik heb het ook alleen ik eet vooral brood.

ik eet wel gewoon brood enzo, maar het liefst zou ik altijd wat te eten willen hebben. en ja ik voel me vaaak slap als ik een tijdje niet gegeten heb

Mja, ik heb volgens mij wel ooit iets gezien wat in de buurt kwam van verslaafd zijn aan eten. Dan reageren je hersenen heel heftig bij alleen al het zien van eten. En ook dat je hersenen (vet) eten nodig hebben om een bepaalde stof aan te maken die je je gelukkig laat voelen, een soort drug eigenlijk.

ik zag net je lijstje in het andere topic (iets over wat je eet op een dag ofzo) en zoveel eet jij niet? maak je niet teveel zorgen, en probeer eerst een boterham te eten voordat je gaat snoepen (bv: eerst een boterham of 2, en daarna pas snoep. dan zul je zien dat je minder van t snoep zal eten)

ja, dat was vandaag,;]
maar na school heb ik wel eens een halve choco reep opgegeten, stroopwafel en dan nog pepernotenn, en dat gaat maar door.
soms kan ik me echt niet beheersen,
en in de pauzes op school, wil ik ook de hele tijd eten,
en ik heb heeeeeeeel snel honger, dan gaat me buik knorren
daar wil ik ook vanaf, dat ik gewoon minder eet daardoor

en ookal eet ik eerst een boterham, snoep gaat er altijd wel in :wink:

probeer gewoon meer brood te eten, ook al wil je dan nog steeds snoepen. 4 boterhammen is niet genoeg voor iemand van 13 he ! hoe meer brood je eet, hoe minder ruimte voor snoep enzo :stuck_out_tongue: als je het idee hebt dat het echt een probleem wordt en dat eten een soort van obsessie van je wordt, vertel dit dan aan iemand (ouders, vriendin, etc). Dan kunnen zij je helpen :slightly_smiling_face:

Hm lijkt me een beetje op een koolhydraatverslaving (haha klinkt altijd meteen zo erg).
Dat je je slap voelt komt doordat je suikerspiegel te hoog is en dan maakt je lichaam heel veel insuline aan, dan wordt je suikerspiegel weer te laag omdat je teveel insuline aanmaakt en dan moet je dus weer suiker binnenkrijgen. Zo heb je dus snel nadat je eet weer en honger/slap gevoel.
(dat is wel een beetje begrijpelijk uitgelegd toch? Ik praat soms nogal wartaal (’: )
Dus meer eiwitten en vetten gaan eten. En ik weet dan veel mensen nogal ‘schrik’ hebben om vet te gaan eten maar koolhydraten kunnen ook door je lichaam worden omgezet in vetten hé!

dankjewel voor je hulp :wink:

jaaaaaaa

dat heb ik ook
ik ben 1.56 en ik weeg 44
ik eet 4 boterhammen per dag
en als het kan bijna iedere dag chips haha
ik eet echt heel veel ;$

maar nu bijvoorbeeld heb ik honger, en 2 uur geleden heb ik gegeten. wat moet ik eten? x

Een blokje kaas/een schaaltje yoghurt. Iets waar eiwit of vet inzit. Een koek is ook goed maar dan nog liever een koek die met roomboter bereid is dan een choco koekje. Anders raakt je suikerspiegel in de war en krijg je weer honger.

we hebben niet zoveeel,
maar een manderijn met een glas optimel ? :wink:

Je eet helemaal niet zoveel hoor. Ik zou maar eens meer fruit en brood gaan eten, krijg je meteen minder trek.
En dat je nu weer honger hebt is niet raar hoor.
Ik eet sowieso elk uur wat.
Na het eten (pizza) neem ik een toetje en net heb ik alweer een appel op en neem nu een boterham. Je lichaam geeft zelf aan wat ie nodig heeft
Het houd je stofwisseling in gang, zolang het grootste gedeelte van wat je op een dag eet maar gezond is maakt het niet uit.

oke ^^ :wink:

dus het is normaal als je gewoon om de 2 uur wat eeet?

x

Ik weet niet precies wat er alemaal een optimel zit… maar volgens mij heel veel suiker. Een glas melk zou beter zijn. Mandarijn gaat wel maar daar zitten ook weer veel suikers in, die kun je nu het beste vermijden. Kijk anders gewoon even op de verpakkingen en pak hetgene waar de minste koolhydraten/suikers in zitten!

Nou, ik ben 14, 163m en 48 kilo, bijna tzelfde dus. Ik kan ook de hele dag door eten en ik heb bijna nooit het gevoel dat ik echt ‘vol’ zit. Behalve als ik echt net zwaar uiteten ben geweest ofzo.
In iedergeval, fruit is goed, daar zitten ook suikers in, en t is evengoed gezond.
En verder veel brood enzo.

oke, dus ik moet er voor zorgen dat ik minder suikers eet, dan gaat dat suikergehalte gebeuren omlaag, dan krijg ik minder trek in snoeeep enzo?